کد خبر : 142
انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - 12:45
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

راه‌آهن “چابهار ـ زاهدان” منطقه را متحول می کند

ایستگاه‌های راه‌آهن به عنوان دروازه ارتباط بین شهر و ریل ایمنی،‌آسایش و امنیت مسافر را تضمین کند و ارائه خدمات نوین نظیر حمل و نقل درب تا درب،‌تجاری سازی فضاها از طریق توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای ساکنان محدوده ایستگاه داشته باشد.

راه‌آهن “چابهار ـ زاهدان” منطقه را متحول می کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، و جمعی از دست اندرکاران حمل و نقل ریلی کشور و چندین کشور در تهران دنیا آغاز شد.

در این مراسم مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز تصور وجود و اداره شهرهای بزرگ توسعه یافته بدون نظام هماهنگ ریلی مانند تصور آسمانخراش‌های بدون آسانسور و تصویری دور از ذهن است.

سعید رسولی افزود:در عصر حاضر شهرسازی‌ها مبتنی بر حمل و نقل همگانی در کشورهای پیشرفته بر پایه حمل و نقل ریلی بنا شده‌اند و توسعه شهرها با رویکرد توسعه پایدار انجام می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: ایستگاههای راه‌آهن ایفا کننده نقش اصلی این توسعه هستند و نمی‌توان آنها را صرفا به عنوان محلی برای سوار و پیاده شدن مسافر در نظر گرفت. ایستگاه‌ها به عنوان نقاط مهم شهری در محل تلاقی شهر و ریل بوده و بسیاری از خدمات علاوه بر دسترسی به حمل و نقل بر آنها ارائه می‌شود که همین امر ایستگاه‌های راه‌آهن دنیا را به نقاط مهم جاذب سفرهای شهری و دروازه ارائه فرهنگ شهرها تبدیل کرده است.

رسولی گفت:تجربه‌ها نشان می‌دهد تنها راه حل برون رفت از مشکلات تردد مردم در کلانشهرها ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی، ایجاد نظام شهرنشینی بر پایه حمل و نقل ریلی است تا حمل و نقل برون و درون شهری بر اساس شبکه ریلی کشور برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد:ایستگاه‌های راه‌آهن به عنوان دروازه ارتباط بین شهر و ریل باید با ظاهر و طراحی مناسب این دو بخش را مرتبط کند ضمنا حفظ ایمنی،‌آسایش و امنیت مسافر را تضمین کند و ارائه خدمات نوین نظیر حمل و نقل درب تا درب،‌تجاری سازی فضاها از طریق توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای ساکنان محدوده ایستگاه داشته باشد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: شهرسازی مبتنی بر ریل یک نقشه دستیابی برای مراکز مسکونی، تجاری و چند کاربره به مرکزیت اطراف ایستگاه حمل و نقل با توجه به استراتژی رشد هوشمند است.

رسولی افزود:‌بدون شک دولتی که در صنعت حمل و نقل ریلی از توانمندی‌های سرمایه‌گذاری لازم برخوردار نیست و برای تحقق کامل اهداف فوق تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ضروری است تا این بخش با انجام سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز دسترسی آسان مردم به حمل و نقل ریلی را فراهم کند.

وی گفت:‌عموما کاهش حجم ترافیک شهری افزایش کیفیت هوا،‌هزینه حمل و نقل و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی اثرات مثبت سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد:‌راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی در زمینه‌های مختلف حمل و نقل ریلی همواره فعال است و همچنان دست همکاری خود را به سوی راه‌آهن‌های سراسر دنیا و مجامع فعال در توسعه این صنعت دراز می‌کند.

رسولی گفت: امید است تجارب حاصل شده از این کنفرانس با اهمیت در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در کشور ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل و نقل ریلی و بهبود دیدگاه‌های نهادهای مدیریتی و حاکمیتی مؤثر باشد.

اخبار مرتبط:
یوسفیان‌ملاء: حقوق ۱۰ میلیونی، مشکل معیشتی کارگر را حل نمی‌کند
یوسفیان‌ملاء: حقوق ۱۰ میلیونی، مشکل معیشتی کارگر را حل نمی‌کند

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: حقوق 10 میلیون و 300 هزار تومانی، نه تنها مشکل معیشتی کارگر را حل نمی کند بلکه بر مشکلات کارفرما نیز می افزاید، نتیجه آن بحران نیروی انسانی در واحد های تولیدی خواهد بود.

بازار کساد است؛ شاهد تعطیلی واحد‌های صنفی میوه فروشی هستیم؛ میوه فروش دیگر نمی‌تواند مثل گذشته کاسبی کند
بازار کساد است؛ شاهد تعطیلی واحد‌های صنفی میوه فروشی هستیم؛ میوه فروش دیگر نمی‌تواند مثل گذشته کاسبی کند

کارگر گفت: کمبودی در بازار میوه نداریم و در برخی از موارد عرضه بیشتر از تقاضا بوده است. تقاضا خیلی کمتر از عرضه است. هر سال در همین زمان، کسادی بازار اتفاق می‌افتد. مردم اولویت‌های دیگری دارند که چندان به میوه توجه نمی‌کنند. امسال هم ماه رمضان و عید همزمان شده و توجه‌ها به میوه کمتر شده است. امسال کسادی بازار فراتر از سال قبل است. مسلماً افزایش قیمت‌ها هم بی تأثیر نیست، اما علت اصلی هم نیست.

نماینده مجلس: ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان در حوزه مالی به سمت ارز و طلا رفته‌اند؛ یعنی علناً از حوزه تولید خارج شده‌اند
نماینده مجلس: ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان در حوزه مالی به سمت ارز و طلا رفته‌اند؛ یعنی علناً از حوزه تولید خارج شده‌اند

یک عضو کمیسیون اقتصادی گفت: ، حذف ارز نیما با هدف کنترل رانت موضوع مهمی بود، ولی این حذف نیما باعث شد که ما بازار ارز را از دست بدهیم. بنابراین هدف آقای همتی در بحث کنترل ارز نیما هدف خیری بود ولی منجر به از دست دادن مدیریت بازار ارز و باعث افزایش مشکلات اقتصادی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است