کد خبر : 90991
انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - 08:56
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

علت افزایش قیمت پراید و ۲۰۶ چیست؟

علت افزایش قیمت پراید و ۲۰۶ چیست؟
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید تولید خودروسازان به دلیل بروز برخی مشکلات، به شدت کاهش یافته و بهای خودرو در بازار در پی کاهش عرضه به بازار افزایش پیدا کرده است.


به گزارش سایت خبری مدآرا، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره گرانی پراید و پژوه ۲۰۶ در هفته‌های اخیر، گفت: یکی از دلایل اصلی گرانی پراید توقف خط تولید این خودرو، در سال آینده است در این شرایط سوداگران وارد بازار شده و با خرید و فروش صوری زمینه افزایش قیمت چارچرخ ها را فراهم می کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی کاهش تولید خودروسازان را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو دانست و افزود:  در حال حاضر تولید خودروسازان به دلیل بروز برخی مشکلات، به شدت کاهش پیدا کرده و ظرفیت تولید قبلی از دست رفته است که در پی کاهش عرضه، بهای خودرو در بازار افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خودروسازان افزایش قیمتی نداشتند، اظهار کرد: برنامه تولید خودروسازان توقف خط تولید پراید در سال آینده است؛ به طور مثال اگر در گذشته روزانه ۵۰۰ خودروی پراید تولید می شد در حال حاضر خودروسازان ناچارند این تعداد را روزانه کاهش داده تا در نهایت به صفر برسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره ضرورت تولید خودروی کم مصرف با توجه به افزایش قیمت بنزین، اضافه کرد: علیرغم اینکه خودروسازان باید برنامه مناسبی برای تولید خودروهای کم مصرف داشته باشند اما باید با فرهنگ سازی مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی سوق داد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برای اینکه خودروسازان به سمت تولید خودروی کم مصرف و با کیفیت سوق داده شوند باید از یک سو واردات خودرو آزاد شود و از سوی دیگر تعرفه واردات به تدریج کاهش یابد اما در حال حاضر نه تنها تعرفه واردات کم نشده بلکه واردات نیز ممنوع است./خانه ملت

اخبار مرتبط:
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس جدول زمان‌بندی، تبلیغات از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود
نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود

رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: ‏از نظر عده‌ای بی‌حجاب‌ها دین را به سخره گرفته، قانون‌کشی می‌کنند پس باید با آن‌ها قاطعانه و در ملاء عام برخورد شود. اما اگر فلان روحانی شاخص که سال‌ها مردم را به دینداری دعوت کرده، تخلف مالی سنگین کند و با دین مردم بازی کند باید برخورد مومنانه باشد! اذا فسد العالِم، فسد العالَم.

کرایه‌های حمل ونقل عمومی در تهران از امروز گران شد
کرایه‌های حمل ونقل عمومی در تهران از امروز گران شد

نرخ جدید کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوسرانی بر اساس مصوبه شورای شهر و تصویب هیأت تطبیق فرمانداری تهران از امروز اعمال شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است