کد خبر : 92741
انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - 09:11
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

فتاح: بنیاد مستضعفان ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات ‌عملکرد پرداخت/سازمان بازرسی کل کشور در بنیاد مستضعفان ورود دارد 

فتاح: بنیاد مستضعفان ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات ‌عملکرد پرداخت/سازمان بازرسی کل کشور در بنیاد مستضعفان ورود دارد 

به گزارش سایت خبری مدآرا، پرویز فتاح امروز در نشست خبری تشریح فعالیت های بنیاد مستضعفان اظهار داشت: ۵ ماه پیش اینجانب در بنیاد مستضعفان حکم گرفتم و امروز فرصت مناسبی است پس از ۵ ماه فعالیت گزارش عملکردی ارائه شود.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: باید به رسم ادب نامی از آقای سعیدی کیا ببریم، وی رئیس ما در هیات امنای بنیاد است.

وی اظهار داشت: در این جلسه هم خبرنگاران حوزه اقتصادی هستند و هم اجتماعی، این آروزی ما بود و خیلی خوب است به هر حال ما موظف به پاسخگویی هستیم.

فتاح بیان کرد: در ۹ ماهه سال ۹۸ برنامه بنیاد مستضعفان کاملا محقق شده است و درآمد بنیاد افزایش یافته است.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: فروش کل بنیاد در ۹ ماهه ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده و این بیش از برنامه ریزی ما است و این موضوع نشان می‌دهد بنیاد در رونق تولید موفق عمل کرده است؛ در این ۹ ماه تولید و فروش ما از ۳۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

فتاح با بیان اینکه تاکنون ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات بابت سال ۹۷ داده‌ایم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی افزود: آقای نوبخت برای سال آینده مالیات ما را در بودجه ۱۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته اند.

وی اضافه کرد: سود بنیاد قبل از کسر مالیات در سال ۹۷ رقم ۵۴۰۰ میلیارد تومان بود.

فتاح با تاکید بر اینکه بنیاد اصلا ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نکرده است، گفت: صادرات ۹ ماهه بنیاد به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: بنیاد در بازار ارز و سکه و طلا اصلا ورود ندارد.

وی افزود: ۳۱ شرکت بورسی داریم و ۱۰ شرکت ما به زودی به بورس می‌روند.

فتاح تاکید کرد: قرارداد ما در بخش مسکن ۲ معلول به بالا ۱۴۰۰ واحد است که تا سال آینده تحویل می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در فولاد کاوه ۴۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنیم و تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: طی هماهنگی با رئیس قوه قضائیه ۱۱۰۰ پرونده ملکی بنیاد به قوه قضاییه و شعبه اختصاصی که در دادگاه برای بنیاد اختصاص داده اند می‌رود از این پس آن سبو بشکست و ان پیمانه ریخت.

*  تا پایان‌ ۹۹ همه پروژه‌های نیمه‌تمام بنیاد مستضعفان به پایان می‌رسد

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: ۱۷۴ شرکت ثبت‌شده در بنیاد داریم که ۱۶۹ شرکت فعال است از این تعداد در سال گذشته، ۳۶ شرکت زیانده بود که عمدتا به علت نوسانات اقتصادی سال ۹۷ و تغییر قیمت ارز بود.

وی با تأکید بر اینکه تا پایان سال ۹۹ همه پروژه‌های نیمه‌تمام بنیاد مستضعفان به پایان می‌رسد،‌گفت: ما پروژه ۵ هزار میلیارد تومانی در هرمزگان داریم که تمام می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در بنیاد پروژه‌ای که نتوانیم تمام کنیم شروع نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه عقب‌ماندگی حقوق و دستمزد در بنیاد نداریم‌،گفت: در این شرایط حساس اقتصادی کشور تعدیل نیرو نداریم و بکارگیری جوانان در اولویت بنیاد است.

وی با بیان اینکه در این ۵ ماه پس از انتصاب با سران قوا ملاقات کردم،‌گفت: به رئیس‌جمهور اطمینان دادم بنیاد با دولت همراه است همچنین دو جلسه با رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو داشتیم.

فتاح تأکید کرد: بنیاد مستضعفان رقیب بخش خصوصی نیست و حتما از کارهای کوچک هم خارج می‌شود.

* تحویل همه اسناد علوی تا پایان ۹۹

رئیس بنیاد مستضعفان گفت:‌ تا پایان سال ۹۹ همه اسناد مربوط به اسناد علوی را به مردم تحویل می‌دهیم این اسناد مربوط به اراضی است که رضاشاه و محمدرضا شاه با قلدری از مردم گرفته بودند.

وی بیان کرد: بنیاد مستضعفان دو بال «اقتصادی» و «محرومیت‌زدایی» دارد که بنیاد علوی بال محرومیت‌زدایی ما است.

فتاح افزود: ۱۲ منطقه نظیر قلعه‌ گنج، شناسایی کردیم که بنیاد آنجا هم کارهای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد و هزینه‌ها آنجا از نظر تسهیلات فعالیت‌های اقتصادی و غیره بر عهده بنیاد مستضعفان خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در بنیاد  علوی از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی استفاده می‌کنیم و هفته آینده اولین همایش با همکاری گروه‌های جهادی داریم.

* موزه هنر ایران در کاخ مرمر ساخته می‌شود

وی اظهار کرد: کاخ مرمر که از اول انقلاب دست دولتی‌ها بود را از مجمع تشخیص پس گرفتیم و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی در حال بازسازی هستیم و موزه‌ای در شأن نظام و انقلاب به نام موزه هنر ایران آنجا افتتاح می‌شود و در کاخ مرمر بر روی مردم باز می‌شود.

