کد خبر : 240482
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ - 10:19
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۵۲.۷ میلیون تُن کالا از اصفهان جابه‌جا شد

سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: سال گذشته ۵۲.۷ میلیون تُن کالا از مبادی این استان جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۰.۵ درصد رشد داشت.

۵۲.۷ میلیون تُن کالا از اصفهان جابه‌جا شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محسن مقدسی افزود: در این مدت تعداد بارنامه‌های صادره از مبادی استان نیز ۱.۵ درصد افزایش داشت.

به نوشته ایرنا؛ وی اضافه کرد: جابه‌جایی این مقدار کالا از مبادی استان با سه میلیون و ۲۲۷ هزار سفر انجام شده است.

وی افزود: عمده کالاهای جابه‌جا شده شامل کالاهای فلزی، ترکیبات نفتی و شیمیایی، کالاهای ساختمانی، سیمان، مواد معدنی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و سایر بوده است.

سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته میزان تُناژ طی شده کالا در مبادی استان ۲۱ هزار و ۴۱۸ میلیون تُن کیلومتر بود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۹ هزار و ۳۳۷ نفر راننده، ۳۶ هزار و ۴۵۸ دستگاه خودرو و ۴۷۵ شرکت در حوزه حمل و نقل کالا در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

مقدسی، میانگین عمر ناوگان حمل‌ و نقل باری استان اصفهان در بخش سنگین را حدود ۲۰ سال، نیمه سنگین ۳۰ سال و نیمه سبک ۱۹.۶ سال اعلام کرد.

باستان اصفهان در زمینه حمل کالا سهم ۱۰ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است و رُتبه نخست کشور در مجموع تناژ حمل شده را در اختیار دارد.

این استان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

اخبار مرتبط:
گردنه زنجیرگاه دوباره مسدود شد
گردنه زنجیرگاه دوباره مسدود شد

بخشدارانارک گفت: ریزش مجدد کوه منجر به مسدود شده گردنه زنجیرگاه در بخش انارک نائین شد.

عملیات «خواناسازی بافت تاریخی» اصفهان آغاز شد
عملیات «خواناسازی بافت تاریخی» اصفهان آغاز شد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از اجرای «طراحی، ساخت و نصب تابلوهای معرفی محورهای تاریخی اصفهان» با هدف تسهیل گردشگری در این کلانشهر خبر داد.

با اجرای طرح های ساماندهی، کویر مرنجاب رونق می گیرد
با اجرای طرح های ساماندهی، کویر مرنجاب رونق می گیرد

مدیر اجرایی طرح صیانت فرهنگی اجتماعی مناطق گردشگری آران و بیدگل با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ورودی به کویر مرنجاب برای گردشگران گفت: با اجرای طرح های تشویقی و ساماندهی جاده خاکی کویر، منطقه مرنجاب بیش از پیش رونق می گیرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است