کد خبر : 260312
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - 16:40
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

روزنامه نزدیک به سپاه: منتقدان لایحه حجاب ضد خانواده هَستند

انتقادات فعالان حوزه زنان از لایحه عفاف و حجاب با انتقاد روزنامه جوان، رسانه نزدیک به دولت روبرو شد.

روزنامه نزدیک به سپاه: منتقدان لایحه حجاب ضد خانواده هَستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه جوان نوشت: لایحه حجاب با انتقاداتی از سوی برخی افراد مواجه است که وقتی با دقت بیشتری آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم بخشی از آن‌ها بیشتر از اینکه بخواهد به نواقص و کاستی‌های قانون مزبور اشاره کند، دیدگاه‌های فمینیستی و حتی ضد خانواده منتقدان را بر ملا می‌کند!

به طور نمونه در روز‌های اخیر یکی از چهره‌های فعال در حوزه زنان با تأکید بر اینکه لایحه حجاب «مردم علیه مردم» است، انتقاداتی را علیه این لایحه مطرح کرده که محور انتقاداتش «خانواده محوری» لایحه حجاب و عفاف است. از نگاه این فعال حوزه زنان اینکه جامعه هدف این لایحه خانواده است و بر روابط زوجین تمرکز دارد، نقطه قوت نیست، بلکه نقطه ضعف است!

وی با انتقاد از اینکه این لایحه معلوم نیست دغدغه کدام‌یک از گروه‌های اجتماعی را دارد، معتقد است طیف عمومی جامعه برای سیاستگذاران دغدغه نیست. این در حالی است که فلسفه اصلی حجاب و عفاف تأکید بر عنصر خانواده است و اصولاً دستور حجاب در درجه نخست بحث ارزش‌دهی به جایگاه زن و تحکیم بنیان خانواده را مدنظر قرار داده‌است.

طرح چنین انتقاداتی از لایحه حجاب و عفاف نشان‌دهنده موضع‌گیری واقعی و پشت‌پرده انتقادات مطروحه است. در واقع این انتقادات از نگاه‌های ضد خانواده برخی جریان‌های سیاسی و منتقدان حکایت دارد؛ نگاهی که انسان را منهای خانواده می‌بیند و به طور نمونه معتقد است افراد مجرد در خانواده قابل‌تعریف نیستند. همچنان که زن و مرد هم جدای از خانواده تعریف می‌شوند. انگار مشکل اصلی این نگاه و این جریان حتی از مسئله حجاب هم فراتر است و آن‌ها با «خانواده‌گرایی» مشکل دارند.

اخبار مرتبط:
مجری شبکه خبر: مادر علی انصاریان را سالم با حافظه قوی در جشن پرسپولیس دیدم / دل پری داشت از روزگار و اتفاقاتی که پس از درگذشت پسرش بر او گذشته / گفت حافظ قرآن است  و همه چیز یادش است
مجری شبکه خبر: مادر علی انصاریان را سالم با حافظه قوی در جشن پرسپولیس دیدم / دل پری داشت از روزگار و اتفاقاتی که پس از درگذشت پسرش بر او گذشته / گفت حافظ قرآن است و همه چیز یادش است

المیرا شریفی‌مقدم مجری با انتشار عکسی نوشت: مادر مرحوم علی انصاریان را در سلامت با حافظه قوی و همان محبت و مهربانی همیشگی در جشن پرسپولیس دیدم. دل پری داشت از روزگار و اتفاقاتی که پس از درگذشت پسرش بر او گذشته است. باید صحبت‌هایش را شنید‌. گفت به شما بگویم او حافظ قرآن است و سخنور و همه چیز یادش است.

دفاع روزنامه اصولگرا از سفر یک مداح به تایلند
دفاع روزنامه اصولگرا از سفر یک مداح به تایلند

در ایران برای تبلیغ اسلام اقداماتی انجام می‌شود. در کنار حضور روحانیون شیعه در مراکز اسلامی و برپایی مناسک مذهبی شیعیان در کشورهای مختلف، چند سالی می‌شود که مداحان معروف به برخی کشورها سفر می‌کنند. امسال اما سفر یکی از مداحان به یکی از این کشورها، واکنش‌های رسانه‌ای زیادی به همراه داشت.

مجلس به موضوع مرگ میرموسوی و دیگر متهمان در بازداشتگاه ها ورود پیدا می‌کند
مجلس به موضوع مرگ میرموسوی و دیگر متهمان در بازداشتگاه ها ورود پیدا می‌کند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی مدعی شد: مجلس به موضوع مرگ میرموسوی و دیگر متهمان در بازداشتگاه ها ورود پیدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است