کد خبر : 99247
انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - 13:54
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

علی مطهری: می‌خواهند آبروی نمایندگان فعلی را ببرند/ شورای نگهبان بدون حکم دادگاه اتهام می‌زند/ می‌گویند فقط باید حرف ما را بگویید

علی مطهری: می‌خواهند آبروی نمایندگان فعلی را ببرند/ شورای نگهبان بدون حکم دادگاه اتهام می‌زند/ می‌گویند فقط باید حرف ما را بگویید

به گزارش سایت خبری مدآرا، علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره علل ردصلاحیت‌هایی که اخیراً توسط سخنگوی شورای نگهبان مطرح‌شده می‌گوید: شورای نگهبان در نامه اولیه به مواد قانونی استناد می‌کند و مصادیق را ذکر نمی‌کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در بین نمایندگان فردی هست که شورای نگهبان علت ردصلاحیت وی را تخلفات مالی به او اعلام کرده باشد یا نه، توضیح می‌دهد: بله، به کسانی که با اعضای شورا ملاقات کرده‌اند مصادیق ادعایی را اعلام کرده‌اند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که اعتراض وی به ردصلاحیتش بررسی‌شده یا نه، می‌گوید: درباره من به بند ۱ ماده ۲۸ یعنی التزام عملی به نظام استناد کرده‌اند. بنده اعلام کردم اعتراض می‌کنم، اما التماس نه. شورا از من دعوت کرد و در جلسه‌ای که جمعه گذشته با آن‌ها داشتم، سه مورد را برای ردصلاحیت بنده اعلام کردند که همگی مربوط به اظهارنظر‌های من می‌شد. هیچ‌یک از آن‌ها نیز مصداق عدم التزام عملی به نظام نبود و در برابر استدلال من پاسخی نداشتند. به طور کلی اظهارنظر و بیان باید آزاد باشد، ولی این‌ها می‌گویند باید حرف ما را بگویید.

نماینده تهران درباره اینکه برخی این شکل از ردصلاحیت ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس را به بردن آبروی افراد و نمایندگان تعبیر کرده‌اند، تأکید می‌کند: استناد به فساد مالی یا اخلاقی باید براساس حکم دادگاه صالح باشد. اینکه افراد را به‌صرف گزارش‌ها ردصلاحیت کنند، قابل‌قبول نیست. آقای کدخدایی گفته است نیازی به حکم دادگاه نیست. این حرف صحیح نیست، چراکه افراد باید از خود دفاع کنند. ممکن است آن اتهامات در دادگاه مطرح و افراد تبرئه شوند.

مطهری می‌افزاید: این روش که پیش‌گرفته‌اند و سخنگوی شورای نگهبان مستمراً تأکید می‌کند ردصلاحیت‌ها بیشتر به دلیل تخلفات مالی و اخلاقی بوده است، بازی با آبروی افراد است. در هیچ دوره‌ای هم این‌گونه رفتار نمی‌شده است. به نظر می‌رسد در این دوره اراده‌ای برای سلب آبروی نمایندگان فعلی وجود دارد.

اشاره مطهری به اتهامات جدید کدخدایی به برخی نمایندگان ردصلاحیت شده، بدون نام بردن آن‌ها و متهم کردن آن‌ها به مواردی، چون گرفتن امتیاز تأسیس کارخانه آب معدنی با اعمال نفوذ، واردات گوشت با ارز دولتی و عرضه با قیمت آزاد و قاچاق سیگار است؛ روشی که به جای افشای افراد احتمالا متخلف، وجهه مجموعه نمایندگان ردشده را مخدوش می‌کند.

اخبار مرتبط:
عباس عبدی: گروهی از اصولگرایان دروغگو، بی‌شخصیت، و هتاک هستند
عباس عبدی: گروهی از اصولگرایان دروغگو، بی‌شخصیت، و هتاک هستند

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور نوشت: گروهی از اصولگرایان هستند که به راحتی دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند و حرف خود را تغییر می‌دهند، حقیقت مسلم و روشن را نفی می‌کنند، در تاریخ ایران وجود گروهی مشابه آنها یا بی‌سابقه است یا کم‌سابقه.

سلیمی نمین: در مسئاله حجاب نباید جامعه را به سمت لجبازی بِبریم
سلیمی نمین: در مسئاله حجاب نباید جامعه را به سمت لجبازی بِبریم

تحلیلگر اصولگرا گفت: آنچه مسلم است، این است که ۹۹ درصد بانوان کشور با هر نوع الزام در حجاب نسبت حساسیت ویژه‌ای دارند به این معنی که نمی‌خواهند نگاه پست به آنها شود و نمی‌خواهند ملعبه امیال دیگران باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی خطاب به کریمی‌قدوسی: سلاح هسته‌ای را کجا می‌خواهید آزمایش کنید؟
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی خطاب به کریمی‌قدوسی: سلاح هسته‌ای را کجا می‌خواهید آزمایش کنید؟

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات یک نماینده گفت: به عنوان عضو کمیسیون تخصصی عرض می ‌کنیم که ما هیچگونه سلاح هسته ای نه ساخته‌ایم و نه داریم؛ من تعجب می کنم از این نماینده که واقعا می خواهد کجا آزمایش کند؟ چون اطلاعات درستی ندارند حرف های غیردقیق مطرح می کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است