کد خبر : 159453
انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - 12:03
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

فدراسیون فوتبال توان افزایش دستمزد داوران را ندارد

فدراسیون فوتبال توان افزایش دستمزد داوران را ندارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ این روزها شایعاتی در فضای مجازی پیچیده مبنی بر اینکه شهاب‌الدین عزیزی‌‎خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال در پی افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی دستمزد داوران است. این تصمیمی بزرگ است که می‌تواند وضعیت داوران ایرانی را بهبود بخشد. هرچند به گفته برخی از کارشناسان داوری، این اتفاق محال است بیفتد. آنها معتقدند فدراسیون فوتبال آن‌قدر مشکل دارد که نمی‌تواند چنین افزایش دستمزدی را محقق کند. آنها برای این حرف خود دلیل محکمی دارند و آن هم عدم پرداخت پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان در آسیاست: پاداشی ۲۰ میلیون تومانی که بعد از گذشت ۲ سال از آن قهرمانی هنوز به بازیکنان و کادر فنی تیم پرداخت نشده است. علاوه بر این آنها معتقدند فدراسیونی که نمی‌تواند تجهیزات رادویی برای داوران فوتبال فراهم کند چگونه می‌خواهد دستمزد آنها را افزایش دهد؟

تورج حق‌وردی، پیشکسوت داوری فوتبال ایران موضوع افزایش دستمزد داوران فوتبال را امری ناممکن تلقی کرد و گفت: با توجه به تجربه‌ای که دارم، فکر نمی‌کنم فدراسیون فوتبال توانایی چنین کاری را داشته باشد. مدیران گذشته فوتبال ایران هم چنین برنامه‌هایی داشتند، اما هزگز موفق به انجام آن نشدند. امروز نیز با توجه به مشکلات مالی فدراسیون بعید می‌دانم چنین افزایش دستمزدی رخ دهد.

این داور پیشین فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا اسپانسرهایی که در این بخش حضور دارند می‌توانند به افزایش حقوق داوران کمک کنند یا خیر گفت: جامعه داوری ایران در سال‌های گذشته نیز اسپانسرهای خوبی داشت، اما هیچ‌گاه مشخص نشده پول پرداختی آنها کجا هزینه شده است. تا جایی که می‌دانم این پول تاثیری در دستمزد داوران نداشته و فکر می‌کنم در آینده نیز این روند تغییر نکند.

او ادامه داد: همیشه قبل از آغاز فصل یا تغییر مدیریت چنین صحبت‌هایی به میان می‌آید اما در حد حرف باقی می‌ماند. دوره فدراسیون پیشین هم شایعاتی مبنی بر افزایش دستمزد داوران مطرح شده بود، اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداد و داوران همان دستمزد همیشگی را دریافت کردند. البته باید بدانید حقوق داوران لیگ برتر تا نیم‌فصل به آنها پرداخت نمی‌شود. در لیگ‌های دسته یک و ۲ نیز دستمزد داوران انتهای فصل پرداخت می‌شود. با وجود چنین شرایطی نباید انتظار افزایش دستمزد داشت.

حق‌وردی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه‌ها می‌توانند به افزایش دستمزد داوران فوتبال کمک کنند گفت: فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی امکان‌پذیر باشد. هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. پرداخت دستمزد داوران وظیفه فدراسیون است و باشگاه‌ها هرگز نباید به این موضوع ورود کنند. فدراسیون فوتبال و کمیته داوران باید برنامه‌ای مناسب برای پرداخت دستمزد داوران داشته باشند. فدراسیون می‌تواند از محل درآمدهای تبلیغات محیطی لیگ برتر مبلغی را برای پرداخت حقوق داوران تعیین کند. بدن صورت هیچ حاشیه‌ای هم برای فدراسیون فوتبال و کمیته داوران به وجود نمی‌آید.

او سپس به نقش رئیس کمیته داوران اشاره کرد و توضیح داد: یکی از افرادی که نقش مهمی در احقاق حق داوران دارد رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال است. متاسفانه رؤسای این کمیته کاری برای جامعه داوری ایران انجام نمی‌دهند. افراد تا زمانی که خارج از کمیته هستند هر روز از وضعیت داوری انتقاد می‌کنند، اما وقتی وارد کمیته داوران می‌‌شوند و مسئولیتی در فدراسیون می‌گیرند تمام آن انتقادها و حرف‌ها را فراموش می‌کنند. متاسفانه حرف و عمل برخی از افراد حاضر در کمیته داوران یکی نیست. اگر رئیس کمیته داوران از حق داوران دفاع کند، وضعیت جامعه داوری بهبود خواهد یافت. اگر رئیس کمیته داوران برای حقوق داوران فوتبال ایران بجنگد، رئیس فدراسیون نیز مجاب می‌شود حق داوران را پرداخت کند.

حق‌وردی درباره قول‌های عزیزی‌خادم درباره مجهز کردن فوتبال ایران به فناوری VAR نیز گفت: فدراسیونی که نمی‌تواند تجهیزات رادویی داوران را تامین کند چگونه می‌خواهد استادیوم‌های ایران را به فناوری VAR مجهز کند؟ VAR یک سیستم پیچیده است و برای راه‌اندازی آن باید زیرساخت‌های مناسبی داشته باشیم. متاسفانه شرایط ورزشگاه‎‌های ایران به نوعی است که اکثر آنها نمی‌توانند چنین تجهیزاتی را میزبانی کنند. ورود VAR به فوتبال ایران شدنی است اما نیاز به یک عزم جدی دارد. هنگام انتخابات افراد شعارهایی می‌دهند، اما بعد از پیروزی تمام وعده‌هایی را که داده‌اند فراموش می‌کنند. کمک‌داور ویدئویی می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند، اما فکر نمی‌کنم تا سه سال دیگر به ایران بیاید.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است