کد خبر : 282213
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - 17:59
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

حمله روزنامه جوان به پرویز شیخ‌طادی: یکی می‌شود ابراهیم حاتمی‌کیا یکی هم می‌شود شیخ‌طادی/ از انقلاب طلبکار شدی؟

روزنامه جوان در واکنش به اظهارات پرویز شیخ طادی در افتتاحیه فیلم فجر نوشت: به نظر می‌رسد امثال شیخ طادی‌ها به جای تقدیر باید در محکمه افکار عمومی پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در اختصاص بودجه‌های سنگین سینمایی باشند. اتفاقاً همین رزومه‌های مغشوش و تهی است که امثال شیخ طادی‌ها را به طلبکاری از انقلاب می‌کشاند.

حمله روزنامه جوان به پرویز شیخ‌طادی: یکی می‌شود ابراهیم حاتمی‌کیا یکی هم می‌شود شیخ‌طادی/ از انقلاب طلبکار شدی؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه جوان در واکنش به اظهارات پرویز شیخ‌طادی در افتتاحیه فیلم فجر نوشت: نام پرویز شیخ طادی بیشتر عنوان دو فیلم را به ذهن متبادر می‌کند؛ «روزهای زندگی» و «امپراطور جهنم».

دو روز پیش، ویدئوهایی در فضای مجازی پخش شد که او را در جریان آیین افتتاحیه فیلم فجر نشان می‌داد در حالی که به جای سخن گفتن از سینما درباره کراوات و حجاب اجباری سخن می‌گوید.

فارغ از اینکه فحوای حرف او چه بوده‌است، یک موضوع به ذهن می‌رسد و آن اینکه جشنواره برای خلق چه اثر ارزنده‌ای لازم دیده از شیخ طادی تجلیل کند! به خاطر دو اثر ضعیف «شکارچی شنبه» و «روزهای زندگی»؟

حقیقت ماجرا این است که روزهای زندگی تلفیقی از خشونت افراطی و بی‌مورد، خون و فریاد و عصبیت و یک دوربین سرگردان در میزانسن‌هایی گیج و حیران بود؛ فیلمی که ظاهراً برای ادای دین به کادر پزشکی و درمان درجنگ تحمیلی ساخته شده‌بود، اما به خاطر نابلدی کارگردان به ضد آن تبدیل شد.

به نظر می‌رسد امثال شیخ طادی‌ها به جای تقدیر باید در محکمه افکار عمومی پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در اختصاص بودجه‌های سنگین سینمایی باشند. اتفاقاً همین رزومه‌های مغشوش و تهی است که امثال شیخ طادی‌ها را به طلبکاری از انقلاب می‌کشاند. کسی که مخلصانه برای انقلابی که ده‌ها هزار خون پاک برایش بر زمین ریخته کاری کرده‌باشد، در یک مراسم رسمی برای سخن گفتن در اولین روز دهه فجر از تریبونی که در اختیار او قرار گرفته به سراغ چند نقطه ضعف احتمالی از انقلاب نمی‌رود و آن را برجسته نمی‌کند و به دنبال مچ‌گیری در مراسم جشن همان انقلاب نیست که اگر قرار بر غر زدن و انتقاد باشد، همه می‌دانیم که به هر پدیده تاریخی می‌توان نقدهایی وارد کرد.

این رفتار فقط از کسی بروز و ظهور پیدا می‌کند که خود می‌داند نه کارنامه هنری قابل‌توجهی دارد و نه شعله محبت و ارادت و ادبی که دست‌کم به اعتبار آن، بر منویات درون لجام بزند و حد نگه دارد. تفاوت و عیار آدم‌ها اتفاقاً در چنین بزنگاه‌هایی خود را نشان می‌دهد. یکی می‌شود ابراهیم حاتمی‌کیا که با آن سابقه درخشان در سینمای دفاع مقدس در مراسم اختتامیه فجر از خود خرج می‌کند و خود را فیلمساز وابسته به انقلاب لقب می‌دهد تا همه بدانند فیلمساز انقلابی‌بودن برای او افتخار است و یکی هم می‌شود پرویز شیخ طادی با رزومه‌ای ضعیف و سؤال‌برانگیز که در جشن پیروزی انقلاب از محدودیت‌های برهه‌ای از انقلاب درباره کراوات و حجاب سخن می‌راند که لابد خود را فیلمسازی غیروابسته بنمایاند. بی‌شک در این بی‌احترامی پرویز شیخ طادی، رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره هم سهمی غیرقابل‌انکار دارند.

اخبار مرتبط:
قیمت نجومی بلیت قسمت آخر پایتخت در بازار سیاه!
قیمت نجومی بلیت قسمت آخر پایتخت در بازار سیاه!

از شب گذشته که خبر اکران مردمی قسمت آخر پایتخت با حضور عوامل در برج میلاد رسانه ای شد، علاقه مندان به سایت برج میلاد هجوم بردند

طراح صحنه سریال پایتخت: سکانس خرس در یک برداشت گرفته شده / خرس را به شکل طبیعی و واقعی در اصفهان فیلمبرداری کردیم
طراح صحنه سریال پایتخت: سکانس خرس در یک برداشت گرفته شده / خرس را به شکل طبیعی و واقعی در اصفهان فیلمبرداری کردیم

پیمان قانع درباره صحنه خرس که در قسمت بیستم سریال «پایتخت 7» به نمایش درآمد به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: من در صفحه مجازی‌ام نوشتم که این سکانس در یک برداشت گرفته شده و حتماً در پشت صحنه مراحل انجام شده این سکانس پخش خواهد شد و مخاطبان به سختی و پیچیده بودنِ آن پی خواهند برد. بنابراین از مخاطبان دعوت می‌کنم که این دو قسمت پشت صحنه سریال را از دست ندهند.

شهاب حسینی: نسخه‌ای از فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» با بازی بهروز وثوقی موجود است
شهاب حسینی: نسخه‌ای از فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» با بازی بهروز وثوقی موجود است

شهاب حسینی گفت؛ یکی از آرزوهای من این است که در سینمای ایران عنوانی همچون پروانه ساخت نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است