کد خبر : 263337
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۳ - 12:26
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

کیفیت آسفالت راه‌های شرق اصفهان تا پایان سال ارتقاء می‌یابد

برنامه‌ریزی برای عملیات بهسازی رویه آسفالت محورهای شرق استان در سالجاری انجام شده است و در صورت تخصیص به موقع سه هزار میلیارد ریال اعتبار و تخصیص قیر، این پروژه تا پایان سال انجام می‌شود.

کیفیت آسفالت راه‌های شرق اصفهان تا پایان سال ارتقاء می‌یابد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مجری پروژه‌های روکش آسفالت راه‌های شریانی اصفهان گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات بهسازی رویه آسفالت محور جندق – معلمان، چوپانان – اردکان، خور – طبس، خور- چوپانان و انارک – نایین در سال ‌جاری انجام شده است.

به نوشته ایرنا؛ احمد صفری افزود: عملیات لکه‌گیری هندسی و روکش محورهای خور- فرخی- چاه ملک و سه راهی پلیس راه به طرف جندق در سال گذشته در مجموع به طول ۴۰ کیلومتر با اعتبار بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال در راستای برنامه ملی ارتقای کیفی رویه آسفالت راه‌های شریانی کشور توسط سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان انجام شد.

وی با بیان اینکه خور و بیابانک چهارراه مواصلاتی مرکز کشور است، گفت: برای ارتقا ایمنی تردد در محور شریانی راه‌های این شهرستان، لکه‌گیری این محور در دستور کار قرار گرفت و در تلاشیم تا با توجه به گستردگی خرابی‌ها، لکه‌گیری این محور پیش از فصل سرد سال انجام شود.

مجری پروژه‌های روکش آسفالت راه‌های شریانی اصفهان اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد در راه‌های شهرستان خور و بیابانک نیاز جدی به ارتقاء کیفی رویه و بهسازی و ایمن‌سازی این محورها وجود دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش گشت‌های نظارت حمل‌ و نقل، یکی از مهمترین عوامل خرابی رویه راه‌ها، عبور کامیون‌های حامل مواد معدنی دارای اضافه تُناژ است که علاوه بر خرابی رویه راه‌ها موجب تخریب زیرساخت جاده نیز می‌شود که این امر هزینه بسیار زیادی را بر راهداری تحمیل می کند.

صفری همچنین از اتمام عملیات اجرایی بهسازی رویه آسفالت محور شهرک امیرکبیر کاشان خبر داد و افزود: با توجه به وضعیت بحرانی رویه آسفالت این محور که در سال‌های گذشته بدون رعایت استانداردهای فنی احداث شده بود و با توجه به اینکه کل مسیر هشت کیلومتری آن نیاز فوری به بهسازی داشت، در جریان این عملیات ابتدا ضمن تقویت رویه بستر و هموار کردن چاله‌های موجود در سطح راه، روکش آسفالت آن نیز انجام شد.

وی گفت: این پروژه در حدفاصل آزادراه نطنز- کاشان به ورودی شهر کاشان ابتدای محور کاشان- بادرود در مدت سه ماه اجرا شده است.

مجری پروژه‌های روکش آسفالت راه‌های شریانی اصفهان بیان کرد: با افزایش سطح سرویس محور؛ شاهد رشد محسوس حجم ترافیک بخصوص ترافیک تجاری و کاهش گره ترافیکی ورودی شهر کاشان، با توجه به هدایت ترافیک به سمت آزادراه بودیم که از مهمترین اهداف بهسازی رویه آسفالت این مسیر ارتباطی است.

وی افزود: مسیر اجرای این طرح هشت کیلومتر بود که با تخصیص اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی محقق شد.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

اخبار مرتبط:
آزادی ۶ زندانی لنجانی در آستانه روز پدر با گذشت میلیاردی شکات
آزادی ۶ زندانی لنجانی در آستانه روز پدر با گذشت میلیاردی شکات

رئیس زندان لنجان از آزادی ۶ زندانی این شهرستان به مناسبت فرارسیدن روز پدر و میلاد حضرت علی (ع) خبر داد.

بومی‌سازی سوربیتول در اصفهان به تولید ۲۷ هزار ماده دارویی کمک می‌کند
بومی‌سازی سوربیتول در اصفهان به تولید ۲۷ هزار ماده دارویی کمک می‌کند

مدیرکل دفتر امور سیاستگذاری فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بومی‌سازی سوربیتول در اصفهان به تولید ۲۷ هزار ماده دارویی کمک می‌کند.

۷ نفر در کاشان با گاز منوکسیدکربن مسموم شدند
۷ نفر در کاشان با گاز منوکسیدکربن مسموم شدند

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث کاشان، از مسمومیت هفت نفر با گاز منوکسید کربن در این شهرستان خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است