کد خبر : 305990
انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۸ - 10:37
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۴۳ کشور در المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ حضور می‌یابند

دبیرکل المپیاد ۲۰۲۴ دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک، دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان دانش‌آموزان نخبه از ۴۳ کشور جهان است.

۴۳ کشور در المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ حضور می‌یابند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مجتبی بابایی خرزوقی با بیان اینکه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری دانشگاه شهید رجایی به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه صنعتی اصفهان، مرداد ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۱۹۸ دانش‌آموز از ۴۳ کشور جهان در این دوره از بزرگ‌ترین رقابت بین‌المللی فیزیک شرکت می‌کنند و کشور ایران با ۵ شرکت‌کننده در این ترنومتر حاضر می‌شود.

به نوشته مهر؛ وی افزود: این مسابقه علمی در دو روز، یک روز برای امتحان نظری و یک روز امتحان تجربی، برگزار می‌شود که مدت هرکدام از این دو امتحان، پنج ساعت بوده و بین دو امتحان نظری و تجربی یک روز استراحت است.

دبیرکل المپیاد ۲۰۲۴ دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: براساس اساسنامه این رقابت، نتایج نهایی در هر سال با رأی مجمع عمومی اعتبار یافته و درنهایت به ۸ درصد کل شرکت‌کنندگان، مدال طلا اعطا می‌شود. تعداد مدال‌های نقره و برنز به گونه‌ای است که در مجموع ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا یا نقره و ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا، نقره یا برنز گرفته باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان پیش از این در سال ۱۳۸۶ میزبان المپیاد جهانی فیزیک بوده و در دوره فعلی نیز به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون و امکانات رفاهی و اسکان شرکن‌کنندگان، بار دیگر برای میزبانی توسط کمیته برگزاری انتخاب شده است.

بابایی گفت: ۱۹۸ دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان سرتیمیار، تیمیار، راهنما و نیروی اجرایی در این رویداد همکاری می‌کنند؛ همچنین درکنار برگزاری امتحانات علمی و نظری، برنامه‌های فرهنگی-تفریحی ازجمله بازدید از رصدخانه ملی ایران و مراسم گلاب‌گیری کاشان نیز برای شرکت‌کنندگان و سایر مهمانان این رویداد درنظر گرفته شده است.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک یکم مرداد ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر در سالن شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود و این رویداد در روز هفتم مرداد به کار خود پایان می‌دهد.

اخبار مرتبط:
گردنه زنجیرگاه دوباره مسدود شد
گردنه زنجیرگاه دوباره مسدود شد

بخشدارانارک گفت: ریزش مجدد کوه منجر به مسدود شده گردنه زنجیرگاه در بخش انارک نائین شد.

عملیات «خواناسازی بافت تاریخی» اصفهان آغاز شد
عملیات «خواناسازی بافت تاریخی» اصفهان آغاز شد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از اجرای «طراحی، ساخت و نصب تابلوهای معرفی محورهای تاریخی اصفهان» با هدف تسهیل گردشگری در این کلانشهر خبر داد.

با اجرای طرح های ساماندهی، کویر مرنجاب رونق می گیرد
با اجرای طرح های ساماندهی، کویر مرنجاب رونق می گیرد

مدیر اجرایی طرح صیانت فرهنگی اجتماعی مناطق گردشگری آران و بیدگل با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ورودی به کویر مرنجاب برای گردشگران گفت: با اجرای طرح های تشویقی و ساماندهی جاده خاکی کویر، منطقه مرنجاب بیش از پیش رونق می گیرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است