کد خبر : 165305
انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - 17:06
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

متکی: شنیدم یک نامزد به رییسی گفته با گرفتن مسوولیت کنار می‌روم اما رییسی گفت بعد از انتخابات در این زمینه تصمیم می‌گیرد

متکی: شنیدم یک نامزد به رییسی گفته با گرفتن مسوولیت کنار می‌روم اما رییسی گفت بعد از انتخابات در این زمینه تصمیم می‌گیرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منوچهر متکی در گردهمایی ستاد انتخابات دانشجویان سید ابراهیم رییسی گفت: وقتی دوران دانشجویی در هند تمام شد به ایران آمدم اما نتوانستم به دلیل کارهای نهادهای انقلاب به هند برگردیم. در ٢ انتخابات مجلس اول در سال ۵٨ و در انتخابات زندگی شرکت کردم و هر دو هم رای آوردم و در مجلس کانونی به نام کانون اسلامی فارغ التحصیلام شبه قاره هند درست کردم که قدیمی‌ترین تشکیلات از سال ۵٩ تاکنون است.

سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد:  از سال ٩٠، ۲ تا سه استان هر هفته می‌رفتم و دانشجویان بزرگ‌ترین سالن دانشگاه را می گرفتند اما باز هم جا کم می آوردند زیرا همه می‌خواستند بدانند که فردی که از سنگال آمده چه می‌گوید. این قصه ارتباط ما با دانشجویان شد که جز صمیمیت ندیدم.

متکی ادامه داد: کم شنیدم دانشجویان در انتخابات ملی براساس یک تصمیم در لیست قرار گرفته باشند و امروز خوشحالیم در این باره به تفاهم و همکاری صادقانه و صمیمانه رسیده‌ایم.

وی یادآور شد: دوستان گفتند که جوانان و زنان و روحانی در لیست شورای شهر باشند جا افتاد تا دانشجویان هم در لیست شورا باشند و این اتفاق جالب مسوولیت زاست. ما با هم به مفاهمه منطقی رسیدیم که شورای وحدت صادقانه و مبتنی بر خردجمعی کاری را در دو سطح کوتاه مدت انتخابات و دراز مدت کمک به همگرایی ظرفیت‌های انقلاب انجام دهد.

متکی خاطرنشان کرد: کارگزاران نظام باید نظرات واحد داشته باشند وگرنه هر دولتی به گونه ای متفاوت عمل می‌کند. ۴٢ سال در ایران هر روز یک تجمع و بیانیه سخنرانی علیه امریکا داریم و در آمریکا هم ۴٢ سال علیه ما صحبت می‌کنند. فرق ما با آمریکایی‌ها این است که آنها با یک نظر واحد ۴٠ سال حرکت می‌کنند و فقط تاکتیک‌ها فرق می‌کند اما در ایران یک دولت درباره آمریکا یک نظر و دولت بعدی نظر دیگری دارد.

سخنگوی شورای وحدت یادآور شد: سیاست‌های کلان باید یک جایی قطعی شود تا هیچ دولتی از آن تخطی نکند و این کار درازمدتی است که شورای وحدت می‌خواهد انجام دهد. شورای وحدت امروز جامع‌ترین تشکیلاتی است که بیشترین تعداد احزاب ارزشی در آن حضور دارند.

متکی افزود: اولین تجربه سیاسی ما انتخابات است و گوی سبقت را از دیگران ربودیم چون اولین تشکیلاتی بودیم گفتیم اگر رییسی بیاید ما از او حمایت می‌کنیم. گفتند شورای وحدت دنبال لاریحانی است در حالی که گفتیم گزینه قطعی ما برای ریاست جمهوری رییسی است.

وی افزود: دوستان ما در ائتلاف درپی محمد باقر قالیباف بودند و تا روز ثبت نام رییسی بر این موضع بودند و بعدش مصاحبه کردند و از رییسی صحبت کردند.   امروز موجی در کشور راه می‌افتد که آرمان‌های رییسی در فساد ستیزی و آرمان‌خواهی است و ما رییسی‌خواهی را به مطالبه اول تبدیل می‌کنیم.

متکی اضافه کرد: ۶٠ درصد آرای مناطق اهل سنت متعلق به اصلاح طلبان بود اما الان این تغییر اوضاع و احوال به نفع رییسی جدی است. مولوی عبدالحمید به دوستان گفت که از همراهی اصلاح طلبان سودی بدست نیاوردیم و این دوره بنا داریم از رییسی حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: شنیدید پریروز شورای مدیریت اهل سنت بیانبه خود را در حمایت از رییسی داد. در ترکمن صحرا بسیاری از نمایندگان اصلاح طلب گفتند که از رییسی حمایت می‌کنیم. آرای بالای رییسی نکته ای است که می‌بینیم اما نگران تکرار حادثه سال ٩٢ هستیم که انتخابات برده را واگذار کردیم.

از تعداد نامزدهای ریاست جمهوری متاثر هستم

متکی عنوان کزد: خطاب به قاضی زاده، جلیلی، زاکانی و رضایی به عنوان برادر کوچک نگرانی اقشار جامعه را از کثرت آرا اعلام می‌کنم و باید نشستی داشته باشیم و به تصمیم مشترک جمعی برسیم. این تصمیم رقابت ۵ نفره تا ته خط نیست.

سخنگوی شورای وحدت یادآور شد: ما هم از تعداد نامزدهای ریاست جمهوری متاثر هستم و امیدوارم امروز و فردا این معضل را حل کنند. دیروز پیامی آمد که قاضی زاده هاشمی انصراف داده است اما تصور کردم که درست نباشد و از او تشکر کردم. اگر سه نامزد انصراف دهند خوب است و حداکثر دو نفر در ادامه برنامه باشند.

متکی افزود: شنیدم یک نامزد به رییسی گفت است که با گرفتن مسوولیت کنار می‌روم اما رییسی گفت بعد از انتخابات در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای ریاست جمهوری حداد عادل به من تلفن زد و گفت که خوشبختانه بدون دخالت دست، نامزد ریاست جمهوری یکی شد اما برای شورای شهر نگران هستیم. چمران و سروری به شورای وحدت آمدند و با آنها گفت و گو کردیم تا برای شورای شهر یک لیست بدهیم اما متاسفانه یک نفر برای انتخابات شورای شهر کسانی را داشت که حتما باید در لیست قرار می‌گرفتند.

سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد: شورای وحدت نهایت تلاش خود را کرد. حداد عادل گفتم امروز لیست ما بسته شد و او گفت شرایط داخلی ائتلاف را می‌دانم و امکان یکی شدن نیست اما گفتم حتی به بهای باختن؟ حداد گفت که حتی به بهای باختن!

اخبار مرتبط:
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: هدایت آب باران به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به منازل مسکونی همشهریان می شود.

بهترین راه پس انداز خانم خانه دار
بهترین راه پس انداز خانم خانه دار

چرا خانم های خانه دار باید به فکر پس انداز باشند؟ ایا با مبالغ کم هم امکان سرمایه گذاری و پس انداز برای خانم های خانه دار وجو دارد؟ این مطلب را عمیقا با تمرکز بخوانید چرا که همه موارد مورد نیاز را سایت داریک برای شما بصورت کامل بررسی کرده است.

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید
مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص افزايش کلاهبرداري به روش اسکيمر در روزهاي پاياني سال به شهروندان هشدار داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است