کد خبر : 302085
انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۲۹ - 17:38
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

جعفرزاده ایمن‌آبادی: در دولت رئیسی بزرگترین فساد رخ داد / آقای قالیباف از مبارزه با فساد می‌گوید؛ روانه زندان شدن صبا آذرپیک و یاشار سلطانی مبارزه با فساد است؟

نماینده ادوار مجلس گفت: آقای قالیباف می گوید «قانون سوت زنی را مجلس یازدهم تصویب کرد» اما به محض ثبت نام او در انتخابات ریاست جمهوری 2 خبرنگاری که ابهاماتی درباره مسائل مالی او و خانواده اش داشتند دستگیر می شوند و یکی از آنها در زندان سقط جنین کرد. پس باید روشن شود منظور از سوت زنی و مبارزه با فساد چیست؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی: در دولت رئیسی بزرگترین فساد رخ داد / آقای قالیباف از مبارزه با فساد می‌گوید؛ روانه زندان شدن صبا آذرپیک و یاشار سلطانی مبارزه با فساد است؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فصل انتخابات ریاست جمهوری شد و نامزدها قطاری مدعی پاکدستی و اهل مبارزه با فساد اقتصادی هستند اما آنچه برای مردم اهمیت دارند مبارزه با فساد در عمل است نه شعار.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره اهمیت پاکدستی رئیس جمهور و مبارزه او با فساد اقتصادی گفت: تجربه ریاست جمهوری آقای رئیسی نشان داد با شعار فساد برچیده نمی شود. او به لحاظ شخصی بسیار سالم و پاکدست بود و کسی نیز نمی تواند این واقعیت را کتمان کند اما در دولت بزرگترین فسادها بعد از پیروزی انقلاب یعنی چای دبش و نهاده های کشاورزی رخ داد.

وی با بیان اینکه نیازمند تعریف یک سیستم مبارزه با فساد در کل ساختار دولت هستیم، افزود: هر کدام از نامزدها برای مصون ماندن دولت خود از فساد اقتصادی باید برنامه ارائه کنند. همه آقایان حاضر در صحنه انتخابات نماز شب بخوان هستند اما باید تضمین بدهند که اگر در دولت شان فسادی کشف شد خودشان محاکمه شوند، یعنی متهم ردیف اول رئیس جمهور باشد.

این فعال سیاسی پاکدستی رئیس جمهور را شرط لازمه تصدی این مسئولیت خواند و اظهار کرد: هر کسی رئیس جمهور می شود باید تضمین دهد دیگر در دولت آینده فساد اقتصادی تکرار نمی شود که خاطر مردم و دوستداران انقلاب و نظام دوباره از این اتفاق تلخ مکدر شود.

وی ادامه داد: قطعا ۶ نامزد حاضر در صحنه انتخابات پاکدست هستند که توسط شورای نگهبان تأیید شدند اما مدیریت سالم دولت با اینکه رئیس جمهور شخصا سالم باشد خیلی متفاوت است. هنوز ندیدیم که نامزدی برنامه عملیاتی برای مدیریت سالم دولت ارائه کند و امیدواریم در مدت باقی مانده از زمان تبلیغات این اتفاق بیفتد.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه هر کدام از نامزدها باید مکانیزم و برنامه خود را درباره مبارزه با فساد شفاف اعلام کنند،گفت: آقای قالیباف می گوید «قانون سوت زنی را مجلس یازدهم تصویب کرد» اما به محض ثبت نام او در انتخابات ریاست جمهوری ۲ خبرنگاری که ابهاماتی درباره مسائل مالی او و خانواده اش داشتند دستگیر می شوند و یکی از آنها در زندان سقط جنین کرد. پس باید روشن شود منظور از سوت زنی و مبارزه با فساد چیست؟

وی افزود: ما هنوز نفهمیدیم سرنوشت فساد چای دبش چه شد؟ واقعیت ماجرای قرارداد شهرداری با چین چه بود؟ ۱۷ هزار میلیارد تومان پیمانکاران به کجا رسید؟ بالاخره روشن نشد که نهاده های کشاورزی در کدام دریاست؟ اینها حق مردم است که واقعیت را بدانند. در مجموع در همین دوره تبلیغات، آقایان باید تضمین دهند که اگر فسادی توسط دستگاه های نظارتی کشف شد؛ خودشان نفر اولی هستند که محاکمه می شوند. هر کس چنین وعده ای بدهد من به او رأی می دهم.

اخبار مرتبط:
جوادی‌آملی از مسعود پزشکیان حمایت کرد
جوادی‌آملی از مسعود پزشکیان حمایت کرد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پیامی ضمن برشمردن اوضاع کنونی کشور و جهان، حمایت خود را از مسعود پزشکیان اعلام و بیان داشت: اینجانب مرتضى جوادى آملى در راستاى اهداف یاد شده و تعهدات پذیرفته شده، کنار خیل ملت بزرگ آگاه و خردمند این کشور رأى خود را در حمایت از مسعود پزشکیان به صندوق انداخته و عزت و سربلندى همه ملت را از درگاه ایزدى مسئلت دارم.

مشاور جلیلی: طوری باید فیلتر کرد که هیچکس نتواند وارد شبکه اجتماعی شود
مشاور جلیلی: طوری باید فیلتر کرد که هیچکس نتواند وارد شبکه اجتماعی شود

امیرحسین ثابتی، مشاور سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری می گوید «یا فیلتر نکنید یا طوری فیلتر کنید که هیچکس نتواند وارد شود؛ حتی مسئولان.»

جبهه پایداری: کاندیدای ما سعید جلیلی است
جبهه پایداری: کاندیدای ما سعید جلیلی است

در بیانیه جبهه پایداری آمده است: جبهه پایداری با درک این شرایط حساس و الزامات آن پس از بررسی های گسترده که شامل بررسی سوابق قبلی نامزدها، پرسش و پاسخ های حضوری و غیرحضوری، ساعت ها جلسه با نخبگان سیاسی و انقلابی و همچنین رهنمودهای علمای ثقه بوده، با اکثریت آرای شورای مرکزی «جناب آقای دکتر سعید جلیلی» را نامزد اصلح برای مسئولیت خطیر چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران می داند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است