کد خبر : 302776
انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۳ - 13:13
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

مشمولان بالای ۳۵ سال سن و حداقل دارای ۲ فرزند و غیرغایب از خدمت سربازی معاف شدند

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام، معافیت مشمولان با حداقل ۳۵ سال سن و داری حداقل دو فرزند را تایید کرد.

مشمولان بالای ۳۵ سال سن و حداقل دارای ۲ فرزند و غیرغایب از خدمت سربازی معاف شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: ۱۵ مورد اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان درباره مصوبات برنامه هفتم توسعه وجود داشت که این موارد برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده بود.

وی بیان کرد: روز گذشته بررسی‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موارد اختلافی مربوط به برنامه هفتم توسعه به اتمام رسید و بر این اساس، ما تلاش می‌کنیم که قانون برنامه هفتم توسعه تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه هشتم تیر ماه برای اجرا ابلاغ شود.

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان که در این دو، سه ماه اجرا نشده بود، به دلیل عدم ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه بود و بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه شاهد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۴۰ درصد سال اول برنامه هفتم خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آن اعلام نظر کرد درباره معافیت سربازی مشمولان با حداقل ۳۵ سال سن و دارای حداقل دو فرزند است، البته نباید این افراد غیبت داشته باشند که در این صورت این مشمولان از سربازی معاف خواهند شد.

زنگنه اظهار کرد: امیدوارم که با ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه ما شاهد عملیاتی شدن کامل این قانون در کشور باشیم.

اخبار مرتبط:
زنگنه از زاکانی و جلیلی شکایت کرد
زنگنه از زاکانی و جلیلی شکایت کرد

وزیر سابق نفت از شکایت خود علیه جلیلی و زاکانی به دلیل افترا، اهانت، نشر اکاذیب و توهین در مناظره‌های انتخاباتی خبر داد.

چمران: معاونین شهردار برای همکاری با ستاد جلیلی اشکال ندارد
چمران: معاونین شهردار برای همکاری با ستاد جلیلی اشکال ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید فروشگاه‌های پایانه شرق تکمیل و اتوبوس‌ها مستقر شوند، گفت: ساختمان پایانه شرق تکمیل شده و امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

حبیب کاشانی: مشارکت تهرانی‌ها در انتخابات اخیر نسبت به انتخابات پیشین ۱۰% بیشتر بود
حبیب کاشانی: مشارکت تهرانی‌ها در انتخابات اخیر نسبت به انتخابات پیشین ۱۰% بیشتر بود

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۶ نامزد حاضر در انتخابات آبروی خود را برای نظام خرج کردند و هریک از آنها اگر امروز اینجا بودند دست آنها را می بوسیدم، گفت: مشارکت مردم تهران نسبت به انتخابات پیشین ۱۰ درصد بیشتر بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است