کد خبر : 314355
انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ - 12:14
دسته‌بندی : اجتماعی، اسلاید
چاپ

آمار فوتی‌ها حادثه معدن طبس به ۵۱ نفر افزایش پیدا کرد

به دنبال حادثه دردناک وقوع انفجار در شرکت معدنی معدنجو تعداد کارگران فوتی به ۵۱ نفر و مصدومین به ۲۰ نفر افزایش یافت. پیشتر کار جستجو در بلوک بی با ۳۰ کشته و ۱۷ مصدوم به پایان رسیده بود. در بلوک سی این معدن نیز ۲۲ کارگر مفقود بودند.

آمار فوتی‌ها حادثه معدن طبس به ۵۱ نفر افزایش پیدا کرد

به گزارش سایت خبری مدارا: به دنبال حادثه دردناک وقوع انفجار در شرکت معدنی معدنجو تعداد کارگران فوتی به ۵۱ نفر و مصدومین به ۲۰ نفر افزایش یافت. پیشتر کار جستجو در بلوک بی با ۳۰ کشته و ۱۷ مصدوم به پایان رسیده بود. در بلوک سی این معدن نیز ۲۲ کارگر مفقود بودند.

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه  ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از پیگیری ویژه رئیس جمهور برای حادثه انفجار در معدن “معدنجوی طبس” خبر داد و گفت: وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور پزشکیان برای پیگیری موضوع به طبس اعزام شدند.

وزیر کشور درپی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادر کرد.

اخبار مرتبط:
١٧ نفر همچنان در معدن زغال سنگ طبس، محبوس هستند
١٧ نفر همچنان در معدن زغال سنگ طبس، محبوس هستند

پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: ١٧ نفر همچنان در حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس، محبوس هستند. وی افزود: عملیات امدادرسانى همچنان ادامه دارد.

وزیر کشور علت انفجار معدن طبس را بیان کرد
وزیر کشور علت انفجار معدن طبس را بیان کرد

وزیر کشور درباره حادثه معدن طبس گفت: متراکم شدن گاز باعث انفجار در معدن زغالسنگ طبس شده است. باید زودتر به آنجا برویم و موضوع را پیگیری کنیم.

واکنش چمران به ماجرای فروش تابلوهای موزه امام علی: بیخودی شلوغ شد
واکنش چمران به ماجرای فروش تابلوهای موزه امام علی: بیخودی شلوغ شد

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره حواشی ایجاد شده درخصوص تابلوهای موزه امام علی (ع) گفت: در این ارتباط و این موضوع مطرح شده بیخودی شلوغ شده و بنا بر برنامه‌ریزی قرار است، از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دعوت شود تا در صحن شورا در رابطه با این موضوع توضیحات خود را ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است