کد خبر : 304688
انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۸ - 09:42
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

بنابر اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران؛

۶۲ درصد سد زاینده‌رود خالی است/ ۴۶۵ میلیون مترمکعب حجم پشت سد

بنا بر اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره سد زاینده‌رود اصفهان به ۴۶۵ میلیون مترمکعب رسیده که معادل ۳۸ درصد ظرفیت این سد مخزنی است.

۶۲ درصد سد زاینده‌رود خالی است/ ۴۶۵ میلیون مترمکعب حجم پشت سد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود تا امروز ۱۷ تیرماه به ۴۶۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

به نوشته مهر؛ شرکت مدیریت منابع آب ایران میزان پرشدگی سد زاینده رود را ۳۸ درصد اعلام کرده است. بنا بر این آمار حجم کنونی سد زاینده‌رود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش دارد.

۶۲ درصد از ظرفیت سد مخزنی زاینده‌رود خالی است.

همچنین بنا بر آمار سازمان هواشناسی میانگین بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (یکم مهر ۱۴۰۲) تا امروز تیرماه ۱۴۰۳، یک‌هزار و ۱۷۲ میلیمتر اعلام شده و ارتفاع برفی گزارش نشده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد. گنجایش فعلی این سد مخزنی یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون مترمکعب اعلام می شود.

این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

اخبار مرتبط:
افتتاح اولین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در اصفهان
افتتاح اولین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در اصفهان

افتتاح اولین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در اصفهان، گامی مهم در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک است. این ایستگاه که هفته آینده در تله‌کابین صفه به بهره‌برداری می‌رسد، بخشی از تلاش برای گسترش استفاده از خودروهای برقی و بومی‌سازی فناوری شارژ در کشور خواهد بود.

ثبت حدود ۵۰۰۰ شکایت از طریق سامانه ۱۹۰ در اصفهان
ثبت حدود ۵۰۰۰ شکایت از طریق سامانه ۱۹۰ در اصفهان

مسئول گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با اشاره به سامانه ۱۹۰ گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۵۰۰۰ شکایت داشته‌ایم که همگی آن‌ها نیز بررسی شده است.

نرخ سالمندی استان اصفهان بالاتر از میانگین کشوری است
نرخ سالمندی استان اصفهان بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: جمعیت سالمندان در استان اصفهان روبه افزایش و بالاتر از نرخ میانگین کشوری است به طوری که ۷۴۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در این استان زندگی می‌کنند که ۱۳.۴۵ درصد از جمعیت سالمندان بالای ۶۰ سال کشور هستند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است