کد خبر : 223212
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - 16:58
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اقتصادی
چاپ

نماینده مجلس: روسیه در فروش نفت رقیب ما شده/ رقابت با روسیه قدری فروش نفت را برای ما سخت کرده است

قادری گفت: هر چند جنگ اوکراین در بعضی حوزه ها ارتباط ما را با روسیه نزدیک تر کرد اما تلاش روسیه به فروش نفت از طریق دور زدن تحریم ها باعث شد که بخشی از بازارهای نفت ایران توسط روسیه اشغال شود چون نفتش را با قیمت های پایین تری می فروشد.

نماینده مجلس: روسیه در فروش نفت رقیب ما شده/ رقابت با روسیه قدری فروش نفت را برای ما سخت کرده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رئیس جمهور آذرماه سال گذشته در زمان تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس وعده کرد که دولت براساس این لایحه رشد ۸ درصدی اقتصاد را هدف‌گذاری کرده است. دولت ابتدای امسال نیز بر مبنای همین هدف‌گذاری جراحی اقتصادی را انجام داد و ارز ترجیحی را حذف کرد. حال که تا پایان سال ۲ ماه زمان داریم، این سوال پیش می آید که چقدر وعده رئیس جمهور محقق شده است؟

 جعفر قادری در گفتگو با سایت فردا درباره میزان تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد گفت: با توجه به شرایط کنونی شاید رشد اقتصادی کشور در سال جاری بیشتر از ۳ تا ۴ درصد نشود چون قدری نسبت به گذشته فشارهای خارجی بیشتر شد، همچنین جنگ اوکراین اتفاق افتاد و باعث شد در بعضی زمینه ها همچون فروش نفت روسیه رقیب ما شود.

وی با بیان اینکه رقابت با روسیه قدری فروش نفت را برای ما سخت تر کرد، افزود: هر چند جنگ اوکراین در بعضی حوزه ها ارتباط ما را با روسیه نزدیک تر کرد اما تلاش روسیه به فروش نفت از طریق دور زدن تحریم ها باعث شد که بخشی از بازارهای نفت ایران توسط روسیه اشغال شود چون نفتش را با قیمت های پایین تری می فروشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته در بخش های صنعتی همچون صنایع فولاد، خودروسازی و پتروشیمی رشد تولید داشتیم، با این وجود در بعضی بخش های دیگر مثل نفت نتوانستیم اضافه تولید داشته باشیم چون سرمایه گذاری لازم انجام نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به آثار حذف ارز ترجیحی بیان کرد: این اقدام قدری فشار را بر منابع دولتی کمتر کرد، هر چند در مقطع چند ماهه نرخ تورم جهشی شد. اگر دولت بتواند نرخ ارز را حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان تعدیل کند، این امیدواری وجود دارد که رشد اقتصادی به سال های بعدی نیز ادامه پیدا کند.

اخبار مرتبط:
رئیس اتحادیه فرآورده‌های لبنی: لبنیات ۲۵ درصد گران می‌شود/ پیش‌بینی کاهش مصرف محصولات لبنی
رئیس اتحادیه فرآورده‌های لبنی: لبنیات ۲۵ درصد گران می‌شود/ پیش‌بینی کاهش مصرف محصولات لبنی

علی احسان ظفری، گفت: به عنوان تولیدکننده محصولات لبنی، افزایش قیمت شیر نه تنها برای ما آورده‌ای ندارد بلکه باعث کاهش مصرف و به دنبال آن کاهش تولید و سود می‌شود.

مجید عشقی، رییس سابق سازمان بورس از عملکردش دفاع کرد
مجید عشقی، رییس سابق سازمان بورس از عملکردش دفاع کرد

رییس سابق سازمان بورس اظهار داشت: در این مدت یکی از چالش‌های بازار رخدادهای امنیتی بود که قابل پیش بینی نبودند و تا می‌خواستیم نفسی را تازه کنیم موضوع جدیدی رخ می‌داد، از تنش‌های منطقه‌ای و جنگ غزه و حادثه هلی‌کوپتر رییس جمهوری باعث شدند ریسک سیستماتیک بازار افزایش پیدا کند

قیمت کالاهای اساسی افزایش یافت؛ مرغ چند شد؟
قیمت کالاهای اساسی افزایش یافت؛ مرغ چند شد؟

روزنامه همشهری از افزایش قیمت کالاهای اساسی خبر داده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است