کد خبر : 316938
انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ - 22:59
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

تجهیزات آفرود برای سفر و طبیعت گردی

سوپرلید یکی از لوازم آفرود می باشد و بیشتر بر روی ماشین دو دیفرانسیل باری نصب می شود و درست مانند یک صندوق قفل دار می باشد، سوپرلید از جنس فلزی است و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارد. این نوع لوازم آفرود بسیار راحت و آسان باز و بسته می شوند، این محصول قفل بسیار محکمی دارد و شما می توانید وسایل داخل آن را با اطمینان نگهداری کنید. شما می توانید وسایل مورد نیاز سفرتان را داخل این سوپرلید ها قرار دهید

تجهیزات آفرود برای سفر و طبیعت گردی

حتی اگر تا به حال از آفرود استفاده نکرده و لذت طبیعت گردی با آن را نچشیده باشید، نام آن به گوش تان خورده است و می دانید که یکی از غول پیکرترین ماشین ها می باشد. آفرود یکی از خودروهایی است که این روزها افراد زیادی را به خود جلب کرده، تورهای آفرود بسیار هیجان انگیز هستند و امروزه به یکی از پر طرفدارترین ورزش ها در بین جوانان تبدیل شده است، اما استفاده از آفرود بدون لوازم آن می تواند بسیار خطرناک باشد و خاطره تلخی برای شما بسازد. به همین دلیل وقتی می خواهید از این ماشین در هنگام طبیعت گردی استفاده کنید، بهتر است لوازم آفرود را خریداری کرده تا بتوانید بدون هیچ خطری از تورهای آفرود لذت ببرید.

از آفرود برای رانندگی در مکان هایی که عموما عبور از آن ها دشوار است، استفاده می شود، می توان از این ماشین برای ورزش، طبیعت گردی، کمپ و … بهره گیری کرد. البته استفاده از این ماشین باید به همراه لوازم آفرود اتفاق بیافتد تا بتوان خاطره لذت بخشی را ثبت کرد. استفاده از ماشین های معمولی برای عبور از مکان هایی مانند کویر، جنگل و کوهستان مناسب نمی باشد و شما باید با یک ماشینی مانند آفرود وارد طبیعت گردی شوید. در این مقاله قصد داریم به تجهیزات آفرود و ویژگی های آن ها اشاره کنیم، اگر شما هم دوست دارید خاطره ای با آفرود داشته باشید، برای آشنایی با لوازم آفرود با ما همراه باشید.

لوازم آفرود و ویژگی های آن

استفاده از لوازم آفرود بسیار ضروری می باشد و برخی اوقات می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند، در این بخش نیز می خواهیم شما را با لوازم آفرود و این که هر کدام چه ویژگی های منحصر به فردی دارند آشنا کنیم. با بهره گیری از این وسایل، می توانید ریسک استفاده از آن را کمتر کنید.

سایه بان آفرود

سایه بان آفرود با نام هایی مانند سایه بان کمپینگ نیز شناخته می شود، این نوع سایه بان بیشتر اوقات به بدنه ماشین وصل می شود و به شما اجازه می دهد که محیطی سرپوشیده و سایه ایجاد کنید. اگر شما هم عاشق طبیعت گردی هستید می توانید از این سایه بان ها در تمام شرایط جغرافیایی استفاده کنید، دلیل آن هم داشتن پارچه ای با متریالی بسیار مقاوم است. این نوع سایه بان به دلیل این که به صورت چهارپایه می باشد، تحمل وزن بالایی نیز دارد و شما می توانید به راحتی آن ها را جمع کنید. این سایه بان ها برای طبیعت گردان بسیار مناسب می باشد و محبوبیت بسیاری بین آن ها پیدا کرده است، به دلیل این که می تواند محیطی امن را برای آن ها ایجاد کند. لازم به ذکر است که سایه بان ها دارای مزایا بسیار زیادی هستند که شما می توانید با توجه به نیازتان یکی از آن ها را انتخاب کنید.

این سایه بان بسیار مهم و مناسب برای طبیعت گردی می باشد و یکی از لوازم آفرود که می تواند از بدنه ماشین در برابر آسیب ها مراقبت کند، این سایه بان می باشد، این گونه از خودرو در برابر هر شرایط جوی مانند باران، برف و … محافظت خواهد کرد. استفاده از این سایه بان ها در مسافرت های طولانی مدت می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند، این گونه راحتی و آسایش سرنشین ها نیز بالاتر خواهد رفت. در کنار تمام این ها استفاده از سایه بان باعث زیباتر شدن ظاهر ماشین نیز خواهد شد. لوازم آفرود می توانند در کنار زیبایی، از ماشین شما نیز مراقبت کنند. این ها دارای نقاط قوت بسیاری هستند، با استفاده از لوازم آفرود می توانید در طبیعت گردی لذت بیشتری ببرید.

