کد خبر : 161200
انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - 10:33
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

راهنمای سفر به شهر شهد و جزیره قشم

راهنمای سفر به شهر شهد و جزیره قشم

روستای زشک

در ادامه شما را با یکی از روستاهای زیبای این شهر آشنا می کنیم ، و با اینکه دور تا دور مشهد را ییلاقات خوش آب و هوای بسیاری در بر گرفته ، اما این یکی از شهر بیشتری برخوردار است . روستای زشک در فاصله کمی از شهر مشهد قرار دارد و مکان مناسبی برای گشت و گذار یکروزه است . زشک دارای طبیعتی زیبا و چشمه های متعدد است و گذر رودخانه ای خروشان به جذابیت این منطقه افزوده است . مردم این روستا خونگرم و مهمان نواز بوده و می توانید در کوچه و پس کوچه های آن قدم زده و لحظات زیبائی را در کافه های سنتی آن سپری کنید .

مسجد جامع گوهرشاد

سفر باتو در ادامه بازدید از مسجد تاریخی و بسیار باشکوه گوهر شاد را به شما در تور مشهد زمینی پیشنهاد می کنیم تا اینگونه با گوشه از هنر و فرهنگ ایرانیان آشنا شوید . این بنای تاریخی و بسیار زیبا یکی از بزرگ ترین مساجد ایران است که دارای چهار ایوان و یک حیاط مرکزی بوده و نوع معماری منحصر بفرد آن هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد.

قدمت این بنا به سال ۸۲۱ هجری قمری باز می گردد و در آن زمان گوهرشاد آغا ( همسر شاهرخ تیموری ) دستور ساخت آن را صادر نمود. و ساخت آن را معمار مشهوری بنام  قوام الدین شیرازی بر عهده گرفت. مسجد گوهر شاد در گوشه ای از حرم امام رضا (ع) بنا شده و بیش از نه هزار متر مربع وسعت دارد. این بنا دارای چهار ایوان ، یک گنبد، هفت شبستان ، چندین درب ورودی و یک صحن وسیع است که هر گوشه ای از آن با تزئینات و کاشی کاری های زیبا تزئین شده است. در ضمن منبر چوبی این مسجد نیز دارای ظرافت های بسیاری بوده و منبر صاحب الزمان نامیده می شود.

مسجد هفتاد دو تن (مسجد شاه )

در ادامه شما را با یکی دیگر از بناهای تاریخی و زیبای این شهر آشنا می کنیم و توصیه می کنیم به تماشای آن بروید. مسجد باشکوه هفتاد و دو تن از دیگر مساجد تاریخی شهر مشهد است که با وجود معماری زیبا و و تزئینات بسیار به شهرت رسیده است. مقبره امیرغیاث الدین ملک شاه در داخل این مسجد قرار دارد. مسجد هفتاد و دو تن در ابتدای بازار بزرگ مشهد و در ضلع جنوب غربی حرم امام رضا قرار دارد و تا پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷، مسجد شاه نامیده می گردید. چهار طاق گنبدی شکل، دو مناره سرشکسته و یک ایوان که با کاشی کاری های زیبا تزئین شده ، از مشخصه های اصلی مسجد شاه است.

سیتی سنتر یک و دو 

مراکز خرید سیتی سنتر یک و دو که درست روبروی هم و در دو سمت خیابان قرار دارند ، از طریق یک پل هوایی به یکدیگر متصل می شوند. این مراکز خرید از مدرن‌ترین و پر طرفدارترین مراکز خرید قشم هستند و هر آنچه را بخواهید در آن می یابید. از انواع پوشاک ، بدلیجات و لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا وسایل شکار و ماهیگیری.

باید افزود این دو مجموعه دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع است که از میان همه آن ها می توان به شهربازی بزرگ و بسیار مجهز با بیش از ۲۴۰ دستگاه بازی اشاره کرد و همچنین سالن بولینگ آن برای وقت گذرانی نوجوانان مکان ایده آلی است.  گفتنی است بیش از سه هزار متر مربع از فضای این ساختمان به رستوران و فست فود های مختلف اختصاص یافته است.

مجتمع تجاری دریا درگهان

این مرکز خرید وسیع در منطقه درگهان در تور قشم زمینی قرار دارد و حدودا با شهر قشم سی دقیقه فاصله دارد. مرکز خرید دریا بیش از هزار و سیصد واحد صنفی را در خود جای داده و کالاهای متنوعی را عرضه می کند. عمده محصولات آن به انواع پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاص یافته است. این مجموعه نیز دارای امکانات رفاهی متنوعی بوده و در طبقه‌ بالای آن رستورانی با کیفیت وجود دارد.

لینک منبع

بازار سنتی درگهان

این بازار قدیمی کمی با مرکز شهر قشم فاصله دارد و در منطقه ای به نام درگهان واقع شده است. این بازار بافت سنتی خود را حفظ کرده و از راهرو های پیچ در پیچ تشکیل شده است. اگر چه اجناس این بازار خیلی با مد روز همگام نیستند ، اما با کمی گشت و گذار کالاهای نسبتا مناسبی را آنهم به قیمتی پایین تر خواهید یافت. البته بسیاری از مغازه ها در این بازار عمده فروش هستند.

 

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است