کد خبر : 167304
انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - 01:01
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

وزیر نیرو: فعلا خاموشی نداریم

وزیر نیرو: فعلا خاموشی نداریم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اردکانیان عصر پنجشنبه در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی درخصوص خاموشی های اخیر در کشور افزود: با رفع مشکلات پیش آمده به مرور خاموشی ها کاهش پیدا کرد و در شرایط فعلی خاموشی نداریم.

وی با تاکید براین که همکاران فنی ما مشغول فعالیت شبانه روزی هستند، تصریح کرد: باید تا شنبه وضعیت تامین برق کشور تثبیت شود چراکه هفته آینده دوباره هوای گرم پایدار خواهیم داشت.

وزیر نیرو در ادامه گفت: امروز نیاز مصرف ۶۳ هزار و ۹۹۰ مگاوات، روز گذشته ۶۵ هزار و سه شنبه ۶۶ هزار مگاوات بوده است. ۴۰ درصد از این میزان مصرف مربوط به دستگاه های سرمایشی است یعنی حدود ۲۵ هزار مگاوات که ۴ هزار مگاوات در دستگاه های دولتی مصرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات پیش آمده ناشی از بی تدبیری نیست، افزود: با رخدادهای غیرقابل پیش بینی مواجه شدیم، بطور مثال از اواخر خرداد تا اواسط تیر، نیروگاه اتمی بوشهر از مدار خارج شد و هر روز ۲۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی را از دست دادیم که با بازگشت این نیروگاه به مدار بخشی از کمبود تولید جبران شد.

وزیر نیرو گفت: همکاری صنایع بزرگ با صنعت برق باعث کاهش بار مصرفی شد و فشار زیادی از شبکه برداشته شد. صنایعی که در این مدت انرژی مصرف نکنند، در آینده به همین اندازه، برق رایگان دریافت می کنند.

او ادامه داد: همچنین تقسیط مالیات و بیمه صنایعی که با صنعت برق در این ایام همکاری کنند، از دیگر تصمیم های دولت است.

وی در خصوص میزان جابه‌جایی بار با همکاری صنایع نیز گفت: توانستیم با همکاری صنایع، ۴ هزار مگاوات جابه‌جایی بار داشته باشیم درحالی که کمبود ما حدود ۷ هزار مگاوات است که تلاش می‌کنیم به این عدد برسیم.

وزیر نیرو افزود: در شب توانسته‌ایم ۱۰۰ درصد نیاز مصرف را تأمین کنیم و در شب گذشته خاموشی نداشتیم اما در روز این رقم هم اکنون ۷۵ درصد است.

اردکانیان در پایان از مردم درخواست کرد با استفاده بهینه برق و با رعایت الگوی مصرف کمک‌رسان شبکه برق کشور باشند.

اخبار مرتبط:
رانش زمین در سمیرم/۶ واحد مسکونی روستای «دشتبال» ریزش کرد
رانش زمین در سمیرم/۶ واحد مسکونی روستای «دشتبال» ریزش کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش باران منجر به رانش زمین و طغیان رودخانه در بخش پادنای سمیرم شد.

وزش باد پدیده غالب اصفهان/ موج بارشی جدید در راه است
وزش باد پدیده غالب اصفهان/ موج بارشی جدید در راه است

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال خیزش گردوخاک طی ۲۴ ساعت آینده در استان پیش‌بینی می‌شود.

حیدری، نماینده مجلس: پنج تا هشت میلیون مهاجر افغانستانی در ایران داریم
حیدری، نماینده مجلس: پنج تا هشت میلیون مهاجر افغانستانی در ایران داریم

شهریار حیدری گفت: بین پنج تا هشت میلیون مهاجر افغانستانی در ایران داریم؛ خود همین تفاوت در آمار مهاجران افغانستانی به نوعی حکایت از عدم ساماندهی این اتباع دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است