کد خبر : 251328
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۱ - 10:50
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: احتمالاً انتخابات پیش‌رو به روش «تناسبی» برگزار شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی ما این است که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با قانون جدید انتخابات برگزار می‌شود.

نماینده مجلس: احتمالاً انتخابات پیش‌رو به روش «تناسبی» برگزار شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: ولی الله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، درباره اینکه آیا طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به این دوره از انتخابات خواهد رسید، بیان کرد: تاکنون انتخابات مجلس به صورت اکثریتی برگزار می شد ولی در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کردیم تا انتخابات در تهران به صورت تناسبی برگزار شود چراکه برگزاری انتخابات تناسبی، این فرصت را به همه گروه ها می دهد تا کرسی های مجلس را به دست آورند. از سوی دیگر برگزاری انتخابات به این نحو می تواند در افزایش مشارکت مردم در انتخابات موثر باشد.

بخش هایی از گفت و گوی بیاتی را در ادامه می خوانید:

  • شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت ایراداتی را نسبت به برگزاری انتخابات تناسبی در تهران وارد دانستند اما در نهایت مجلس بر نظر خود یعنی برگزاری انتخابات به صورت تناسبی در تهران پافشاری کرد.
  • اکنون این بخش از طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و انتظار می رود هرچه سریع تر تعیین تکلیف شده و به این دوره  از انتخابات مجلس برسد.
  • پیش بینی ما این است که این طرح به انتخابات سال جاری می رسد و انتخابات اسفند ماه مجلس بر اساس قانون جدید برگزار خواهد شد.
اخبار مرتبط:
اسرائیل: یحیی السنوار ترور شد
اسرائیل: یحیی السنوار ترور شد

رادیو ارتش اسرائیل نیز دقایقی قبل شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را تأیید کرد.

دغدغه امروز کیهان؛ چرا پول مردم آمریکا خرج اسرائیل می‌شود؟
دغدغه امروز کیهان؛ چرا پول مردم آمریکا خرج اسرائیل می‌شود؟

روزنامه حسین شریعتمداری نوشت:. هر مالیات‌دهنده در آمریکا سالانه ۲۶ دلار کمک نظامی به اسرائیل می‌کند. اگر این پول بین ۳۰ میلیون جمعیت زیر خط فقر آمریکا توزیع می‌شد، به هر نفر ۱۰ هزار دلار می‌رسید.

واکنش پسر پزشکیان به ادعای رسائی در مورد ظریف
واکنش پسر پزشکیان به ادعای رسائی در مورد ظریف

فرزند رئیس جمهور به توئیت حمید رسائی واکنش نشان داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است