کد خبر : 157364
انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - 11:17
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

سخنگوی دولت: همه تلاش خود را برای رفع تحریم انجام می‌دهیم/در همین دولت باید تحریم‌ها را به عقب برانیم

سخنگوی دولت: همه تلاش خود را برای رفع تحریم انجام می‌دهیم/در همین دولت باید تحریم‌ها را به عقب برانیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛علی ربیعی گفت: این خبرگزاری سال ۹۹ کنار دولت برای شفافیت و روشنگری فعالیت کرده است. نخست سال نو را به مجموعه ایرنا تبریک می‌گویم و برای آنها آرزوی سلامتی دارم و همچنین سال نو را به همه مردم خوب ایران تبریک می‌گویم.

سخنگوی دولت، سال ۹۹ را سخت و سالی پررنج برای مردم توصیف کرد و گفت: در این سال در کنار فراز و نشیب و تلخی و شیرینی‌هایی که داشته‌ایم، شاهد یک جنگ تمام‌عیار بودیم. نخواستیم کام جامعه را تلخ کنیم برای همین بسیاری از ابعاد آن را انتقال نداده‌ایم.

ربیعی اضافه کرد: کنار تحریم‌ها، انتقادات تند و اتهامات غیرمنصفانه زیادی به دولت وارد شد.  بسیاری از این حرف‌های غیرمنصفانه را در حالی تحمل کردیم که سال ۹۹ تنها ۱۰ درصد متوسط ارز، دولت‌های قبل در ۱۵ سال اخیر را در اختیار داشته‌ایم.

وی ادامه داد: سال ۹۹ کنار این وضعیت ارزی، با کووید- ۱۹ هم همراه شد که این بیماری مشاغل زیادی را از بین ببرد و فقط بیش از یک میلیون شغل در بخش خدمات را از دست دادیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تصریح کرد: همه این موارد، شرایطی بود که موجب تغییر شرایط زندگی مردم شد و به اقتصاد کشور آسیب زد. البته تصمیمی که برای ما داشته‌اند بسیار تلخ‌تر از این حرفها بود و فکر می‌کردند کشور فرو می‌ریزد و جامعه از هم می‌پاشد.  گمان می‌کردند در این شرایط جامعه امنیتی می‌شود ولی اصلاً به سمت چنین جریانی حرکت نکرده ایم.

وی گفت: از طرف دیگر در خارج هم به نحوی حرکت کرده‌ایم که در رویدادی بی سابقه در تاریخ سیاسی جهان، آمریکا تا این حد شکست خورد و منزوی شد  و پیروزی اخلاقی در سطح بین‌المللی بدست آوردیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در سال ۹۹، گفت: با توجه به این زیرساخت‌ها در سال جدید بر بیماری کرونا غلبه خواهیم کرد. البته متخصصان باید نظر دهند که کرونا در سال ۱۴۰۰ خواهد بود یا نه.  اما برای مصون ماندن ایرانی‌ها از کرونا، برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم که در ۱۴۰۰ به وقوع خواهد پیوست.

ربیعی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده، گفت: این پروژه‌ها اشتغال و برنامه‌های پایدار ما را افزایش خواهد داد. یکی از برنامه‌ها در سال ۱۴۰۰ عقب راندن تحریم است. امیدوارم همگان از این موضوع حمایت کنند و برخی این تحلیل ساده را نداشته باشند که رفع تحریم بر یک گروه یا جناح تاثیر می‌گذارد بلکه تاثیر آن روی همه ملت است.  دولت هم دولتی نیست که بخواهد انتقال قدرت به کسی را مدنظر داشته باشد پس بگذارید مشکل زندگی مردم حل شود.

سخنگوی دولت با اشاره به موضوع فوتبال و گرفتن حق میزبانی کشورمان ادامه داد: ورزش موضوع مورد علاقه مردم است و یکی از مواردی است که متاسفانه آن را به تحریم گره زده اند و حق میزبانی را از ما گرفتند. با حفظ عزت مردم ایران در همین دولت باید تحریم‌ها را به عقب برانیم.

ربیعی گفت: از همین جا به عنوان یک ایرانی می‌گویم این نوع تفکر نوعی جفا به مردم است و بگذاریم این دولت با حفظ عزت و در خطوطی که رهبری تعیین کردند پیش برود. همه تلاش خود را برای رفع تحریم انجام می‌دهیم.  به مردم این نوروز را شادباش گفته و به آنها می گوییم دلتان شاد باشد و سال خوبی داشته باشند. حال همه ما خوب شود و بتوانیم بدون مشکل و با سرسبزی سال ۱۴۰۰ را با هم سپری کنیم.

نرخ مشارکت پایین در انتخابات موجب کم شدن سرمایه اجتماعی و افزایش فشارهای خارجی می‌شود

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود، انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را مهمترین واقعه سیاسی توصیف کرد و گفت: انتخابات کلید مسائل خارجی و داخلی کشور است. متاسفانه عده‌ای فکر می‌کنند از مشارکت کمتر در انتخابات نفع می برند این تصور غلط است و به عنوان یک تحلیلگر می‌گویم اگر در انتخابات مشارکت پایین داشته باشیم رییس دولت بعد با سرمایه اجتماعی کم، هرگز نمی‌تواند مشکلات را حل کند.

سخنگوی دولت افزود: دولتی که با اعتماد و سرمایه اجتماعی پایین و میانجی اجتماعی کم همه مشکلات را نمی‌تواند حل کند شاید بتواند در دوره‌ای برخی از مسائل را حل کند. از طرفی دیگر با مشارکت پایین در انتخابات فشار خارجی زیاد می‌شود.

وی یادآور شد: مشارکت بالا در انتخابات فشار خارجی را بر ما کم می‌کند و هم سرمایه اجتماعی برای ایجاد تحول را بالا می‌برد. مطمئن هستم در سال ۱۴۰۰ تحریم نخواهیم داشت چون تحریم راهی جز شکست ندارد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: با زیرساخت‌های آماده شده، هر دولتی می‌تواند موفق عمل کند، چون تورم خود را خالی خواهد کرد، قیمت ارز به ثبات خواهد رسید و رشد اقتصادی مثبت خواهد شد. الان که خوشبختانه رشد اقتصادی ما دو دهم شده است ۱۴۰۰ سال بهتری خواهد بود.

ربیعی با انتقاد از برخی هجمه‌ها علیه دولت و برخی سخنان و ابهامات مردم، گفت: نمی‌دانند حرف‌شان چقدر بر انتخابات تأثیر می‌گذارد درحالی که تاکید می‌کنم باید به صندوق‌ها بچسبیم و آنرا را حفظ کنیم این صندوق‌ها نقطه تغییراتی در هر جامعه‌ای است.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است