کد خبر : 154357
انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - 14:59
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

در مورد سفر به قشم و مشهد بیشتر بخوانید

در مورد سفر به قشم و مشهد بیشتر بخوانید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شاید معروف ترین منطقه مشهد برای مسافران بعد از حرم مطهر، پارک کوه سنگی باشد، که تقریبا از سوی ۹۸ درصد مسافران برای تفریح انتخاب می گردد. پارکی کوهستانی که قدمتی تاریخی دارد، و طبق اسناد معتبر مکانی برای تاجگذاری شاه عباس صفوی نیز بوده؛ ضمن داشتن آب و هوایی مطبوع مناظر زیبا و دلنشینی را در خود جای داده که می تواند بهترین خاطرات را برای شما مسافران عزیز رقم بزند. سازمان گردشگری و زیبا سازی شهر مشهد، امکانات تفریحی، رفاهی خوبی برای این مکان در نظر گرفته اند که به محبوبیتش می افزاید.

آدرس: مشهد، ایستگاه مترو شهید کاوه

 بازار رضا

به طور قطع خرید کردن یکی از لذت بخش ترین قسمت های مسافرت به شمار می رود. خانواده ها برای انتخاب و تهیه انواع سوغات می توانند به بازار رضا مراجعه نمایند و به راحتی بهترین گزینه ها را برای خرید استفاده نمایند. بازار رضا در سال ۱۳۵۵ با مغازه ها و غرفه های بیشمار بهترین سوغاتی های استان خراسان را به خریداران عزیز عرضه می کنند.

آدرس: مشهد، ضلع شرقی خیابان امام رضا(ع) ، بین میدان ۱۷ شهریور و میدان بیت المقدس

 

مجموعه فرهنگی تفریحی شاندیز

شاندیز در تور مشهد نامی آشنا برای گردشگران و مسافران مشهد مقدس می باشد که در حد فاصل ۱۵ کیلومتری از شهر قرار گرفته. منطقه ای کوهستانی با رودخانه های متعدد و طبیعتی زیبا که طی چند سال اخیر به لحاظ امکانات تفریحی مانند ساخت رصدخانه، موزه شهرداری، غرفه صنایع دستی دائمی، پارک جنگلی و بهترین رستوران ها به بالاترین درجه تجهیزات دست یافته است. این منطقه جزو پرطرفدارترین اماکن دیدنی مشهد به شمار می رود.

آدرس: مشهد، ۱۵ کیلومتری شهر مشهد، به سمت روستای شاندیز

 

مقبره فردوسی

مقبره شاعر بزرگ و نامدار ایران زمین فردوسی پرافتخار، در شهر توس و حد فاصل ۲۰ کیلومتری مشهد، نیز در لیست بهترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی قرار می گیرد، که علاوه بر قدمت تاریخی، ارزش فرهنگی والای ایران زمین را نیز به نمایش می گذارد. در داخل محوطه علاوه بر آرامگاه فردوسی، موزه و کتابخانه ای بزرگ نیز برای بازدید گردشگران ساخته شده، ضمن اینکه آرامگاه مهدی اخوان ثالث شاعر معاصر کشورمان نیز در این مکان تاریخی می باشد.

آدرس: استان خراسان رضوی، ۲۰ کیلومتری شهر مشهد، شهر توس، انتهای بلوار بهارستان

 

باغ ملی مشهد

به توضیح سفر باتو ، نخستین پارک تفریحی شهر مشهد باغ ملی است و در سال ۱۳۴۵ به صورت رسمی برای استفاده عموم مردم افتتاح گردید. فضایی بسیار زیبا با درختان سر به فلک کشیده و گونه های نادر گیاهی در کنار حوض های زنجیره ای با فواره های بلند جلوه ای بی نظیر را به نمایش می گذارند. وجود قناتی قدیمی در باغ نیز به ارزش تاریخی آن می افزاید. مردم در گذشته های کهن از آب قنات برای زندگی و نظافت استفاده می کردند. با گذشت سالیان متمادی هنوز هم باغ ملی مشهد جزو پر بازدید ترین جاذبه های شهر به شمار می رود.

آدرس: مشهد، خیابان خسروی، خیابان امام خمینی (ره)

 

سفر به قشم

همچنین از سکوی سنگی جزایر می توانید منظره ای متفاوت از خلیج فارس ، تنگه هرمز ، جزیره لارک و ساحل قشم را مشاهده کنید. البته برای این کار باید به ساعت های جزر و مدی آب توجه کنید. علاوه بر پیاده روی در این منطقه ، ورزش های آبی بی نظیری وجود دارد که می تواند سفر شما را بیش از هر زمان دیگری منحصر به فرد کند. ابن جزایر مانند هر ساحلی که تاکنون دیده اید ، نیستند. در جزر و مد کم ، با برداشت کامل آب دریا ، برای مدت کوتاهی نوار زمین را از جزیره ناز به ساحل قشم متصل می کند. اگرچه مدت زمان این رویداد کوتاه است ، اما مسافران می توانند همزمان وارد جزایر زیبا شوند و از ارتفاعات تنگه هرمز ، جزیره لارک را تماشا کنند.

جالب است بدانید که جزایر ناز در تور قشم ، بخشی از ژئوپارک جهانی قشم و یکی از عجایب هفتگانه این جزیره است. به گفته بسیاری از کارشناسان ، این منطقه زمانی محل استراحت ماهیگیران بوده است. در جزایر زیبا ، به غیر از فروشندگان ، هیچ فروشگاه و امکانات دیگری در جزایر وجود ندارد. اما در نزدیکی پارکینگ امکانات اساسی برای رفاه حال بازدید کنندگان وجود دارد. بنابراین هتل قشم خود را رزرو کنید و به دیدن جزایر زیبا بروید.

اخبار مرتبط:
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است