فتاح گفت:‌ همچنین موزه دفینه در میرداماد در حال بازسازی است و سال آینده آن را افتتاح می‌کنیم.

وی از بازسازی موزه خودرو تا سال آینده خبر داد و گفت:‌ خودروهای تاریخی را به نمایش عموم می‌گذاریم.

* ساخت بیمارستان در  چندین شهر و تحویل به دولت 

وی گفت: بنیاد مستضعفان ۱۰۰ مدرسه ساخته است همچنین در حال احداث چند بیمارستان در شهرهای آبادان، اهواز، دزفول، مراغه‌تپه و غیره هستیم که پس از تکمیل تحویل دولت می‌دهیم.

وی گفت: ۳۰۰ هزار تن سیمان زلزله کرمانشاه را تأمین کردیم و سیمان مناطق سیل‌زده را دادیم همچنین سیمان میانه را به طور رایگان تأمین کردیم.

* سازمان بازرسی کل کشور در بنیاد مستضعفان ورود دارد 

وی با اشاره به شفاف‌سازی مالی در بنیاد تأکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور در بنیاد مستضعفان ورود دارد همچنین حراست کل کشور منعی برای ورود به بنیاد ندارد ضمن آنکه حسابرسان خبره در بنیاد حضور دارند و حسابرسی از بنیاد انجام می‌شود و بنیاد چیز محرمانه‌ای ندارد.

وی از ارائه برنامه پنج‌ساله بنیاد تا پایان امسال گفت و افزود: این برنامه باید به تصویب هیأت امنای بنیاد برسد.

* افزایش تولیدات غذایی و لبنی توسط شرکت‌های بنیادی

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در بنیاد تقویت می‌شوند گفت: در حوزه‌های دامداری،‌کشاورزی و دامپروری بنیاد فعالیت‌های مناسبی دارد و تعهدات امسال ما از نظر تولید مواد غذایی و لبنی افزایش می‌یابد.

* صادرات بنیاد در ۹ ماهه امسال ۵ هزار میلیارد تومان

وی گفت: صادرات بنیاد در ۹ ماهه سال ۹۸، به رقم ۵ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد رشد دارد.

* در آمد نقدی آزادراه تهران ـ  شمال به محرومان اختصاص می‌یابد

وی درباره آزادراه تهران ـ‌ شمال گفت:‌ منطقه یک آزادراه در بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و از نظر تجهیزات مشکلی نداریم و کار تقریبا در منطقه یک به پایان رسیده است.

وی گفت: به گفته وزیر راه سرمایه‌گذاری آنجا ۱۰ هزار میلیارد تومان است که به هر حال باید سرمایه و سود بنیاد برگردد ما  ۱۰ سال عوارضی می‌گیریم که بخش عوارضی نقدی صرف نگهداری آزادراه و بخشی صرف محرومیت‌زدایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال شریک دولت است، اضافه کرد: ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری بنیاد از محل اخذ عوارض برمی‌گردد و ۶۰ درصد آن طبق تعهد دولت، ملک به بنیاد تحویل می‌شود که بخشی از این اراضی را تحویل گرفته‌ایم.

وی درباره رقم عوارضی منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال گفت:‌ این در حوزه اختیارات دولت است اما به هر حال درآمد نقدی آزادراه تهران ـ  شمال به محرومان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: آزادراه تهران ـ شمال در حال حاضر در منطقه یک تکمیل شده است و سعی می‌کنیم عبوری امن و آرام برای مردم فراهم کنیم.

* ساخت یک لاین منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان دولت

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: منطقه چهار آزادراه چندین سال است بهره‌برداری می‌شود، منطقه دو نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشنهاد دادیم یک خط آن ساخته شود و خط برگشت جاده موجود کندوان باشد که این موجب می‌شود هزینه و زمان تکمیل منطقه دو نصف شود.

وی درباره قطعه سه نیز گفت: منطقه سه کوهستانی است و باید بررسی شود اما تلاش می‌کنیم منطقه دو را در همین دولت تحویل مردم بدهیم.

* امسال بنیاد علوی ۱۲۰۰ میلیارد تومان خرج می‌کند

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد علوی امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان خرج می‌کند در بنیادعلوی کارهای محرومیت‌زدایی را دنبال می‌کنیم.

* امضاء توافق‌نامه با کمیته امداد از بهمن ۹۸

فتاح با بیان اینکه اینجانب کماکان عضو هیأت امنای کمیته امداد هستم، گفت: طی هماهنگی با رئیس کمیته امداد برخی کارهای محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهیم و در این باره بهمن امسال توافق‌نامه‌ای با رئیس کمیته امداد امضاء می‌کنیم.

* پورت‌اپراتور سینا از بندر شهید رجایی خارج نمی‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد در تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر شهید رجایی حضور دارد، بیان کرد: ما آخرین تکنولوژی‌‌های روز دنیا در حوزه تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و صلاح نیست از این بندر بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر شهید رجایی کاهش نیافته است، گفت:‌ لازم باشد توسعه نیز در این بندر انجام می‌دهیم.

* هیچ پروژه مال‌ سازی در بنیاد شروع نمی‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: در راستای جلوگیری از هدررفت سرمایه‌گذاری در بنیاد پروژه‌ مال‌های نیمه‌تمام تا سال آینده به پایان می‌رسد و هیچ پروژه مال‌ سازی در بنیاد شروع نمی‌شود.

فتاح گفت: در مسکن‌سازی مناطق محروم ضعف داریم و بنیاد تلاش می‌کند حتما در این حوزه فعال‌تر باشد.

اخبار مرتبط:
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است