کد خبر : 89758
انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - 06:31
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

علی تاجرنیا: رویگردانی مردم از اصلاح‌طلبان به معنی پیوستن به اردوگاه اصولگرایان نیست/ مقبولیت اصلاح‌طلبان کم شده است

علی تاجرنیا: رویگردانی مردم از اصلاح‌طلبان به معنی پیوستن به اردوگاه اصولگرایان نیست/ مقبولیت اصلاح‌طلبان کم شده است

چهره سیاسی اصلاح طلب معتقد است: متاسفانه از دوره دوم احساس شد آقای روحانی و حلقه اول ایشان خود را مستغنی از مشورت های جریان اصلاح طلبان می‌دانند و مجموعا اتفاقاتی افتاد که به هیچ عنوان مورد انتظار و خوشایند مردم نبود.


به گزارش سایت خبری مدآرا، “نمی‌توانم در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند، نگاه کنم؛ شرمنده آنها هستم”. این سخن اخیر صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران و از مبلغان جدی حسن روحانی در انتخابات دوازدهمین ریاست جمهوری است.

البته در چند روز اخیر سخنان مشابه را زیاد در رسانه‌ها شنیده‌ایم اینکه عملکرد دولت قابل دفاع نیست؛ سرمایه اجتماعی حامیان دولت و به طور مشخص اصلاح‌طلبان رو به افول است و سخنانی از این دست.

بسیاری از سلبریتی‌ها با هشتگ “پشیمانیم” پیش از این به استقبال نقد دولت رفته بودند و حالا هشتگ “صدای آبان ۹۸” محتوایی شبیه به همان انتقادات دارد.

اصلاح طلبان امروز به عنوان حامیان جدی دولت امروز انتقادهای جدی نسبت به عملکرد دولت دارند و این انتقادها کار را به جایی رسانده که حتی عطای ائتلاف های خود با گروهها و شخصیت های غیر اصلاح طلب را به لقایش بخشیده اند .

پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات‌های مرهون اقناع قشر خاکستری برای شرکت در انتخابات در ادوار مختلف بوده است؛ قشری که تحت هر شرایطی حاضر نیستند پای صندوق‌های رای بیایند و شعارهای اصلاح طلبان آنها را ترغیب به ایستادن در صف های رای کرده است.

خبر فوری این بار به سراغ علی تاجرنیا چهره سیاسی اصلاح طلب رفته است تا از وی بپرسد که با توجه به انتقاد هایی که از دولت دارند چگونه می‌خواهند قشر خاکستری جامعه را برای شرکت در انتخابات اسفند ماه پای صندق ها رای بیاورند.

تاجرنیا در این گفت‎و‌گو در پاسخ به این سوال با دشوار ارزیابی کردن این روند می‌گوید؛ متاسفانه مناسبات قدرت در کشور ما شفاف نیست. معمولا قبل از انتخابات‌، ائتلاف‌ها قبل از اینکه احزاب و گروه‌ها به صورت جدی باهم صحبت کنند شکل میگیرد و بعد از آن گلایه گذاری صورت می‌گیرد . چیزی در مورد حمایت از آقای روحانی هم اتفاق افتاد و اصلاح طلبان بدون هیچ شرطی و به خاطر یک تهدید بزرگتری که ادامه حضور یک چهره تندرو در راس قوه اجرایی کشور بود از آقای روحانی حمایت کردند . فکر می‌کنم در عین اینکه توجیه داشت و جلوگیری از شرایط بدتری بود ، ولی در عین حال بایستی مجموعه اصلاح طلبان خصوصا کسانیکه در راس این مجموعه هستند باید با آقای روحانی شرط میگذاشتند که نحوه رفتار و فعالیتهای ایشان به چه صورت باید باشد.

 

روحانی خود را مستغنی از مشورت با جریان اصلاح طلب می‌دید

نماینده دوره ششم مجلس ادامه داد: متاسفانه خصوصا از دوره دوم احساس شد آقای روحانی و حلقه اول ایشان خود را مستغنی از مشورت های جریان اصلاح طلبان می‌دانند و مجموعا اتفاقاتی افتاد که به هیچ عنوان مورد انتظار و خوشایند مردم نبود . از این جهت موجب کاهش مقبولیت اجتماعی اصلاح طلبان شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص اولویت همفکرانش در آینده از دیدگاه خود، گفت: باید اصلاح‌طلبان هرچقدر با شفافیت بیشتر و بدون رودرباستی مسایل را مطرح کنند و قطعا در این شرایط می‌توانند به اعتماد سازی کمک کنند. آقای روحانی و حلقه نزدیک ایشان جریان فکری خاص سیاسی نیستند بلکه یک نوع گرایش در مجموعه بین جریان اصولگریی و اصلاح طلبی هستند.

 

شاهد کاهش مقبولیت اصلاح‌طلبان هستیم

تاجرنیا ادامه داد: با شرایطی که به وجود آمده است، در انتخابات پیش رو شاهد کاهش مقبولیت اجتماعی اصلاح طلبان خواهیم بود . احساسم این است که اگر اشتباهاتی که هم در مورد مجلس و هم در مجموعه عملکردهای دولت وجود دارد، صادقانه بازگو و نقد شود و در عین‌حال علت تصمیمات گرفته شده به روشنی مطرح شود، میتواند اعتماد‌سازی ایجاد کند.

 

رویگردانی مردم از اصلاح‌طلبان به معنی پیوستن به اردوگاه اصولگرایان نیست

بسیاری از کارشناسان، اصولگرایان را پیروز انتخابات اسفند می‌دانند چرا که مردم از دولت و حامیان اصلاح‌طلبش ناراضی هستند. این اما گزاره‌ای نیست که تاجرنیا با آن موافق باشند.

وی تاکید کرد: معتقدم الزاما رویگردانی بخشی از مردم از اصلاح طلبان به معنی رفتن به سمت اردوگاه اصولگرایان نیست و همین مسئله میتواند به تغییر شرایط کمک کند و این فرصتی برای اصلاح طلبان است.

 

ائتلاف‌هایی که مرزهای هویتی را مخدوش می‌کند، آسیب زننده است

تاجرنیا در پاسخ به این سوال که آیا قائل به ائتلاف به هر قیمتی برای انتخابات هستید، گفت: به هیچ وجه. من معتقدم که بایستی در وهله اول هویت یک جریان سیاسی را حفظ کنیم. اتفاقا چه در انتخابات ریاست‌جمهوری و در مجلس دیدیدم ائتلاف هایی که مرزهای هویتی را مخدوش میکند به شدت به یک جریان سیاسی آسیب میرساند. اینکه نمایندگان امثال اقای جلالی در لیست تهران قرار میگیرند و نه تنها هیچ رفتار اصلاح طلبانه ای نشان نمیدهند بلکه عکس آن را عمل می‌کنند به شدت اعتماد مردم را خدشه‌دار میکند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: معتقد هستم رسیدن به قدرت همه چیز نیست، ولو اینکه به خاطر مردم باشد. ما باید یادمان باشد که همه موتلفین ما ممکن است مثل ما نگاه به منافع ملی نداشته باشند کما اینکه ما رفتارهایی را در این دولت میبینیم که به هیچ عنوان در دولت اقای خاتمی نمی دیدیم. این نشاندهنده این است که در ائتلاف ها بایستی بیش از همه در وهله اول به منافع مردم و در مرحله بعد به حفظ هویت جریان سیاسی خودمان فکر کنیم.

 

منبع:خبرفوری

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است