کد خبر : 304680
انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۸ - 03:31
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

معاون اداره کل هواشناسی اصفهان:

گردوخاک در اصفهان ادامه دارد/ احتمال بارش رگبار موقت

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از تداوم باد و گردوخاک در مناطق شمال و شرق استان و احتمال بارش‌های رگباری موقت در غرب و جنوب اصفهان خبرداد.

گردوخاک در اصفهان ادامه دارد/ احتمال بارش رگبار موقت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نوید حاجی بابایی اظهار داشت: افزایش ابر را بیشتر مناطق استان طی سه روز پیش رو انتظار داریم و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب وزش باد به ویژه در مناطق شمالی و شرقی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

به نوشته مهر؛ وی ادامه داد: این شرایط در شهرهایی مانند آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، کاشان، مهاباد، نائین، نطنز، ورزنه، زواره، کوهپایه به کاهش شعاع دید و افزایش آلایندگی هوا و قرار گرفتن شاخص در وضعیت ناسالم به ویژه در نیمه اول روز منجر می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی و شمالی استان، سقوط اشیا و آسیب به سازه‌های موقت نیز وجود دارد.

به گفته حاجی بابایی، در مناطق غربی و جنوبی نیز شرایط بارش رگباری موقتی نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: کاشان با بیشینه دمای ۴۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت آینده خواهند بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از فردا تا پایان هفته روند تدریجی افزایش دما را در استان خواهیم داشت.

اخبار مرتبط:
افتتاح اولین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در اصفهان
افتتاح اولین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در اصفهان

افتتاح اولین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در اصفهان، گامی مهم در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک است. این ایستگاه که هفته آینده در تله‌کابین صفه به بهره‌برداری می‌رسد، بخشی از تلاش برای گسترش استفاده از خودروهای برقی و بومی‌سازی فناوری شارژ در کشور خواهد بود.

ثبت حدود ۵۰۰۰ شکایت از طریق سامانه ۱۹۰ در اصفهان
ثبت حدود ۵۰۰۰ شکایت از طریق سامانه ۱۹۰ در اصفهان

مسئول گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با اشاره به سامانه ۱۹۰ گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۵۰۰۰ شکایت داشته‌ایم که همگی آن‌ها نیز بررسی شده است.

نرخ سالمندی استان اصفهان بالاتر از میانگین کشوری است
نرخ سالمندی استان اصفهان بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: جمعیت سالمندان در استان اصفهان روبه افزایش و بالاتر از نرخ میانگین کشوری است به طوری که ۷۴۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در این استان زندگی می‌کنند که ۱۳.۴۵ درصد از جمعیت سالمندان بالای ۶۰ سال کشور هستند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است