کد خبر : 97398
انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - 21:51
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

حسرت تکراری برای فوتبال ایران/استیلی: از مردم ایران عذرخواهی می کنم

حسرت تکراری برای فوتبال ایران/استیلی: از مردم ایران عذرخواهی می کنم

به گزارش سایت خبری مدآرا، امروز (چهارشنبه) در دور سوم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک که به میزبانی تایلند پیگیری می‌شود، ایران به مصاف چین رفت و به برتری یک بر صفر دست یافت، اما از صعود بازماند.

این دیدار در حالی از گروه سوم آغاز شد که تیم ایران باید با اختلاف حداقل ۲ گل به پیروزی می‌رسید و در دیگر دیدار همزمان، کره جنوبی از سد ازبکستان می‌گذشت تا شاگردان «حمید استیلی» به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شوند.

در حالی‌که کره جنوبی برابر ازبکستان مردانه بازی کرد و به برتری دو بر یک دست یافت، اما ایران تنها مقابل چین به یک گل رسید و قدر موقعیت‌های متعدد خود را نداست تا به دلیل تفاضل گل از صعود به مرحله بعدی بازبماند.

تیم امید ایران در ۲ دیدار قبلی برابر ازبکستان به تساوی یک بر یک رسید و مقابل کره‌جنوبی با حساب ۲ بر یک شکست خورد.

بازی با حملات ایران شد و در همان دقایق ابتدایی، فرصت‌های خوبی گلزنی از دست رفت.

در دقیقه یازدهم «اللهیار صیادمنش» در بختی طلایی قرار گرفت که ضربه سر او دقت لازم  را نداشت و تبدیل به گل نشد.

اکثر حملات ایران از جناح چپ طراحی شد و «متین کریمی» با ارسال‌های مناسب، مهاجمان را در موقعیت قرار می‌داد.

نسبت به دیدارهای گذشته، «امید نورافکن» کاپیتان تیم ایران به میانه میدان و جای اصلی خود بازگشت. در بازی‌های قبلی وی در قلب خط دفاعی قرار گرفته بود.

در دقیقه ۲۸  بازهم تیم ایران فرصت خوبی داشت که اینبار «علی شجاعی» بخت را هدر داد.

در لحظات پایانی مهدی مهدی‌خانی به شکل عجیبی و از یک قدمی توپ را به بیرون زد.

در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام رسید. در دیدار همزمان هم کره‌جنوبی و ازبکستان به تساوی یک بر یک بسنده کردند تا امیدهای تیم ایران به حداقل برسد.

در ابتدای نیمه دوم، «مهدی قائدی» که در کمال ناباوری روی نیمکت قرار داشت به جای «جعفر سلمانی» به میدان آمد تا قوای تهاجمی تیم کشورمان افزایش یابد.

در دقیقه ۶۵ به سود ایران پنالتی اعلام شد که پس از استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی، پنالتی پس گرفته شد.

در دقیقه هفتادم بازهم یک فرصت مناسب دیگر ایران از دست رفت.

در دقیقه ۸۶ تیم ایران صاحب پنالتی شد که «امید نورافکن» دروازه چین را گشود

در دقیقه ۹۳ «مهدی قائدی» نتوانست دروازه خالی چین را باز کند.

در نهایت کره جنوبی با ۹ امتیاز صدرنشین این گروه شد و ازبکستان با ۴ امتیاز و با فاضل گل بهتر نسبت به ایران راهی مرحله بعدی شد.

ایران هم با ۴ امتیاز از صعود بازماند تا بازهم فوتبال ایران در مسیر رسیدن به المپیک، ناکام بماند.

