کد خبر : 142206
انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - 20:08
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

چرا پوتین به بایدن تبریک نگفت؟

چرا پوتین به بایدن تبریک نگفت؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به شبکه روسیا ۱ گفت: تشریفات باید بر اساس شیوه‌های تعیین شده و استانداردهای قانونی دنبال شود. هیچ انگیزه یا چیز دیگری وجود ندارد که بتواند منجر به تخریب بیشتر روابط ما شود. این یک رویکرد کاملاً رسمی است.

رئیس جمهوری روسیه گفت، او رویکرد انتظار را دنبال کرده و منتظر است ماجراهای پسا انتخاباتی در ایالات متحده حل و فصل شوند.

پوتین با بیان اینکه احترام برابری برای بایدن و ترامپ قائل است، گفت: مساله این نیست که ما از شخصی خوشمان می‌آید یا خیر — خیلی ساده است ما منتظر پایان این رویارویی سیاسی داخلی هستیم. ما آماده‌ایم با هر شخصی که اعتماد مردم آمریکا را جلب کرده است، کار کنیم. اما اینکه اعتماد به چه شخصی رسیده است، یا باید از طریق اذعان یک طرف به پیروزی طرف دیگر باشد، یا اینکه نتایج نهایی انتخابات به نحوی قانونی و مشروع جمع‌بندی شوند.

ولادیمیر پوتین گفت، همه می‌دانند که سیستم انتخاباتی آمریکا اشکالاتی دارد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: کاملا مشهود است، برای همه در سراسر جهان مشخص است. از نظر من برای آمریکایی‌ها هم مشخص است که مشکلاتی در سیستم انتخاباتی آمریکا هست… یک نامزد که در این یا آن ایالت برنده شود، تمام آرای الکترال را به دست می‌آورد. به عنوان مثال ۲۰ رای وجود دارد. ۱۱ رای به دست می‌آوری اما همه ۲۰ رای را می‌گیری. اما ممکن است این باشد که تعداد رای‌دهندگان کمتری پشت این برگزینندگان هستند… آیا این دموکراتیک است؟ به اعتقاد من، سوال بسیار واضح است.

با این حال، او افزود که قصد “تحقیر” سیستم سیاسی یا سیستم انتخاباتی آمریکا را ندارد. پوتین یکشنبه به شبکه تلویزیونی روسیا ۱ گفت: خیلی وقت پیش این طور شد. یکی از همکاران آمریکایی سابقم می‌گفت که “ما به آن عادت کرده‌ایم.” این عمل شکل گرفته است. اینکه تغییر آن ضرورت دارد یا ندارد، به ما ارتباطی ندارد.

اخبار مرتبط:
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است