کد خبر : 216114
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - 21:55
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

ترکیه هم شبکه فارسی زبان راه اندازی می کند

رئیس جمهور ترکیه گفت: تی آر تی با افتتاح شبکه‌های دیجیتالی به زبان‌های فارسی و اسپانیایی در سال ۲۰۲۳ به گسترش ادامه خواهد داد.

ترکیه هم شبکه فارسی زبان راه اندازی می کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در همایش بین‌المللی تی‌آرتی ورلد در استانبول که امروز جمعه برگزار شد، تی آر تی با افتتاح شبکه‌های دیجیتالی به زبان‌های فارسی و اسپانیایی در سال ۲۰۲۳ به گسترش ادامه خواهد داد.

به نوشته تسنیم، وی با بیان اینکه کشور ما مدتی تحت تاثیر سریال‌های خارجی بود، اما امروز در کشورمان برنامه‌ها، فیلم‌ها، مستند و سریال‌ها در سطح جهانی تولید می‌شود، اظهار داشت: امروز دومین صادر کننده سریال در دنیا هستیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در خصوص جنگ اوکراین نیز گفت: برای حل بحران انتقال غلات روز یک شنبه با پوتین و زلنسکی گفت‌وگو خواهم کرد. هم‌زمان با دفاع محکم از تمامیت ارضی اوکراین، با افزایش آتش افروزی در منطقه به دلیل سیاست‌های خارجی غیرعقلانی در قبال روسیه مخالفت می‌کنیم.

ترکیه با همکاری روسیه و اوکراین، کریدور غلات را طی چند ماه گذشته راه اندازی کرده اند که این روند یکبار به دلیل حمله اوکراین به بنادر روسیه که غلات از آنها صادر می شد مختل شد اما مجدداً راه اندازی شد.

اخبار مرتبط:
حماس: هر ۶ اسیر اسرائیلی در بمباران‌های نوار غزه کشته شدند
حماس: هر ۶ اسیر اسرائیلی در بمباران‌های نوار غزه کشته شدند

جنبش حماس امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای به پیدا شدن اجساد اسرای اسرائیلی در نوار غزه و اظهارات جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص واکنش نشان داد. جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که اسرای اسرائیلی که ارتش اسرائیل اجساد آن‌ها را یافته است، همگی در اثر بمباران صهیونیست‌ها کشته شدند.

یک بالگرد ارتش روسیه با ۲۲ سرنشین مفقود شد
یک بالگرد ارتش روسیه با ۲۲ سرنشین مفقود شد

منابع روس از مفقود شدن یک بالگرد ارتش در شرق دور روسیه خبر می‌دهند.

اوکراین از مغولستان خواست پوتین را دستگیر کند
اوکراین از مغولستان خواست پوتین را دستگیر کند

اوکراین از مغولستان بعنوان عضو دیوان بین‌المللی کیفری خواست رییس جمهور روسیه را بازداشت کند. کرملین گفت نگران نیست که مغولستان علیرغم عضویت در دادگاه کیفری بین المللی (ICC) که حکمی برای رهبر روسیه صادر کرده او را دستگیر کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است