کد خبر : 304206
انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - 06:51
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

۳.۵ هکتار از مراتع اصفهان در آتش سوخت / آپادانا بازگشایی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۳.۵ هکتار از اراضی شهرستان‌های فریدن و سمیرم روز گذشته در آتش سوخت.

۳.۵ هکتار از مراتع اصفهان در آتش سوخت / آپادانا بازگشایی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه فروش با اشاره به استمرار آتش سوزی مراتع در استان اصفهان اظهار کرد: وقوع حریق ساعت ۱۸ و ۲۸ دقیقه عصر دیروز در بخشی ازمراتع دره بید شهرستان فریدن اعلام شد.

به نوشته مهر؛ وی با بیان اینکه این آتش سوزی پس از یک ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری همیاران طبیعت و تیم‌های محلی مهار شد، اضافه کرد: دراثر این حادثه ۲ هکتار از پوشش‌های گیاهی وعلوفه‌ای در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: همچنین وقوع آتش سوزی در ۱.۵ هکتار از مراتع قره داش بخش وردشت شهرستان سمیرم نیز ساعت ۱۵ روز گذشته اعلام شده است.

وی افزود: این آتش سوزی نیز پس از یک ساعت تلاش عوامل امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی و همیاران طبیعت و دهیاری مهار شد.

شیشه فروش با بیان اینکه علت حادثه بی احتیاطی در روشن کردن آتش در مرتع و گسترش آن در اثر وزش تندبادهای فصلی ارزیابی شد، تصریح کرد: عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی عوامل انسانی و بی احتیاطی است.

وی افزود: همچنین استقرار الگوی گرم تابستانی و وزش بادهای گرم در توسعه و گسترش حریق در مراتع اثر گذار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این رابطه و به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می‌شود گردشگران، مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش درمراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی کنسرو و…در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری شود.

وی گفت: همچنین شهروندان باید در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریعاً به یگان حفاظت از منابع طبیعی تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسؤلین محلی اطلاع رسانی و برای کنترل و پیشگبری از گسترش حریق مشارکت کنند.

شیشه فروش در ادامه از بازگشایی مسیر خیابان آپادانا که روز گذشته بر اثر فروریزش زمین مسدود شده بود، خبر داد و گفت: عملیات حفاری، خاکبرداری و اصلاح شبکه فاضلاب خیابان آپادانا با نصب ۱۰ مترلوله ۱۰۰۰ بتنی فاصلاب و ایمن سازی و پر سازی محل پس از ۱۲ ساعت تلاش عوامل فنی شرکت آب و فاضلاب و همکاری پلیس راهور و شهرداری بامداد امروز پایان یافت.

اخبار مرتبط:
مالکان خانه‌های تاریخی اصفهان برای مرمت حمایت شوند
مالکان خانه‌های تاریخی اصفهان برای مرمت حمایت شوند

اصفهان-عضو شورای شهر اصفهان گفت: در حوزه مرمت خانه‌های تاریخی نیز از مالکان حمایت نمی‌شود بنابراین در این خصوص باید تصمیم قاطع گرفته شود.

انتقال آب از جنوب استان اصفهان باید با سرعت بیشتری انجام شود
انتقال آب از جنوب استان اصفهان باید با سرعت بیشتری انجام شود

عضو شورای شهر اصفهان گفت: در خصوص انتقال آب از جنوب استان باید همفکری بهتر و بیشتری داشته باشیم که در مدت باقی مانده با سرعت بیشتر دنبال شود.

دبیرخانه ساماندهی سرویس‌ بهداشتی مسیرهای گردشگری اصفهان تشکیل شد
دبیرخانه ساماندهی سرویس‌ بهداشتی مسیرهای گردشگری اصفهان تشکیل شد

دبیرخانه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مسیرهای گردشگری اصفهان تشکیل شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است