کد خبر : 304210
انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - 06:59
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۲۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اصفهان زمین‌گیر شد

در راستاي اجراي طرح مقابله با قاچاق کالا و کشف محموله‌هاي قاچاق ۲۹ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان اصفهان کشف و ضبط شد.

۲۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اصفهان زمین‌گیر شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ صادق کاظمزاد، فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار کرد: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به ۴ دستگاه خودرو مشکوک و برای بررسی بیشتر آنها را به پارکینگ ایستگاه منتقل کردند.

به نوشته فارس؛ وی افزود: در بازرسی صورت گرفته از این خودروها تعداد ۲ دستگاه یخچال، ۱۵ دستگاه پنکه ایستاده مه‌پاش، تعداد ۳ هزار و ۴۵۶ عدد مسواک، ۵۶ عدد باطری خودروهای شارژی و ۴ دستگاه ماشین ظرفشویی که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند، کشف شد.

کاظمزاد با اشاره به اینکه ارزش محموله‌های مکشوفه قاچاق برابر ارزیابی کارشناسان ۷ میلیارد ریال اعلام شده است، گفت: در این رابطه رانندگان متخلف خودروها پس از تشکیل پروند برای انجام اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

شناسایی منزلی با ۳ میلیارد کالای قاچاق

اسماعیل پریشانی، فرمانده انتظامی شهرستان لنجان گفت: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و کشف محموله‌های قاچاق و در پی دریافت اخباری مبنی بر نگه داری انواع کالای قاچاق در یک منزل، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام تحقیقات میدانی و پس از بررسی دقیق موضوع توسط ماموران انتظامی، محل مورد نظر شناسایی و ماموران به آنجا اعزام شدند.

پریشانی تصریح کرد: پس از بررسی ماموران از محل تعداد ۴۷۴ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و ۶۳۷ عدد فندک اتمی صنعتی که فاقد هر گونه اسناد مثبته گمرکی بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۳ میلیارد ریال ارزیابی کرده‌اند، گفت: در این رابطه فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف محموله گردو و مغز بادام قاچاق در شاهین‌شهر

هادی کیان مهر، فرمانده انتظامی شاهین‌شهر عنوان کرد: ماموران انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا، حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از قسمت بار وانت توقیفی تعداد ۱۳ گونی حاوی بیش از ۵۰۰ کیلو گردو و مغز بادام خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود کشف شد.

کیان‌مهر با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۴ میلیارد ریال ارزیابی کرده‌اند، گفت: در این رابطه فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دپوی ۱۳ میلیاردی آجیل قاچاق در اصفهان

مهدی سبحانی فر، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز گفت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت اخبار واصله مبنی بر دپوی کالای قاچاق در یکی از شرکت‌های حمل بار سطح شهر اصفهان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پس از بررسی صحت موضوع و طی هماهنگی با مرجع قضائی به این انبار اعزام و در بازرسی از محل موفق شدند ۷۱۰ کارتن ۵ کیلویی مغز گردو و ۷۵ کارتن ۵ کیلویی فندق خارجی که همگی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کنند.

سبحانی‌فر ارزش کالای قاچاق مکشوفه را ۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک متهم شناسایی که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

کشف ۲ تن کود شیمیایی قاچاق در شهرستان نائین

مهرداد فراشی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نایین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو نیسان حامل کود شیمیایی مشکوک و برای بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق شدند تعداد ۸۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به وزن مجموعاً ۲ تن که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کنند.

فراشی ارزش کودهای قاچاق مکشوفه را ۲ میلیارد ریال اعلام و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.

اخبار مرتبط:
مالکان خانه‌های تاریخی اصفهان برای مرمت حمایت شوند
مالکان خانه‌های تاریخی اصفهان برای مرمت حمایت شوند

اصفهان-عضو شورای شهر اصفهان گفت: در حوزه مرمت خانه‌های تاریخی نیز از مالکان حمایت نمی‌شود بنابراین در این خصوص باید تصمیم قاطع گرفته شود.

انتقال آب از جنوب استان اصفهان باید با سرعت بیشتری انجام شود
انتقال آب از جنوب استان اصفهان باید با سرعت بیشتری انجام شود

عضو شورای شهر اصفهان گفت: در خصوص انتقال آب از جنوب استان باید همفکری بهتر و بیشتری داشته باشیم که در مدت باقی مانده با سرعت بیشتر دنبال شود.

دبیرخانه ساماندهی سرویس‌ بهداشتی مسیرهای گردشگری اصفهان تشکیل شد
دبیرخانه ساماندهی سرویس‌ بهداشتی مسیرهای گردشگری اصفهان تشکیل شد

دبیرخانه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مسیرهای گردشگری اصفهان تشکیل شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است