کد خبر : 303764
انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - 23:52
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

شهردار اصفهان:

محیط شغلی کارکنان شهرداری اصفهان را پرنشاط می‌کنیم

شهردار اصفهان گفت: باید محیط شغلی کارکنان شهرداری را پرنشاط کنیم و اجرای برنامه‌های تفریحی و ارائه بن سفر به پرسنل فرصت بهره‌مندی از خدمات شهرداری را فراهم می‌ک

محیط شغلی کارکنان شهرداری اصفهان را پرنشاط می‌کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی قاسم زاده صبح یکشنبه در صد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زندگی ساحت‌های مختلفی دارد، اظهار کرد: یک زندگی خانوادگی داریم که برای همه شناخته شده است، یک زندگی شغلی نیز داریم، همچنین به اقتضای علایق اجتماعی خود ممکن است خارج از ساعات کاری و محدوده زندگی خانواده مشغول فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز باشیم. گاهی برخی افراد زندگی تحصیلی نیز در کنار زندگی خانوادگی و شغلی دارند، همه این زندگی‌ها مانند ظروف متصله است و معنی این اتصال یعنی حال هر زندگی روی دیگر زندگی‌های ما تأثیرگذار است.

به نوشته مهر؛ وی افزود: برخلاف ظاهر که به نظر می‌آید موثرترینش زندگی خانوادگی است، مطالعات نشان داده که مهمترین ساحت زندگی از حیث تأثیرگذاری در بقیه ابعاد زندگی، زندگی شغلی است و این دلایل مختلف دارد از جمله اینکه ما بهترین زمان ۲۴ ساعت را در حوزه زندگی شغلی طی می‌کنیم.

شهردار اصفهان گفت: حس و حال این محیط شغلی که بهترین وقت زندگی ما در آن سپری می‌شود حس و حال بقیه ساحت‌های زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مطالعات زیادی نشان می‌دهد که کیفیت زندگی شغلی به شدت دیگر ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و وظیفه ما مدیران با وجود این یافته خیلی سنگین می‌شود.

وی افزود: چند هزار پرسنل که تحت مدیریت شهرداری در حال انجام وظیفه و خدمت به مردم هستند اگر حالشان در محیط شغلی خوب باشد احتمالاً تأثیر آن در زندگی خانوادگی‌شان نیز مشخص می‌شود و اگر کیفیت زندگی شغلی آن‌ها پایین باشد نیز تأثیر منفی در دیگر ساحت‌های زندگی خواهد داشت.

قاسم زاده با بیان اینکه بیشترین میانگین زمان شغلی را شهرداری‌ها دارند گفت: افرادی که واقعاً خدوم و علاقه‌مند به حل مسائل و مشکلات مردم و انجام صادقانه خدمات سازمانی هستند در شهرداری کار می‌کنند که لازم است از آن‌ها تقدیر و تشکر شود.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که به شهرداری آمدم به تیم منابع انسانی تأکید کردم که از ظرفیت‌های قانونی برای افزایش حقوق و رفاهیات پرسنل استفاده شود، خدا را شکر این اتفاق افتاده و اکنون پرسنل شهرداری نسبت به خیلی از دستگاه‌ها شرایط بهتری دارند.

شهردار اصفهان با اشاره به حمایت شهرداری از بازنشستگان گفت: جاهایی که شهرداری مخیر شده و منابع به ما اجازه می‌داده به سمت اجرای توصیه قانونی رفتیم و در جهت رفاه بیشتر این قشر از این ظرفیت استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که حق الناس باید ادا شود و در کنار حساسیت روی بیت‌المال و حفظ حقوق مردم، مراقب باشیم حقی نیز از کارکنان شهرداری ضایع نشود.

قاسم زاده با بیان اینکه سعی کردیم محیط شغلی کارکنان شهرداری را پرنشاط کنیم، گفت: اجرای برنامه‌های تفریحی و ارائه بن سفر فرصت‌هایی است که پرسنل در کنار خانواده خود می‌توانند از خدمات شهرداری بهره مند شوند.

وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان فرهنگی تفریحی و اجتماعی شهرداری در شکل‌گیری اداره بانوان و خانواده گفت: نگاه این اداره صرفاً مربوط به پرسنل نیست و به دنبال ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان است. اینها حاکی از نگرش کاملاً کیفی و متعالی در حوزه شهرداری و شورای اسلامی شهر نسبت به خانواده و زندگی است و امیدواریم بتوانیم از قبل کار در این محیط شغلی و سطح رضایت پرسنل، بقیه ساحت‌های زندگی آن‌ها را نیز غنی و سرشار از خوشی و شادی کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به برخی خدمات ارائه شده در دوره کنونی مدیریت شهری به بازنشستگان گفت: افزایش بن‌های ارزاق و مناسبتی و همسان سازی با شاغلان، توسعه سفر ارزان قیمت و افزایش صددرصدی اماکن مورد استفاده، ایجاد ظرفیت در سامانه رزرواسیون شهرداری برای رزرو مراکز اقامتی به صورت غیر حضوری، اصلاح ساختار اداری مالی و حقوقی و دستمزد بازنشستگان کشوری در شهرداری اصفهان، افزایش ۸۰ درصدی اعطای امتیاز وام بانک رسالت به بازنشستگان، ایجاد ظرفیت مشارکت حداکثری از برنامه‌های ورزشی و تفریحی شهرداری، برگزاری مراسم تجلیل از بازنشستگان در سه سال گذشته، ساماندهی وضعیت بیمه عمر و حادثه بازنشستگان شهرداری، ارائه خدمات بیمه تکمیلی، ارائه خدمات مراکز فرهنگی تفریحی و ورزشی با تخفیف ویژه از جمله این اقدامات است.

اخبار مرتبط:
وزیر کشور برای سفری یکروزه وارد اصفهان شد
وزیر کشور برای سفری یکروزه وارد اصفهان شد

احمد وحیدی، وزیر کشور به منظور افتتاح برخی طرح‌های عمرانی و بازدید از روند پیشرفت طرح‌های کلان زیرساختی استان، وارد اصفهان شد.

انفجار منزل مسکونی در آتشگاه اصفهان / تاکنون ۳ مصدوم پیدا شده است
انفجار منزل مسکونی در آتشگاه اصفهان / تاکنون ۳ مصدوم پیدا شده است

سخنگوی مرکز آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به انفجار منزل مسکونی در آتشگاه اصفهان گفت: تاکنون سه مصدوم شناسایی شده است.

مرکز بین‌المللی همگرایی صنایع دستی در کارخانه ریسباف ایجاد می شود
مرکز بین‌المللی همگرایی صنایع دستی در کارخانه ریسباف ایجاد می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت:باانعقاد تفاهمنامه میان سازمان جهانی گردشگری و وزارت میراث فرهنگی مرکز بین‌المللی همگرایی صنایع دستی درکارخانه ریسباف اصفهان ایجادمیشود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است