کد خبر : 88881
انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۸ - 05:02
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نوبخت: کالاهای اساسی در سال ۹۹ با ارز ۴۲۰۰ تامین می‌شود

نوبخت: کالاهای اساسی در سال ۹۹ با ارز ۴۲۰۰ تامین می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه از تامین کالاهای اساسی در سال ۹۹ با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خبر داد.


به گزارش سایت خبری مدآرا، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره قیمت دلار در لایحه بودجه ۹۹، گفت: قیمت دلار برای کالاهای اساسی در لایحه بودجه ۹۹ همچنان ۴ هزار و ۲۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت برای سال ۹۹ نیز تصمیم به استفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالای اساسی دارد؟ توضیح داد: بله؛ تصمیم ما قطعی است زیرا اگر به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی از ارز نیمایی استفاده شود، یعنی پذیرفته‌ایم از ابتدای فرودین ماه ۹۹ مرغ و شکر به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی با دلار حدود ۱۱ هزار تومانی تامین شود که در این شرایط همه چیز گران خواهد شد، دولت به دنبال مهار تورم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در لایحه بودجه ۹۹ از کالابرگ الکترونیک که یکی از روش‌های مجلس برای تامین کالاهای اساسی در بودجه ۹۸ بود، استفاده نمی‌کند، توضیح داد: در حال حاضر تامین کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی در کشور به رویه‌ای عادی تبدیل  شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: در یک دوره علیرغم استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت ها افزایش پیدا می کرد اما در حال حاضر این روش مسلط شده است./خانه ملت

اخبار مرتبط:
کرملین: روسیه با ایران و اسرائیل در ارتباط است تا درگیری شدت بیشتری نگیرد
کرملین: روسیه با ایران و اسرائیل در ارتباط است تا درگیری شدت بیشتری نگیرد

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد: روسیه با ایران و اسرائیل در ارتباط است تا از آنها بخواهد که درگیری شدت بیشتری نگیرد؛ این تماس‌ها سازنده است.

نماینده مجلس: اردن از کمک به اسرائیل حتماً پشیمان خواهد شد
نماینده مجلس: اردن از کمک به اسرائیل حتماً پشیمان خواهد شد

«مهدی سعادتی» عضو کمیسیون امنیت ملی درباره همراهی اردن با اسرائیل در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایران، اظهار کرد: ما به همه کشورهای منطقه از قبل پیام داده و گفته بودیم که هر نوع همکاری با رژیم صهیونیستی برای آنان عواقبی را به دنبال خواهد شد. متأسفانه اردن با رژیم صهیونیستی همراهی داشت و حتماً پشیمان خواهد شد.

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است