ترکیب ایران

حبیب فرعباسی، عارف آقاسی، مجتبی نجاریان، متین کریم زاده، شاهین طاهرخانی، رضا دهقانی، مهدی مهدی‌خانی، امید نورافکن، جعفر سلمانی (مهدی قائدی)، علی شجاعی (امیرحسین حسین‌زاده)، اللهیار صیادمنش (رضا جبیره)

استیلی: از مردم ایران عذرخواهی می کنم

«حمید استیلی» در پایان دیدار تیم های ایران و چین گفت: از مردم ایران به خاطر صعود نکردن تیم امید به مرحله حذفی عذرخواهی می‌کنم. تمام تلاش خود را برای صعود انجام دادیم اما نشد. آنچه که برای من مهم است این است که فوتبالیست‌های جوان با تعصب و غیرت تلاش کردند و چیزی کم نگذاشتند. امیدوارم مسوولان ورزش ایران جوانان را از دست ندهند زیرا آنان آینده فوتبال ایران هستند.

وی اظهار داشت: تیم های کره جنوبی و ازبکستان از گروه صعود کردند که برای این ۲ تیم آرزوی موفقیت دارم. مقابل کره مستحق باخت نبودیم و حتما باید ازبکستان را شکست می‌دادیم. فکر می‌کنم امروز ما ۲۵ شوت طبق آمار به سمت دروازه حریف داشتیم. ۲۵ بار دروازه حریف را تهدید کردیم. فرصت چندانی به چین ندادیم. حداقل هفت یا هشت موقعیت ۱۰۰ درصد گل داشتیم. در نیمه دوم باید با اختلاف سه یا چهار گل بیرون می‌آمدیم اما با بی‌دقتی این موقعیت‌ها از دست رفت. بازیکنان، همه زحمت خود را کشیدند و از آنان تشکر می‌کنم.

استیلی گفت: امروز فوق‌العاده بودیم و هر شکل که خواستیم موقعیت خلق کردیم. برنامه‌ها اجرا شد اما آن توپ‌ها باید گل می‌شد. به خاطر تفاضل گل صعود نکردیم و همین من را شرمنده می‌کند. می‌خواهم بدانید حمید استیلی هر چه در توان داشت برای موفقیت این تیم گذاشت.

سرمربی تیم فوتبال امید همچنین خاطرنشان کرد: از همه کسانی که حامی این تیم بودند تشکر می‌کنم. فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و رسانه ها به این تیم لطف داشتند و حمایت کردند. از تمام بازیکنانی که از ابتدا تا امروز کنار ما بودند نیز تشکر می‌کنم. این تیم نباید رها شود. این بچه‌ها می‌توانند آینده‌سازان فوتبال ایران باشند. تا بتوانند به فوتبال ما کمک کنند.

وی درباره بهترین بازیکن تیم امید در این جام گفت: هر ۲۳ بازیکن من بهترین بودند. ما این بچه‌ها را تنها ۲هفته در اختیار داشتیم و خیلی از آنها تنها یک دیدار تدارکاتی کنار هم بودند. با این حال با غیرت و تعصب همه کار انجام دادند تا دل مردمشان را شاد کنند. با این شرایط آب و هوایی مبارزه کردند و این تیم نمایش شایسته‌ای داشت.

استیلی اذعان داشت: ما سه تعویض درنیمه دوم داشتیم و می‌خواستیم کار را هجومی کنیم. اگر در نیمه اول گل می‌زدیم در نیمه دوم به نتیجه مورد نظر می‌رسیم. مهدی قائدی کار خودش را کرد. رضا جبیره عملکرد خوبی داشت. شاید اگر قائدی آن توپ را گل می‌کرد خیلی ماجرا راحت‌تر می‌شد.

دیدار تیم‌های فوتبال ایران و چین در مرحله گروهی رقابت های زیر ۲۳ سال آسیا با یک گل به سود ایران به پایان رسید. ایران با این برد چهار امتیازی شد اما نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. این تیم پیش از این برابر ازبکستان به تساوی یک  بر یک  رسیده و برابر کره جنوبی شکست را پذیرا شده بود.

با حذف ایران از مرحله گروهی تیم امید به طور عملی شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست داد تا با حسرت رسیدن به بزرگترین تورنمنت ورزشی جهان به ۴۸ سال برسد.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است