کد خبر : 161606
انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۷ - 00:27
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

اکرمی: متاسفانه آقایان مداح اکثراً افراد کم‌ دانش و کم‌ مایه‌ای هستند

اکرمی: متاسفانه آقایان مداح اکثراً افراد کم‌ دانش و کم‌ مایه‌ای هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛  سید کاظم اکرمی در رابطه با حملات اخیر مداحان به وزیر امور خارجه، گفت: چنین رفتارهایی دو نوع بازتاب دارد، سطح اول بازتاب آن در میان نزدیکان این افراد و طرفداران آن‌ها است که در افکار و رفتار خود تند و رادیکال می‌شوند. اما بازتاب دوم آن در میان مردم است، به ویژه مردمی که آنگونه فکر نمی‌کنند و با آن‌ها هم‌نظر نیستند؛ لذا وقتی این نوع مداحی غالب می‌شود، نتیجه‌اش بدبینی این قشر نسبت به مداحی، روحانیت و مراسمات مذهبی خواهد بود.

وی افزود: مردم با مشاهده این رفتارها با خود می‌گویند قرار است در شب شهادت امیرالمومنین(ع)، اشعار و مداحی بخوانید، خب بخوانید اما مسائل سیاسی را وارد این موضعات نکنید. در مجموع می‌‌خواهم بگویم تاثیر خوبی در میان مردم ندارد، چون جمعیت کثیری از مردم به این اختلافات سیاسی بی‌توجه هستند و از گرانی، فقر، تبعیض و فساد رنج می‌برند. لذا بهتر است که مداح مداحی کند و روضه بخواند، آخر چرا مداح وارد سیاست شود که حتی بخش قابل توجهی از مردم مذهبی کشور از این شرایط ناراحت هستند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن اینکه باید توجه داشت که این مدا‌حی‌ها سوژه و بهانه به رسانه‌های خارجی می‌دهد تا میان مسئولان اختلاف افکنی کرده و مردم را نیز دلسرد و بی‌اعتماد کنند. متاسفانه آقایان مداح اکثراً افراد کم‌دانش و کم‌مایه‌ای هستند که یا خودشان این کارها را می‌کنند یا گاهی به آن‌ها گفته می‌شود که اینکار را انجام دهند تا همفکران گروه سیاسی خود را تحت تاثیر قرار دهند.

اکرمی در رابطه با کمرنگ شدن نقش روحانیت در مراسمات مذهبی و پررنگ شدن مداحان، بیان داشت: یکی از اشکالاتی که در جامعه به وجود آمده، همین است. حاصل این فرآیند این می‌شود که اکثریت مردم از این نوع رفتارها از روضه و مراسم مذهبی فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که یک گروهی از دانشگاهیان یا معلمان اهل فن و بادانش که به گروه‌های سیاسی هم نزدیک نباشند این مساله را بررسی کنند که آثار این حرف‌ها و شعارها در میان نسل نوجوان و کودکان ما در سنین دانش‌آموزی چه می‌شود و در آینده با چه شرایطی مواجه خواهیم بود. حتی به این مساله هم توجه کنیم که نسل جوان امروز ما که طی ۱۰-۱۵ سال گذشته با همین فضا رشد کرده امروز چه نگاهی به مذهب و مراسمات مذهبی دارند؛ خب طبیعی است که این رفتارهای سیاسی دلزدگی ایجاد می‌کند.

وزیر آموزش پرورش دولت دفاع مقدس، در ادامه بیان داشت: ما یک تحقیقی را دو سال قبل برای شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه انجام دادیم و نتیجه این بود که درصد خیلی کوچکی از دانش‌آموزان نسبت به دین و فرائض دینی توجه دارند و تعداد نمازخوان‌ها درمیان دانش‌آموزان درحال کم شدن است و باید برای این شرایط از هم‌اکنون چاره‌اندیشی کرد تا در آینده با مشکلی در این زمینه مواجه نشویم.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است