کد خبر : 302610
انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۲ - 17:58
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

محسن برهانی: روسای دانشگاه در زمان رژیم پهلوی اساتید را اخراج نمی‌کردند و مقابل ساواک می‌ایستادند

محسن برهانی گفت: در اوج التهابات 1401، وزیر علوم و وزیر بهداشت دولت سیزدهم، به صورت غیر قانونی، آیین نامه انضباطی دانشجویان رابه واسطه یک شیوه نامه دور زدند که بر اساس آن تخلفات دانشجویان افزایش پیدا کرد و مجازات ها هم سنگین تر شد.

محسن برهانی: روسای دانشگاه در زمان رژیم پهلوی اساتید را اخراج نمی‌کردند و مقابل ساواک می‌ایستادند

به گزارش سایت خبری مدارا؛  محسن برهانی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد از مصوبه‌ای در دولت سیزدهم می‌گوید که زمینه اخراج استادان دانشگاهی را فراهم ساخت.

بخش های مهم این گفت وگو را در ادامه می خوانید؛

  •  در اوج التهابات ۱۴۰۱، وزیر علوم و وزیر بهداشت دولت سیزدهم، به صورت غیر قانونی، آیین نامه انضباطی دانشجویان رابه واسطه یک شیوه نامه دور زدند که بر اساس آن  تخلفات دانشجویان افزایش پیدا کرد و مجازات ها هم سنگین تر شد.
  •    شیوه نامه جدید می گوید اگر دانشجویان گروه مجازی ایجاد کنند و در آن بیش از ۱۰۰نفر عضویت یابند باید مجوز از دانشگاه بگیرند، در غیر این صورت از یک ترم تعلیق تا اخراج دایم و ۵سال محرومیت از ورود به دانشگاه در انتظار دانشجویان است.
  •    رییس جمهور بدون ترید بر وضعیت دانشگاه ها و اساتید تاثیر مستقیم دارد.اینکه چه کسانی در وزارت علوم جزء هیات جذب باشند، چه کسانی در گزینش ها باشند و…مهم و متفاوت است.
  •    در رژیم پهلوی، ساواک از رییس دانشگاه تهران می خواست مرتضی مطهری را اخراج کند! اما روسای دانشگاه در زمان رژیم پهلوی با این درخواست ها مقاومت می کردند و اجازه نمی دادند. متاسفانه این حریت و استقلال رای، امروز در بیان مدیران دانگشاهی ایران بسیار کمرنگ تر شده است.
  •    یک نفر می آید در میزگرد فرهنگی نامزدها به دروغ در چشم مردم، استادان دانشگاه و محمد فاضلی نگاه می کند و می گوید، اخراج استادان قابل توجه نبوده است! برادر من شما باید آمارهایی را اعلام کنید و بگوئید با چند عضو پیمانی قطع رابطه کرده اید. چند عضو پیمانی را بین زمین و آسمان نگه داشته اید و صدقه وار ۱سال قراردادهای آنها را تمدید می کنید.
اخبار مرتبط:
خبرگزاری فارس ترور زیاد نخاله را تکذیب کرد
خبرگزاری فارس ترور زیاد نخاله را تکذیب کرد

نماینده جهاد اسلامی گفت: هدف حمله دمشق «زیاد نخاله» نبوده است.

نماینده مجلس: توانایی ساخت بمب اتم را داریم
نماینده مجلس: توانایی ساخت بمب اتم را داریم

توسلی مدعی شد: جنگنده‌های اسرائیل نمی‌توانند به صورت مستقیم از تل‌آویو به خاک کشورمان پرواز کنند، مگر این که در مسیر سوخت‌گیری کنند که برای این منظور، صهیونیست‌ها نیاز دارند که از برخی کشورهای منطقه کمک بگیرند؛ بنابراین اگر جنگنده‌های رژیم به آسمان ایران برسند، حتما نمی‌تواند بدون کمک گرفتن از کشورهای منطقه باشد.

حمید رسایی خبر داد: ارجاع پرونده ظریف به مجلس
حمید رسایی خبر داد: ارجاع پرونده ظریف به مجلس

حمید رسایی، نماینده مجلس دوازدهم نوشت: با درخواست ۴۵ نماینده و رأی کمیسیون امنیت ملی، پرونده انتصاب ظریف در جایگاه معاونت ریاست جمهوری به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است