کد خبر : 314900
انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - 16:34
دسته‌بندی : اسلاید، برگزیده ها، سیاسی
چاپ

اختصاصی مدارا؛ دیدار زنان ایرانی بِدون حجاب اجباری با پزشکیان در نیویورک

هنوز گزارش رسمی و مشروح این دیدار از سوی نهاد ریاست جمهوری منتشر نشده اما براساس شنیده‌ها از منابع آگاه حاضر در این جلسه، حضور برخی از زنان ایرانی بدون حجاب اجباری با وجود تذکر ملائم برگزار کنندگان برای رعایت پروتکل‌ها، از جمله تفاوت‌ها با نشست‌های پیشین بود.

اختصاصی مدارا؛ دیدار زنان ایرانی بِدون حجاب اجباری با پزشکیان در نیویورک

به گزارش سایت خبری مدارا:  امیرحسین مصلی – روزنامه‌نگار: در حاشیه سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه سازمان ملل، برخی از ایرانیان مقیم آمریکا نیز با مسعود پزشکیان دیدار کردند، مراسمی که هر سال از سوی دفتر حفاظت از منافع ایران برگزار می‌شود اما اینبار تفاوت‌های محسوسی در این جلسه وجود داشت که احتمالا بی‌ارتباط با تغییر و تحولات داخل کشور پس از برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پیروزی شکننده نامزد جبهه اصلاحات نیست!

هنوز گزارش رسمی و مشروح این دیدار از سوی نهاد ریاست جمهوری منتشر نشده اما براساس شنیده‌ها از منابع آگاه حاضر در این جلسه، حضور برخی از زنان ایرانی بدون حجاب اجباری با وجود تذکر ملائم برگزار کنندگان برای رعایت پروتکل‌ها، از جمله تفاوت‌ها با نشست‌های پیشین بود، چنانکه دعوت از طیف‌های مختلف سیاسی مانند فعالانی که از تریبون‌های رسمی مانند صداوسیما به‌عنوان معاند یا  اصحاب فتنه یاد می‌شوند، از دیگر نکات مهم این جلسه بود. تغییراتی که با روی گشاده رئیس دولت چهاردهم و همراهانش از جمله محمدجواد ظریف مواجه شده است.

با آنکه رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور با پخش چند ویدئوی تقطیع شده از این نشست در فضای مجازی، چنین وانمود کردند که در این دیدار صرفارحامیان حجاب اجباری حضور داشتند و از این قانون در ایران دفاع کرده‌اند اما بنابر گزارش حاضران در این جلسه نقد به گشت ارشاد و برخورد با زنان که منجر به وقایع تلخ پس از جانباختن مهسا امینی شد، از جمله بحث‌های مطرح شده در این نشست بوده که حتی پزشکیان نیز اذعان به تلاش برای تغییر این وضعیت به نفع بهبود شرایط زنان در ایران داشته و حتی علت حضورش در انتخابات را اصلاح چنین رویه‌ای عنوان کرده است. جالب آنکه دفاع یکی از حاضران از قانون حجاب اجباری که رسانه‌ها داغ شد نیز در اعتراض به این بحث‌ها بوده!

حال باید منتظر ماند و دید واکنش تندروها به این تغییرات در نشست‌های رسمی رئیس جمهور با ایرانیان مقیم آمریکا چیست؛ آیا تحولات پس از جنبش زن، زندگی، آزادی را که تبعاتش در تغییر پروتکل‌های سنتی نهاد ریاست جمهوری نیز مشهود است، به رسمیت می‌شمارند یا گاندوهای دیگری ساخته خواهد شد؟

اخبار مرتبط:
کرباسچی: نارضایتی در جامعه خیلی عمیق است
کرباسچی: نارضایتی در جامعه خیلی عمیق است

کرباسچی می‌گوید: بسیاری از حزب اللهی‌هایی که می‌شناختیم فرق کرده‌اند، منطبق با شرایط تغییر اجتماعی خیلی‌ها فرق کرده‌اند. خیلی از کسانی که در کیهان علیه ما فحش و بد و بیراه می‌نوشتند به آن طرف خط رفته‌اند و ما باید جلویشان را بگیریم.

ظریف: ایران در ماه‌های گذشته به شدت در برابر اسرائیل از خود خویشتنداری نشان داده / ما هرگز کسی را برای ترور ترامپ نفرستاده‌ایم
ظریف: ایران در ماه‌های گذشته به شدت در برابر اسرائیل از خود خویشتنداری نشان داده / ما هرگز کسی را برای ترور ترامپ نفرستاده‌ایم

معاون راهبردی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران در ماه‌های گذشته در برابر اسرائیل از خود خویشتنداری نشان داده است، هشدار داد: اکنون این چشم‌انداز وجود دارد که جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه دشوارتر شود.

رافائل گروسی: دولت هریس به برجام باز خواهد گشت
رافائل گروسی: دولت هریس به برجام باز خواهد گشت

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی اعلام کرد که در صورت پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت او برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران آماده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است