کد خبر : 303425
انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - 10:09
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

پرداخت عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌های اصفهان ۱۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌های استان در سه ماهه سالجاری از محل ماده ۳۹ با ۱۶ درصد افزایش به ۲۴ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال رسید.

پرداخت عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌های اصفهان ۱۶ درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدمهدی فردوسی افزود: این رقم سال گذشته ۲۰ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال بود.

به نوشته ایرنا؛ وی اضافه کرد: با پیگیری‌ استانداری و اداره کل امور مالیاتی، عوارض ارزش افزوده تا پایان خرداد سالجاری به حساب ۱۱۴ شهر استان اصفهان واریز شد.

فردوسی گفت: در سه ماهه ابتدایی سال ‌گذشته عوارض آلایندگی به شهرداری‌های استان پرداخت نشده بود اما با پیگیری‌ استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی وی در سطح ملی و استانی، در سه ماهه ابتدایی سالجاری یکهزار و ۹۷ میلیارد ریال عوارض آلایندگی نیز به حساب شهرداری‌های استان پرداخت شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با آغاز پرداخت عوارض، این کار تداوم یابد و مطالبات شهرداری‌های استان در سال های گذشته نیز پرداخت شود.

وزارت کشور(سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) موظف است منابع وصولی(درآمدهای دولت) را بر اساس نسبت‌های ۱۳ درصد کلانشهرها، ۵۲ درصد سایر شهرداری‌ها و ۳۵ درصد روستاها و مناطق عشایر، به حساب آنان واریز کند.

سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های هر استان بر اساس شاخص جمعیت، تعداد شهرداری و دهیاری، معکوس میزان عوارض ارزش افزوده هر استان، معکوس شاخص توسعه انسانی هر سال توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها محاسبه و به استان اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط:
ذخیره سدزاینده‌رود به ۴۶۲ میلیون مترمکعب رسید
ذخیره سدزاینده‌رود به ۴۶۲ میلیون مترمکعب رسید

بنا بر اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره سد زاینده‌رود اصفهان به ۴۶۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

ریزگردهای داخلی در آسمان اصفهان جولان می‌دهند
ریزگردهای داخلی در آسمان اصفهان جولان می‌دهند

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از انتشار گردوغبار در آسمان مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان بر اثر وزش باد و فعال شدن کانون‌های داخلی خبرداد.

۳۴ کیلوگرم تریاک در کاشان کشف شد
۳۴ کیلوگرم تریاک در کاشان کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از توقیف یک دستگاه خودرو پژو حامل بیش از ۳۴ کیلو تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات مأموران انتظامی خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است