بهتر است بعد از خرید به صورت منظم این سایه بان ها را تمیز کنید تا بتوانید از آن ها بیشتر بهره بگیرید، اگر مدت زیادی از این سایه بان ها استفاده نکرده اید، بهتر است آن ها را بررسی کنید تا اتفاقی برایشان نیافتد.

 

وینچ آفرود

یکی از لوازم آفرود که پرکاربرد نیز می باشد و بهتر است از آن در کوهستان ها و جاده ها بهره گیری کرد، وینچ آفرود می باشد، این ابزار یک نوع قرقره می باشد که معمولا روی سپر آفرود نصب می شود، اگر خودرو شما در باتلاق یا هر مسیر ناهمواری گیر کرده باشد، می توانید از این وینچ آفرود استفاده کنید. وینچ می تواند با بهره گیری از موتور به خودرو کمک کند تا از مسیرهای ناهموار نجات پیدا کنید. بهتر است از این وینچ در مسیرهای صعب العبور استفاده نمایید، این وینچ ها را می توانید علاوه بر ماشین های آفرود بر روی خودروهای شاسی بلند و جیپ ها نیز نصب نمایید، اما خودروهای مورد نظر ما به لوازم آفرود نیاز بیشتری دارند.

وینچ ها دارای مزایا بسیار زیادی هستند که برای آشنایی بیشتر با آن ها برخی از نقاط قوت را به شما خواهیم گفت، وقتی در مسیر ناهمواری گیر افتاده اید، وینچ ها می توانند با قدرت کشش بالایی که دارند به شما کمک کنند تا از آن مکان رهایی یابید. وقتی از این لوازم استفاده می کنید، ایمنی خودتان نیز بالاتر خواهد رفت، چون دیگر نیازی نیست که خودتان وارد عمل شوید و ماشین را از مسیر ناهموار در بیاورید. وینچ می تواند به شما کمک کند تا وسایلی مانند لامپ های روشنایی، برجک ها و … را روی آن ها نصب کنید.

 

وینچ ها خودشان نیز دارای تجهیزات دیگری هستند که هر کدام از آن ها دارای مزایای بسیاری می باشند، موتور وینچ، قرقره دوک، حلقه هدایت کننده، کابل وینچ و … برخی از این ابزارها می باشند. شما می توانید با استفاده از این لوازم آفرود به کاربردها و مزایا آن ها پی ببرید.

 

کانوپی آفرود

هر یک از لوازم آفرود دارای کاربردهای خاص خودشان هستند، کانوپی آفرود یا همان کابین عقب خودرو مزیت های بسیار زیادی دارد و شما  می توانید از آن به راحتی استفاده کنید. شما می توانید با نصب این ابزار بر روی ماشین آفرود از آن به عنوان انبار استفاده نمایید و در صورت طبیعت گردی و کمپ از آن بهره گیری کنید. همچنین می توانید به منظور کاهش خطر سرقت از این کانوپی آفرود بهره بگیرید. کانوپی آفرود مانند ورق دمپینگ خودرو با متریال های مختلفی از جمله کامپوزیت، فلزی و فایبر گلاس ساخته می شود. البته که نوع فایبر گلاس در هر شرایط آب و هوایی خوب عمل می کند و شما می توانید در جنگل، کویر و کوهستان از آن استفاده کنید. لوازم آفرود می توانند کمک زیادی به شما در سفرهایتان داشته باشند، این کانوپی می تواند به شما کمک کند تا تجهیزات طبیعت گردی خود را حمل کنید و مطمئن باشید که آن ها سالم به مقصد خواهند رسید، می توان با نصب کانوپی بر روی آفرود مکانی مناسب برای استراحت فراهم کرد و همچنین از ماشین شما نیز در شرایط جوی مختلف مراقبت کند. حتی می توانید حیوانات خانگی را نیز با استفاده از آن جابه جا کنید. در هنگام خرید این ابزار به جنس و متریال آن توجه کرده تا یکی از بهترین ها را تهیه کنید.

سوپرلید آفرود

سوپرلید یکی از لوازم آفرود می باشد و بیشتر بر روی ماشین دو دیفرانسیل باری نصب می شود و درست مانند یک صندوق قفل دار می باشد، سوپرلید از جنس فلزی است و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارد. این نوع لوازم آفرود بسیار راحت و آسان باز و بسته می شوند، این محصول قفل بسیار محکمی دارد و شما می توانید وسایل داخل آن را با اطمینان نگهداری کنید. شما می توانید وسایل مورد نیاز سفرتان را داخل این سوپرلید ها قرار دهید.

