کد خبر : 315641
انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۲ - 03:33
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

فرماندار ویژه کاشان:

بافت تاریخی کاشان نباید خالی از سکنه شود

فرماندار ویژه کاشان گفت: بافت تاریخی کاشان نباید خالی از سکنه شود.

بافت تاریخی کاشان نباید خالی از سکنه شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حمیدرضا محمدی فشارکی با اشاره به فرارسیدن هفته گردشگری اظهار داشت: صنعت گردشگری یک صنعت پاک است که گردش مالی خوبی در دنیا دارد و از این فرصت باید برای رونق اقتصادی در شهرستان استفاده کرد.

به نوشته مهر؛ وی با اشاره به وجود برخی از موانع در جهت توسعه گردشگری در شهرستان کاشان ابراز داشت: پیشنهاد شده است که ستاد توسعه گردشگری در شهرستان تشکیل و به بررسی مسائل خرد و بزرگ این حوزه در کاشان بپردازد.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید الزاماً مربوط به صنایع نیست و بخشی از وظایف آن مربوط به صنعت گردشگری است که باید مسائل و مشکلات عمده و بزرگ این حوزه رسیدگی و مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه فرمانداری از ابتدا حمایت از دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی همچون شهرداری‌ها است، که کمک به شهرداری‌ها در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم و از طرفی نیز توسعه شهری در جذب گردشگران و رونق صنعت توریسم نیز مؤثر است.

محمدی فشارکی با اشاره به اهمیت بافت تاریخی کاشان برای توسعه گردشگری گفت: بافت تاریخی کاشان نباید خالی از سکنه شود و برای حفظ آن باید زندگی در بافت تاریخی در جریان باشد.

وی افزود: یکی از عناصر اصلی توسعه گردشگری، حضور و ماندگاری گردشگران در شهرستان است که باید با انجام تدابیر لازم از جمله اجرای برنامه‌های مختلفی همچون بافت گشت و تورهای شهری و روستایی و غیره گردشگران را در نقاط شهرستان توزیع نموده و اسکان دهیم.

فرماندار ویژه کاشان گفت: توجه به رونق گردشگری روستاها یکی از مباحث مهم است که باید پتانسیل‌های روستاها که از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند به گردشگران معرفی شده و این امر موجب بهبود شرایط اقتصادی مردم و مهاجرت معکوس شود.

اخبار مرتبط:
۳۳ شهر استان اصفهان دارای مصوبه بافت تاریخی است
۳۳ شهر استان اصفهان دارای مصوبه بافت تاریخی است

رئیس اداره نظارت بر اجرای طرح های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۳۳ شهر استان اصفهان دارای مصوبه بافت تاریخی است.

ارائه ۱۲۵۶ طرح سرمایه‌گذاری در رویداد فن‌نما
ارائه ۱۲۵۶ طرح سرمایه‌گذاری در رویداد فن‌نما

بیش از یک‌هزار و ۲۵۶ طرح سرمایه‌گذاری در نمایشگاه فن‌نما ارائه شده و شهرداری اصفهان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در این طرح‌ها مشارکت کرده است.

گوش شنوایی برای تخصیص اعتبار بازسازی مدارس اصفهان نیست/۳۳ درصد مدارس تخریبی است
گوش شنوایی برای تخصیص اعتبار بازسازی مدارس اصفهان نیست/۳۳ درصد مدارس تخریبی است

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت:مدتهاست فریاد می‌زنیم ساختمان‌های فضای آموزشی اصفهان تخریبی وقدمت بالایی دارند و باید برای بازسازی آنها اعتبارات لازم داریم اما گوش شنوایی نیست.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است