کد خبر : 160335
انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - 19:33
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نخست وزیر هند: ما اعتماد به نفس داشتیم اما طوفان کرونا کشور را به لرزه درآورده است

نخست وزیر هند: ما اعتماد به نفس داشتیم اما طوفان کرونا کشور را به لرزه درآورده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ در شبانه‌روز منتهی به یک‌شنبه، هند با ۳۴۹٬۶۹۱ مورد جدید، رکورد جهانی بیشترین ابتلا به ویروس کرونا در یک روز را شکست و این چهارمین روز پیاپی از ثبت آمارهای بی‌سابقه جهانی میزان ابتلا، در هند بود. اکنون در هند به‌طور متوسط در هر چهار دقیقه یک نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد.

بنابر گزارش‌ها، در حال حاضر در بیمارستان‌های دهلی نو و سراسر کشور ظرفیت بستری کردن بیماران و اکسیژن‌دهی به آنان پر شده و بیماران جدید راهی به مراکز درمانی ندارند.

گزارش‌های همچنین حاکی است، بیمارستان‌ها و پزشکان با نصب اعلامیه‌هایی در ورودی‌ها، خبر از ناتوانی خود برای رسیدگی به بیماران می‌دهند و به نوشته خبرگزاری رویترز، مردم عادی به کمک‌رسانی از طریق تهیه برانکارد و سیلندرهای اکسیژن و قرار دادن آن‌ها در محوطه‌های بیرون از بیمارستان‌ها روی آورده‌اند.

دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، اکنون با موجی از انتقاد روبه‌روست و منتقدان می‌گویند دولت او زمانی که آمار روزنامه مبتلایان از ۱۰ هزار در روز پایین‌تر رفت، اجازه داد اجتماعات بزرگ مذهبی و سیاسی برگزار شود و برنامه‌ای هم برای ساخت مراکز درمانی جدید نداشت.

آقای مودی خود روز یک‌شنبه در یک سخنرانی رادیویی گفت: «ما اعتماد به نفس داشتیم و روحیه ما بعد از مقابله موفقیت‌آمیز با موج اول بالا رفته بود، اما این طوفان ملت را به لرزه درآورده است.»

شمار جان‌باختگان شبانه‌روز گذشته در هند بر اثر کرونا، ۲٬۶۲۴ مورد ثبت شده که آمار رسمی کل جان‌باختگان کرونایی این کشور را به حدود ۱۹۰ هزار نفر می‌‌رساند.

تعداد کل مبتلایان به کرونا در هند نیز از ۱۶.۶ میلیون نفر گذشته که پس از ایالات متحده، دومین آمار بالای جهانی در این زمینه است.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است