سوپرلید آفرود از آن دست لوازم آفرود می باشد که در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم است و تحمل بالایی در برابر وزن سنگین دارد و در مقابل، وزن خودش سبک می باشد و شما می توانید در مسیرهای ناهموار از این لوازم آفرود بهره گیری کنید. شما می توانید داخل این سوپرلیدها را تقسیم بندی کنید و وسایل تان را داخل آن قرار دهید. سوپرلید انواع متفاوتی دارد و شما می توانید از هر یک از آن ها بهره گیری کنید.

 

پروژکتور آفرود

یکی دیگر از پرکاربرد ترین ابزارها پروژکتور آفرود می باشد، این پرژکتورها از ال ای دی برای روشن کردن راه ها استفاده می کنند. به دلیل این که در شب های طبیعت گردی ممکن است چراغ های خود آفرود به اندازه کافی جواب گو نباشند. این چراغ ها بسیار مقرون به صرفه می باشند و شما می توانید از آن ها در جاده های ناهموار استفاده کنید. این پروژکتورها در سایز های متفاوتی تولید می شوند و شما می توانید با در نظر گرفتن ماشین آفرود و این که در چه نوع جاده ای قرار است از آن استفاده کرد، یکی از آن ها را خریداری کنید. شما می توانید از این پروژکتورها در رانندگی در شب، حوادثی مانند زلزله، روشنایی اضطراری و … بهره گیری کنید، این نوع لامپ ها دارای انواع متفاوتی هستند و شما باید آن ها را با دقت انتخاب کنید.

لوازم آفرود انواع بسیار زیادی دارند و شما می توانید با توجه به نیازهای خودتان آن ها را انتخاب کنید، لوازم جانبی دیگری نیز وجود دارند که می توان از آن ها استفاده کرد. این وسایل به دو دسته تقسیم می شوند که برخی از آن ها بر روی خود ماشین نصب می شوند و گروه دیگر را باید با خود به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید. بهتر است قبل از خرید به برند ابزار توجه کرده و بعد آن ها را خریداری کنید، این گونه می توان بهترین ها را تهیه کرد.

قیمت لوازم ضروری آفرود

این وسایل دارای قیمت های مختلفی هستند و البته کیفیت آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است، هر یک از این ابزارها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند که می توان با در نظر گرفتن آن ها یکی از مقرون به صرفه ترین جعبه ها را انتخاب کنید. شاید نتوان برای هر یک از این ابزارآلات قیمت دقیقی اعلام کرد، اما می توانید با در نظر گرفتن متریال، اندازه، برند و … یکی از آن ها را انتخاب کنید. قیمت روز بازار نیز بسیار مهم است و شما باید با در نظر گرفتن این موضوع یکی از وسایل آفرود را تهیه کنید. بهتر است قبل از خرید این لوازم به تمامی نکات مهم توجه کرده تا بتوانید بهترین لوازم را برای ماشین آفرود خود انتخاب کنید.

اخبار مرتبط:
مشاور عالی فرمانده کل سپاه: ما باید در برابر شایعات و جنگ روانی دشمن ایستادگی کنیم
مشاور عالی فرمانده کل سپاه: ما باید در برابر شایعات و جنگ روانی دشمن ایستادگی کنیم

سردار دقیقی با بیان اینکه غیبت فرماندهان در صحنه‌های عمومی نظیر نماز جمعه، به معنای کاهش توان یا ضعف آن‌‌ها نیست، گفت: این غیبت نشان از تمرکز بر وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

ادعای نماینده عضو جبهه پایداری: در عملیات وعده صادق۲ ده‌ها نفر از نیروهای مهم اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل به درک واصل شدند
ادعای نماینده عضو جبهه پایداری: در عملیات وعده صادق۲ ده‌ها نفر از نیروهای مهم اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل به درک واصل شدند

قاسم روان‌بخش گفت: پس از عملیات وعده صادق ۲، وقتی ۲۰۰ موشک به سمت تلاویو شلیک شد، و مقرهای مهم موساد، پایگاه‌های هوایی و تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی زده شد، همچنین ده‌ها نفر از نیروهای مهم اطلاعاتی و امنیتی این رژیم به دَرک واصل شدند، مردم ما حقیقت این معنا که برای ترساندن دشمن باید قوی شویم را فهمیدند.

تفاوت‌های کلیدی بین بوت چوکا و بوت صحرایی: یک راهنمای کامل برای انتخاب بهتر
تفاوت‌های کلیدی بین بوت چوکا و بوت صحرایی: یک راهنمای کامل برای انتخاب بهتر

در این مقاله، به بررسی تفاوت‌های کلیدی بوت چوکا و بوت صحرایی پرداخته و راهنمایی خواهیم کرد که چگونه می‌توانید بهترین انتخاب را با توجه به نیازهای خود انجام دهید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است