کد خبر : 312452
انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - 11:38
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

عملیات «خواناسازی بافت تاریخی» اصفهان آغاز شد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از اجرای «طراحی، ساخت و نصب تابلوهای معرفی محورهای تاریخی اصفهان» با هدف تسهیل گردشگری در این کلانشهر خبر داد.

عملیات «خواناسازی بافت تاریخی» اصفهان آغاز شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدعلی ایزدخواستی افزود: مرحله نخست این طرح در منطقه سه شهر اصفهان در پهنه (دردشت، شهشهان و سنبلستان) از خیابان ابن‌سینا تا خیابان عبدالرزاق اجرا شده و مرحله بعدی نیز در محدوده محله هارونیه و بازار بزرگ اصفهان خواهد بود.

به نوشته ایرنا؛ وی اضافه کرد: در این طرح برای «ورودی خیابان‌ها و کوچه‌های محله‌های تاریخی»، «مسیرها و مسافت باقی‌مانده تا بناها» و «معرفی آثار تاریخی مناطق اصفهان» تابلوهای ویژه و جداگانه با زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده است.

ایزدخواستی گفت: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از سال گذشته این پروژه‌ را با عنوان «طراحی، تولید و نصب تابلوهای معرفی محورهای گردشگری در بافت تاریخی شهر اصفهان» آغاز کرد که اکنون در چند مرحله در حال اجراست.

وی عنوان کرد: خواناسازی بافت تاریخی اصفهان ابتدا در اتاق فکر این سازمان مطرح و سپس روش‌های مختلف تحقق آن مورد بررسی قرار گرفت.

ایزدخواستی اضافه کرد: پس از آنکه تابلوهای راهنما به عنوان یکی از راهکارها اتخاذ شد؛ با تشکیل تیم طراحی و بررسی سابقه تابلوهای شهری اصفهان در نیم قرن اخیر، سرانجام ۹ شکل مختلف از تابلوها در سه دسته ایستاده (شامل تابلوهای ورودی محورها، تابلوهای راهنمای مسیر و تابلوهای معرفی بنا) و یک دسته دیواری (شامل تابلوهای جهت‌یابی) طراحی و در جلسات مختلف مشورتی با تیم‌های اجرایی شهری و استان، کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر و شورای عالی بافت تاریخی شهرداری اصفهان انتخاب و وارد مسیر تولید شد.

وی ادامه داد: همزمان با روند طراحی و ساخت، تیم مطالعاتی و شهرسازی نیز وظیفه جانمایی و اخذ اطلاعات پایه را با حضور شهرسازان و محققان بر عهده گرفت که مطالعات شهری و تاریخی آن طی ۶ ماه انجام شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اصفهان افزود: هدف از اجرای این طرح کمک به رونق گردشگری، تقویت هویت تمدنی شهروندان اصفهان و زیبایی محلات بوده است.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی اصفهان دارای عناصر ارزشمند بسیاری است که برای مردم شناخته شده نیست، افزود: آشنایی شهروندان و گردشگران با گنجینه های میراث فرهنگی، زمینه‌ساز توجه و میل به بازدید از آنها می‌شود که در قالب این طرح شرایط مطلوبی برای حس تعلق مردم به اماکن تاریخی فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان افزود: آشنایی مردم با بافت تاریخی، رونق اقتصادی، توسعه زیرساخت های گردشگری و گردشگر پذیری را به دنبال خواهد داشت.

تاکنون ۶۸ تابلو در بافت تاریخی شهر اصفهان جانمایی و نصب‌شده است که از این تعداد ۳۰ تابلو برای معرفی آثار تاریخی، ۹ تابلو مربوط به ورودی خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به محله‌های تاریخی و ۲۹ تابلو برای مسیریابی این بناها بوده است.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یکهزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی یکی از قطب‌های گردشگری ایران است.

اخبار مرتبط:
ترمیم آسفالت آزادراه کاشان _ اصفهان نیازمند بودجه هفت هزار میلیارد ریالی است
ترمیم آسفالت آزادراه کاشان _ اصفهان نیازمند بودجه هفت هزار میلیارد ریالی است

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه‌های اصفهان گفت: افزون بر ۲۵ درصد آزادراه کاشان- نطنز- اصفهان بهسازی و در بیشتر نقاط حادثه‌خیز آن جداگر میانی(نیوجرسی) نصب شده ولی فقط ترمیم روکش آسفالت آن نیازمند هفت هزار میلیارد ریال بودجه است.

پیشرفت ۲۳ درصدی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان
پیشرفت ۲۳ درصدی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تأمین ۱۳۷ سایت آماده سازی به مساحت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار برای ۱۲۳ هزار واحد، گفت: پیشرفت فیزیکی طراحی و اجرای این طرح‌ها حدود ۲۳ درصد است.

هشدار؛ کاهش شدید همه گروه‌های خونی در استان اصفهان
هشدار؛ کاهش شدید همه گروه‌های خونی در استان اصفهان

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: با کاهش شدید همه گروه‌های خونی بخصوص گروه‌های منفی روبرو شده‌ایم و از اهداکنندگان دعوت می کنیم در اولین فرصت به یکی از مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است