کد خبر : 332097
انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۱۵ - 07:18
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

دلخوش: خودروسازی داخلی با وجود حمایت ها نتوانست جایگاه واقعی خود را پیدا کند و محصولاتی با کیفیت پایین ارائه داد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به مدارا گفت: به نظر می رسد که شورای رقابت نتوانسته خودرو داخلی را مدیریت کند. طی سال های گذشته ما حامی 100 درصدی خودروسازی کشور در مجلس بودیم اما خودروسازی نتوانست جایگاه واقعی خود را پیدا کند و محصولاتی با کیفیت پایین ارائه داد. حتی مقام معظم رهبری نیز به بخش خودروسازی ورود کرد اما تا به امروز خودروسازی ما نتوانست در این زمینه اقدامات ویژه ای انجام دهد.

دلخوش: خودروسازی داخلی با وجود حمایت ها نتوانست جایگاه واقعی خود را پیدا کند و محصولاتی با کیفیت پایین ارائه داد

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری مدارا با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اظهار داشت: درباره خصوصی سازی مقام معظم رهبری قانون اصل ۴۴ را ابلاغ کردند و باید این قانون ملاک عمل مسئولین برای تحرک اقتصاد کشور باشد. رهبری طی ۱۷ سال گذشته شعار سالانه را حول محور مسائل اقتصادی تبیین و ابلاغ کردند و این نشان می دهند که رهبری در ارتباط با اقتصاد و معیشت مردم خیلی حساس هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما چالش هایی در طول این دوران داشتیم که یکی از این چالش ها نبود باور کافی در بین بخش خصوصی می باشد و هنوز نتوانسته کارها و لوایح مورد نیاز را کامل و جامع پیگیری کند. از سوی دیگر دولت های ما نیز بیشتر به دنبال خصولتی شدن هستند و هنوز به مواد قانون اصل ۴۴ به صورت کامل تن ندادند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با اشاره به خصوصی سازی گروه های خودروسازی افزود: به نظر می رسد که شورای رقابت نتوانسته خودرو داخلی را مدیریت کند. طی سال های گذشته ما حامی ۱۰۰ درصدی خودروسازی کشور در مجلس بودیم اما خودروسازی نتوانست جایگاه واقعی خود را پیدا کند و محصولاتی با کیفیت پایین ارائه داد. حتی مقام معظم رهبری نیز به بخش خودروسازی ورود کرد اما تا به امروز خودروسازی ما نتوانست در این زمینه اقدامات ویژه ای انجام دهد.

وی در پایان یادآور شد: خودروسازی های داخلی در زمان های ثبت نام خودرو به گونه ای ثبت نام را انجام می دهند که همه نمی توانند از این امکان برخوردار باشند و دست هایی در کار است.

اخبار مرتبط:
بروجردی: عملکرد خودروسازی های ما در حد صفر است/چه کسی پاسخگوی این وضعیت است؟
بروجردی: عملکرد خودروسازی های ما در حد صفر است/چه کسی پاسخگوی این وضعیت است؟

علاء الدین بروجردی به مدارا گفت: عملکرد خودروسازی های ما در حد صفر است و یک زیان انباشته ده ها هزار میلیاردی داریم. چه کسی پاسخگوی این وضعیت است؟ خودروسازی ما مثل فردی است که در حال موت است و ما به زور اکسیژن و تزریق خون می خواهیم زنده نگهداریم. خودروسازی باید هم به لحاظ کیفیت خوب باشد و هم خودگردان بوده و بتواند خود را اداره کند نه اینکه ما مرتب به آن پول تزریق کنیم و شاهد زیان انباشه ده ها هزار میلیاردی آن باشیم.

علی مطهری: ایران باید از فرصت ترامپ استفاده کند / از سخنان رهبری مشخص بود که ایشان نیز با اصل مذاکره موافق هستند/ چه ضرورتی هست که مردم ایران همیشه با تحریم زندگی کنند؟
علی مطهری: ایران باید از فرصت ترامپ استفاده کند / از سخنان رهبری مشخص بود که ایشان نیز با اصل مذاکره موافق هستند/ چه ضرورتی هست که مردم ایران همیشه با تحریم زندگی کنند؟

نائب رئیس مجلس دهم سیاست دولت چهاردهم برای پیگیری مذاکره و گفت و گو با کشورها از جمله آمریکا را تصمیمی عاقلانه دانست و گفت: ادعای بی نیازی به مذاکره، شعاری بیش نیست.

جانشین معاون سیاسی سپاه: ظریف در داووس نه تنها بر خلاف منافع ملی صحبت نکرد، بلکه در چارچوب سیاست‌های نظام نیز بحث کرد/ ظریف مستند و مستدل اظهارنظر کرد
جانشین معاون سیاسی سپاه: ظریف در داووس نه تنها بر خلاف منافع ملی صحبت نکرد، بلکه در چارچوب سیاست‌های نظام نیز بحث کرد/ ظریف مستند و مستدل اظهارنظر کرد

عزیز غضنفری جانشین معاون سیاسی سپاه، در فضای مجازی در مطلبی با عنوان «مصاحبه ظریف؛ آن‌چه بود و آن‌چه روایت شد!» نوشت: آیا اگر اندکی سواد رسانه و قوه تشخیص منافع ملی در کار بود نباید بخش‌های مثبت و مؤثر مواضع دکتر ظریف ضریب می‌خورد و بازتاب پیدا می‌کرد و بخش‌های منفی آن مورد تذکر و نقد کارشناسی قرار می‌گرفت؟ اما متأسفانه قضاوت‌ها در جامعه گاه بر مبنای تعصبات و هیجانات صورت می‌گیرد. این یک خطای بزرگ اخلاقی و سیاسی است و باید بشدت از آن اجتناب کرد. موضع گیری‌ها نباید آرامش جامعه را مخدوش کند و جای مسائل اصلی و فرعی را جابجا سازد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است