کد خبر : 303193
انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - 19:07
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

عباس عبدی:

عباس عبدی: سران اصولگرا اصرار دارند جلیلی به نفع قالیباف کنار برود / قالیباف قطعاً به نفع جلیلی کنار نمی‌رود

روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی گفت: خبر قطعی از تصمیم اصولگرایان برای اجماع ندارم. ولی همه می‌دانند که اختلافات‌شان شدید و بر اساس منافع است. آنقدر با هم جنگیدند که منطقا بعید خواهد بود که به توافقی برسند. اصل این اختلاف میان قالیباف و جلیلی است. جلیلی در نظرسنجی‌ها جلوتر است، اما نکته این است که سران اصولگرا اصرار دارند جلیلی به نفع قالیباف کنار برود.

عباس عبدی: سران اصولگرا اصرار دارند جلیلی به نفع قالیباف کنار برود / قالیباف قطعاً به نفع جلیلی کنار نمی‌رود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فرارو نوشت: فرارو: عباس عبدی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی گفت: خبر قطعی از تصمیم اصولگرایان برای اجماع ندارم. ولی همه می‌دانند که اختلافات‌شان شدید و بر اساس منافع است. آنقدر با هم جنگیدند که منطقا بعید خواهد بود که به توافقی برسند. اصل این اختلاف میان قالیباف و جلیلی است. جلیلی در نظرسنجی‌ها جلوتر است، اما نکته این است که سران اصولگرا اصرار دارند جلیلی به نفع قالیباف کنار برود که اگر این خواسته مورد پذیرش او قرار بگیرد، عجیب است، زیرا بدنه جلیلی دچار ناامیدی و سرشکستگی می‌شود. آن‌ها با تمام توان علیه قالیباف تبلیغ و افشاگری کردند حالا سربزنگاه باید بروند زیر همان پرچم.
 
وی گفت: قالیباف هم قطعاً به نفع جلیلی کنار نمی‌رود. پس کنار نمی‌روند. آرای آن دو نفر دیگر هم واجد اهمیت نیست. مگر این که در نهایت فشار زیادی به آن‌ها بیاورند که تن به اجماع بدهند. ضمن این که با اجماع هم چوب را می‌خورند و هم پیاز را. امروز آرای پزشکیان ۴۰ درصد را رد می‌کند یک حرکت دیگر جمعه از ۵۰ هم عبور خواهد کرد.
 
عبدی ادامه داد: این که نتیجه انتخابات در دور اول مشخص شود یا به دور دوم برود، ارتباط مستقیمی با میزان مشارکت دارد. در شهرستان‌ها اتفاقات خوبی افتاده. در تهران هم شاهد تغییرات روشنی هستیم. اتفاقات جدی است. در مجموع به نظر می‌رسد سیستم سیاسی پذیرفته است که پزشکیان انتخاب می‌شود. استنباط من از صحبت‌های دیروز مقام رهبری نیز همین است و طبعا توصیه‌هایی هم دارند. تحلیل خاصی از آرای دیگر نامزد‌ها ندارم، اما در مقوله منتخب پایانی، معتقدم که پزشکیان رای می‌آورد.
 
عبدی در خصوص نظرسنجی‌ها اظهار داشت: نظرسنجی‌ها به دلایل متعدد نتایج‌شان دقیق نیست، اما غلط هم نیست. بلکه ناپایدار است. هرچند امکان دارد در بعضی از آن‌ها دستکاری صورت گرفته باشد.

اخبار مرتبط:
جلسه مشترک رؤسای ستادهای جلیلی، قالیباف، با نامزدهای پوششی
جلسه مشترک رؤسای ستادهای جلیلی، قالیباف، با نامزدهای پوششی

روسای ستادهای جلیلی، قالیباف، قاضی زاده هاشمی(پوششی اول) و زاکانی(پوششی دوم) جلسه مشترک برگزار کردند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از سعید جلیلی حمایت کرد / تخلف آشکار انتخاباتی
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از سعید جلیلی حمایت کرد / تخلف آشکار انتخاباتی

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ضمن ورود مستقیم به انتخابات و حمایت از جلیلی نوشت که پیشرفت ایران و جلوگیری از بازگشت به عقب، میثاق جبهه متحد انقلاب است.

نماینده مجلس: کسی نباید یک کلمه علیه این جلیلی و قالیباف بگوید!
نماینده مجلس: کسی نباید یک کلمه علیه این جلیلی و قالیباف بگوید!

نصرالله پژمانفر، نماینده نزدیک به جبهه پایداری در مجلس نوشت: ‌جلیلی و ‎قالیباف دو رزمنده جبهه ولایتند. ملعون است کسی که یک کلمه علیه این دو بگوید!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است