کد خبر : 132028
انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - 17:11
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

تصاویر خسارت بارندگی به شالیزار ها

تصاویر خسارت بارندگی به شالیزار ها

این‌همه رطوبت که بر خوشه‌ها وارد شده کیفیت برنج را پایین می‌آورد.نه تنها کیفیت برنج پایین می‌آید بلکه کمیت برنج هم کاهش می‌یابد به‌طوری‌که دانه‌ها شکسته می‌شوند.اوایل مردادماه امسال تا اوایل شهریور که بهترین زمان برداشت برنج است، ۲۲۴ میلی متر بارندگی در گیلان ثبت شد که نسبت به سال گذشته که ۲۳ میلی متر بود حدود ۱۰ برابر بوده است. دستمزد کارگر به دلیل خوابیدگی خوشه‌ها سه تا چهار برابر شده و از عهده هر کسی بر نمی‌آید که برای دروی محصول، کارگر بگیرد. اغلب کشاورزان به دلیل هزینه بالای دستمزد کارگری ترجیح دادند، خودشان با تعداد کم برداشت برنج را انجام دهند. با وجود بارش‌های شدید باران و باتلاقی شدن شالیزارها امکان ورود کمباین به داخل زمین کشاورزی هم بسیار سخت است. اگرچه طی چند سال اخیر، بارش‌هایی در زمان برداشت محصول در گیلان رخ می‌داد اما شدت بارش‌های امسال بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، رکورد زد. جبران خسارتی که به حدود ۶۰ درصد مزارع استان وارد آمده، نیازمند راهکاری است که طبق آن بتوان معیشت برنج‌کاران را تامین کرد.

اخبار مرتبط:
زیباکلام: جمهوری اسلامی به جای ایدئولوژی با ابزار دیپلماسی با آمریکا مذاکره کند
زیباکلام: جمهوری اسلامی به جای ایدئولوژی با ابزار دیپلماسی با آمریکا مذاکره کند

زیباکلام نوشت: «اکنون و با توجه به اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل، ایران می‌تواند یک بار هم که شده بدون واسطه با آمریکا وارد مذاکره شود تا به جای ایدئولوژی با ابزار دیپلماسی فضا را به نفع خود پیش ببرد».

محمود واعظی: دولت چون به وعده‌هایش عمل نکرده، دنبال سوژه برای حاشیه‌سازی است
محمود واعظی: دولت چون به وعده‌هایش عمل نکرده، دنبال سوژه برای حاشیه‌سازی است

رئیس دفتر دولت دوازدهم می‌گوید: همیشه مصوبات شورای عالی امنیت ملی به تأیید مقام معظم رهبری می‌رسد و در گذشته هم روند معمول این نبوده که در مورد مسائل مهم و امنیتی کشور یک نفر که خودش هم عضو شورای عالی امنیت ملی نیست، این گونه علنی در مورد آن صحبت کند، در گذشته چنین موردی نبوده است.

هاشمی‌طباء: دولت فکر می‌کند مَردم شعور نَدارند
هاشمی‌طباء: دولت فکر می‌کند مَردم شعور نَدارند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر می‌رسد مسئولان از ضرب‌المثل «اسمش را نیاور، خودش را بیاور» پیروی می‌کنند و به جای توضیح و تشریح صرفا به دلخواه عمل می‌کنند و این نوع رفتار بی‌گمان حاکی از اعتقاد به عدم شعور عام باشد. در حالی که سکوت مردم و پافشاری‌نکردن مردم را نباید به حساب عدم درک گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است