کد خبر : 265968
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۶ - 14:33
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

واکنش پاپ به جنایات غزه

پاپ فرانسیس گفت: جنگ هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و تنها مرگ و ویرانی به همراه دارد، نفرت را افزایش می‌دهد و کینه‌جویی را چند برابر می‌کند.

واکنش پاپ به جنایات غزه

به گزارش سایت خبری مدارا؛ به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس در سخنرانی هفتگی خود در میدان «سنت پیتر» با بیان اینکه جنگ آینده را نابود می‌کند، گفت: جنگ هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و تنها مرگ و ویرانی به همراه دارد، نفرت را افزایش می‌دهد و کینه‌جویی را چند برابر می‌کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: از مومنان می‌خواهم که در این جنگ، فقط یک طرف را انتخاب کنند، یعنی طرف صلح؛ اما نه با گفتارها، بلکه با دعا و فداکاری کامل.

پاپ فرانسیس همه تلاش‌های ممکن «برای جلوگیری از فاجعه‌ای انسانی در غزه» را خواستار شد و در کلیسای سنت پیتر دعای ویژه برای صلح خواند.

وی با بیان اینکه ۲۷ اکتبر (پنجم آبان) روز «روزه، دعا، توبه» است، از همه مسیحیان، پیروان ادیان دیگر و کسانی که به صلح جهانی اهمیت می‌دهند دعوت کرد تا به آن بپیوندند.

پیشتر پاپ فرانسیس ضمن درخواست برای ایجاد کریدور بشردوستانه در غزه، بر رعایت حقوق انسانی مردم فلسطین در این منطقه تاکید کرده بود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

اشغالگران صهیونیست روز گذشته بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از ۵۰۰ فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیرو‌های مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

اخبار مرتبط:
نتانیاهو: با آتش‌بسی که به خلع سلاح حزب‌الله منجر نشود مخالفیم
نتانیاهو: با آتش‌بسی که به خلع سلاح حزب‌الله منجر نشود مخالفیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز سه شنبه به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که با توافق آتش بسی که نتواند حزب الله را به دست گرفتن سلاح و تجدید قوای دوباره بازدارد، موافقت نخواهد کرد.

مکرون: نتانیاهو نباید فراموش کند اسرائیل با تصمیم سازمان ملل بوجود آمد
مکرون: نتانیاهو نباید فراموش کند اسرائیل با تصمیم سازمان ملل بوجود آمد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه در اظهاراتی در کابینه خود گفت، بنیامین نتانیاهو نباید فراموش کند که اسرائیل با قطعنامه سازمان ملل بوجود آمد. وی ادامه داد: بنابراین اکنون زمان نادیده گرفتن تصمیمات سازمان ملل نیست.

نجیب میقاتی: آمریکایی اطمینان خاطر داده‌اند که اسرائیل حملاتش را به بیروت کاهش می‌دهد
نجیب میقاتی: آمریکایی اطمینان خاطر داده‌اند که اسرائیل حملاتش را به بیروت کاهش می‌دهد

نخست وزیر لبنان در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه گفت، اگر آتش بس برای پایان دادن به درگیری‌ها برقرار شود، لبنان آماده تقویت حضور نیروهای ارتش در جنوب است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است