کد خبر : 318561
انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ - 16:55
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

فیاضی، نماینده مجلس: جنگ بر اقتصاد لطمه می‌زند اما چه می‌شود کرد؟/ اگر ایران دو عملیات وعده صادق را انجام نمی‌داد، طرف مقابل برای ما حلوا می‌آورد؟

عبدالوحید فیاضی، نماینده نور و محمودآباد به رویداد۲۴ می‌گوید جواب‌های ایران به اسراییل تا جایی باید ادامه داشته باشند که دشمن متوقف شود. از طرفی باید سیاستی را در پیش گرفت که این رفت و برگشت‌ها خیلی فرآیند نابودی اسراییل را طولانی نکند.

فیاضی، نماینده مجلس: جنگ بر اقتصاد لطمه می‌زند اما چه می‌شود کرد؟/ اگر ایران دو عملیات وعده صادق را انجام نمی‌داد، طرف مقابل برای ما حلوا می‌آورد؟

به گزارش سایت خبری مدارا: پس از حمله اکتبر ۲۰۲۴ ایران به اسراییل، با نام عملیاتی وعده صادق ۲ که به واسطه ترور اسماعیل هنیه در محل اقامتش در تهران و پس از شدت‌یافتن حملات اسراییل به هسته فرماندهی حزب‌الله لبنان صورت گرفت، هر آن احتمال حمله اسراییل به ایران می‌رود و از این‌رو مقامات ایران بار‌ها اعلام کرده‌اند که آماده هر نوع سناریویی هستند.

اینکه این پاسخ‌های رفت و برگشتی بین ایران و اسراییل تا چه زمانی می‌تواند ادامه داشته باشد و چقدر می‌تواند اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد، پرسش‌هایی بود که در گفت‌وگو با عبدالوحید فیاضی، نماینده نور و محمودآباد مطرح شد. آقای فیاضی نامزد شورای ائتلاف انقلاب اسلامی (اصول‌گرا) برای انتخابات مجلس دوازدهم بوده است. او هم‌اکنون عضو کمیسیون آموزش مجلس است.

در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* هر آفندی یک پدافندی دارد. از این‌رو اگر اسراییل حمله‌ای علیه ایران صورت دهد، قطعاً باید پاسخ آن را از ما دریافت کند. اسراییل علیه ما و در دو مرحله کاری صورت داد و جواب‌های آن را دریافت کرد، حال اگر تنبیه نشده باشد و در فکر حمله دیگری باشد، باید در مرحله بعدی توسط ایران، تنبیه سخت‌تری شود.

* جواب‌های ایران به اسراییل تا جایی باید ادامه داشته باشند که دشمن متوقف شود. از طرفی باید سیاستی را در پیش گرفت که این رفت و برگشت‌ها خیلی فرآیند نابودی اسراییل را طولانی نکند.

* اگر اسراییل بخواهد مجدداً با ایران زورآزمایی کند، حتماً باید نوع حرکت و جواب ما به گونه‌ای سخت باشد که دیگر آن‌ها دنبال پاسخ دادن نباشند.

* برخی می‌پرسند یعنی در وعده صادق ۱ جواب ایران به گونه‌ای قوی نبوده است که آن‌ها دوباره پاسخ دادند و ما مجبور به عملیات وعده صادق ۲ شدیم؟ باید بگویم نوع پاسخ‌های ما، تدریجی بوده و هست. حملات جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به کنش‌های نظامی اسراییل را تدریجی تلقی کنید، یعنی پلکانی است. شاید ایران در عملیات وعده صادق ۱، ۲۰ درصد توان خودش را به کار گرفت و این رویکرد کاملاً آگاهانه بوده است. ما تا امروز با برنامه ظاهر شدیم و هدف بازدارندگی دشمن است.

* اگر اسراییل حمله کرد باید واکنش ما سخت‌تر ادامه داشته باشد و این روند را نمی‌توان متوقف کرد. اساساً هیچ‌گاه در برابر اسراییل نباید کوتاه آمد.

* یکی دیگر از سوالات و دغدغه‌ها این است که این تقابل‌ها، به اقتصاد لطمه می‌زند. به هر حال هر جنگی، پیامد‌های اقتصادی دارد. اساساً جنگ برای از پا درآوردن فعالیت‌های اقتصادی طرف مقابل است. به طور کلی، خبر جنگ به تنهایی تاثیر منفی در اقتصاد دارد. ما به این موضوع واقف هستیم، اما چه می‌شود کرد؟ وقتی دشمن می‌زند باید جوابش را هم بگیرد.

* اسراییل در جایگاهی نیست که بتواند در برابر توانمندی محور مقاومت بایستد. ممکن آن‌ها ترور‌هایی انجام داده باشند، اما جریان محور مقاومت، رو به جلو است. از این‌رو تصور می‌کنم اگر ایران در برابر اسراییل پاسخ محکم‌تری ندهد، ایران نیست.

* اگر ایران دو عملیات وعده صادق را انجام نمی‌داد، طرف مقابل برای ما حلوا می‌آورد؟ باز هم می‌گویم، جنگ بر اقتصاد لطمه می‌زند و بر این موضوع آگاه هستیم، ولی باید نقش بازدارندگی آن را مدنظر قرار داد. هر چقدر قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنیم، به نفع‌مان است و دیپلماسی و میدان است که هر دو باید با هم هماهنگ پیش برود.

اخبار مرتبط:
رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: رئیس جمهور درمورد بازگشت ظریف به دولت گفته‌اند که مجوز لازم از سران قوا گرفته شده
رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: رئیس جمهور درمورد بازگشت ظریف به دولت گفته‌اند که مجوز لازم از سران قوا گرفته شده

این نماینده مجلس همچنین به جلسه‌ای که اعضای کمیسیون امنیت ملی با رئیس‌جمهور داشته‌اند اشاره کرد و گفت: ما در این جلسه تذکراتی درباره این مسئله به رئیس‌جمهور دادیم و خواستار برکناری ظریف شدیم. رئیس‌جمهور در جواب سوال اینکه "با چه قانونی" ظریف دوباره به کار برگشته است و افزودند که ما مجوز لازم را از سران قوا گرفته‌ایم.

سیدمجتبی خامنه‌ای در مراسم تشییع خواهر بادامچیان I ببینید
سیدمجتبی خامنه‌ای در مراسم تشییع خواهر بادامچیان I ببینید

فرزند مقام معظم رهبری، در مراسم تشییع خواهر اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی حضور یافت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است