کد خبر : 303184
انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - 16:46
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

سایت اصولگرا تلویحاً انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی را تایید کرد

کمتر از دو روز تا آغاز انتخابات چهاردمین دوره ریاست جمهوری زمان باقی مانده است و عملا فرصت از روزها به شمارش ساعات رسیده است.

سایت اصولگرا تلویحاً انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی را تایید کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سایت جهان نیوز نزدیک به زاکانی نوشت: کمتر از دو روز تا آغاز انتخابات چهاردمین دوره ریاست جمهوری زمان باقی مانده است و عملا فرصت از روزها به شمارش ساعات رسیده است.

جبهه انقلاب با چهار نامزد در این انتخابات حاضر شد که هرکدام در برنامه های تلویزیونی اعم از میزگرد و به ویژه مناظره ها درخشیدند. از سوی دیگر نامزد جبهه اصلاحات یعنی مسعود پزشکیان نتوانست آن طور که باید در این برنامه ها درخششی داشته باشد و به قرائت احادیث و تکرار عبارت استفاده از کارشناس و کلی گویی اکتفا کرد.

ضعف پزشکیان باعث ورود جدی ظریف شد. بازگشت به قدرت چنان برای اصلاح طلبان حیاتی شده است که ظریف کت را از تن در آورد و نقش بادیگارد برای پزشکیان ایفا می کرد. در سخنرانی ها رسما عربده می‌زد و هتاکی کرد؛ به دوران احمدی نژاد می گوید «نکبت»، به دوران پر افتخار شهید رئیسی می گوید «فلاکت» و نامزدهای رقیب پزشکیان را «خشک مغز» و «چماق به دست» می نامد. در عین حال مدعی است که حسن روحانی ایران را سربلند کرد!

در اینکه پزشکیان قرار است کشور را به دهه پرخسارت و تعطیل نود برگرداند تردید نیست؛ چرا که اغلب دولتمردان حسن روحانی و بانیان وضع آشفته کشور در ستاد او جمع شده و پست گرفته اند. حتی دیروز خود پزشکیان گفت که «مگر دولت روحانی چه بدی داشت؟». پزشکیان در فروردین ۱۴۰۰ هم گفته بود که اگر زمان به سال ۹۶ برگردد باز به حسن روحانی رای خواهم داد.

از دیگر اخبار ستاد پزشکیان پرت کردن میکروفون توسط مشاور فرهنگی او در برنامه زنده بود که اصلاح طلبان علی رغم نظر پزشکیان آن را تبدیل به حماسه کردند! داد و فریاد محسن هاشمی در مناظره زنده با خضریان و اهانت‌های رسول خطیبی به یکی از نامزدهای جریان انقلاب هم می‌توان اشاره کرد. خاتمی پیام می دهد و کروبی موضع حمایتی اعلام می کند.

با همه این تفاسیر رای پزشکیان در بین اعدادی بین ۲۴ تا ۳۰ درصد در نظرسنجی هاست.

سن بالا، نداشتن برنامه و کارنامه و بی اطلاعی از وضع کشور به همراه روشنگری خوب نامزدهای جبهه انقلاب درباره عقبه پزشکیان و خطر بازگشت دولت روحانی، کارنامه قوی چهار نامزد جبهه انقلاب و از همه مهمتر تببین خدمات دولت شهید جمهور و عزم بر ادامه راه دولت سیزدهم باعث اقبال مردم به نامزدهای جبهه انقلاب شده است.

قطعا زمان آن رسیده که جبهه انقلاب باید با محاسبه درست از سبد آرا کار را با قدرت رای بالایی که دارد در همین مرحله تمام کند و اختلافات داخلی و مشاوره های غلط نباید مانع وحدت بر یک کاندیدا بشود. دو نامزدی که طبق نظرسنجی ها رای بالاتری دارند یعنی دکتر قالیباف و دکتر جلیلی باید کار را تمام کنند. تجربه های تلخ انتخابات سال های گذشته که باعث شد کشور در چاله دولت روحانی بیفتد نباید تکرار شود. 

در اردوگاه جریان اصلاحات بوی برگشت به قدرت پیچیده است. به گفته آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات باید از فرصت پیش امده انتخابات زودهنگام نهایت استفاده را ببریم. این افراد با حضور آیت الله رئیسی حداقل تا پنج سال آینده فکر بازگشت به قدرت را هم نمی کردند. 

ضعف های عدیده پزشکیان کاملا مشهود است؛ اصلاح طلبان هم کمتر از پزشکیان می گویند؛ بیشتر در فکر کمپین سازی هستند تا بتوانند سبد آرای خود را با استفاده از انواع موضوعات تقویت کنند.    

جبهه انقلاب و دو نامزد رای بالای آن باید بدانند که امروز بزنگاه تصمیم است تا دولت سوم روحانی برنگردد و راه رئیسی ادامه پیدا کند. همه شرایط آماده است تا روز شنبه یکی از نامزدهای جبهه انقلاب به عنوان ادامه دهنده راه شهید رئیسی به مردم معرفی شود. حماسه روز هشتم تیر باید تکمیل کننده تشییع چندین میلیونی شهید رئیسی باشد و رئیس جمهور منتخب با آرای بالا در پاستور جهت ادامه راه شهید جمهور مشغول به کار شود.

اخبار مرتبط:
خبرگزاری اصولگرا: هواداران قالیباف و جلیلی مشکلی با هم نَدارند
خبرگزاری اصولگرا: هواداران قالیباف و جلیلی مشکلی با هم نَدارند

با اعلام نتایج آرا و مشخص شدن دو مرحله‌ای شدن انتخابات، محمدباقر قالیباف که در این رقابت سوم شده بود، بلافاصله بیانیه‌ای صادر و به طور رسمی و روشن از سعید جلیلی به عنوان کاندیدای جبهه انقلاب حمایت کرد.

آیت‌الله سروش محلاتی: این عدم مشارکت مردم در انتخابات، واکنش در برابر امور دینی هم هست
آیت‌الله سروش محلاتی: این عدم مشارکت مردم در انتخابات، واکنش در برابر امور دینی هم هست

استاد حوزه گفت: این عدم مشارکت یک واکنش نه فقط در برابر سیاست های جمهوری اسلامی بلکه واکنش در برابر امور دینی هم هست چون دعوت از سوی علمای دین صورت می گیرد و استدلال دینی هم برای شرکت در انتخابات صورت می گیرد. مردم می خواهند نشان دهند که ما اینها را نمی پذیریم.

جلسه مشترک رؤسای ستادهای جلیلی، قالیباف، با نامزدهای پوششی
جلسه مشترک رؤسای ستادهای جلیلی، قالیباف، با نامزدهای پوششی

روسای ستادهای جلیلی، قالیباف، قاضی زاده هاشمی(پوششی اول) و زاکانی(پوششی دوم) جلسه مشترک برگزار کردند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است