کد خبر : 306771
انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ - 10:51
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

افزایش غیرقانونی اجاره‌بها توسط موجران تخلف محسوب می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: افزایش غیرقانونی اجاره‌بها تخلف است و برای موجران متخلف و بنگاه‌های املاک با شکایت مستأجران پرونده تشکیل و تعزیر می‌شوند.

افزایش غیرقانونی اجاره‌بها توسط موجران تخلف محسوب می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی‌اکبر مختاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان اظهار داشت: در راستای قانون مصوب مجلس در مورد رعایت‌نکردن نرخ مصوب اجاره‌بها مسکن شعب تعزیرات حکومتی به‌عنوان مرجع صالح برای رسیدگی به تخلفات در قانون ساماندهی بازار مسکن تعیین شده و به شکایات مستأجران در این زمینه رسیدگی می‌کنند.

به نوشته فارس؛ وی افزود: قانون‌گذار پیش‌بینی بینی کرده اگر نرخ افزایش اجاره‌بها از سوی موجر رعایت نشود، در صورت شکایت مستأجر و احراز تخلف، صاحب‌ملک علاوه بر پرداخت مبالغ اضافه دریافت شده به مستأجر خود و رعایت حداکثر نرخ مجاز اعلامی شورای‌عالی مسکن که در استان اصفهان حداکثر ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته تعیین شده است به پرداخت جریمه معادل سه برابر مبلغ افزایش اجاره‌بهای غیرمجاز و عدم شمول تخفیفات و معافیت‌های مالیاتی محکوم خواهد شد.

مختاری گفت: در صورت رعایت‌نکردن سقف اجاره‌بها در تنظیم قراردادها و عدم ارائه اسناد توسط موجران و مشاوران املاک به سازمان امور مالیاتی از طریق سامانه معاملات املاک، مشاورین املاک در مرتبه اول به جریمه معادل سه برابر حق‌الزحمه دریافتی، در مرتبه دوم به محرومیت به مدت ۶ ماه و جریمه نقدی معادل چهار برابر حق‌الزحمه دریافتی، در مرتبه سوم به محکومیت یک سال و جریمه معادل ۶ برابر حق‌الزحمه دریافتی و در مرتبه چهارم محرومیت دایم از اشتغال در آن صنف محکوم می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان ادامه داد: در خصوص سکوهای مجازی که اقدام به انتشار آگهی املاک و بنگاه‌های معاملات املاک می‌کنند، چنانچه آگهی خلاف واقع باشد و املاک معرفی شده با مشخصات و شناسه کدپستی یا اطلاعات سامانه ملی املاک تطابق نداشته باشد بابت هر آگهی غیرواقعی در مرتبه اول یک میلیون ریال محکوم شده و تخلف این سکوها هم عرضه خارج از شبکه مسکن تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: مشاوران املاک نیز مکلف به ثبت معاملات در سامانه ثبت معاملات هستند و در صورت ثبت‌نکردن یا ثبت اطلاعات خلاف واقع تعزیر می‌شوند و شهروندان می‌توانند گزارشات و شکایات خود را به ادارات مسکن و شهرسازی و سازمان‌های صمت و یا در سامانه ۱۳۵ طرح کنند.

اخبار مرتبط:
ساعات خدماتدهی اتوبوسرانی و متروی اصفهان تغییر کرد
ساعات خدماتدهی اتوبوسرانی و متروی اصفهان تغییر کرد

اصفهان- ساعات فعالیت شرکت اتوبوسرانی و مترو در اصفهان از امروز همزمان با بازگشت ساعات کار ادارات به روال قبل، تغییر یافت.

اصفهان خنک‌تر می‌شود
اصفهان خنک‌تر می‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از خنک‌تر شدن هوای استان و کاهش کمینه‌های دمایی بین یک تا ۲ درجه سلسیوس طی ۲۴ ساعت پیش رو خبرداد.

گردنه زنجیرگاه دوباره مسدود شد
گردنه زنجیرگاه دوباره مسدود شد

بخشدارانارک گفت: ریزش مجدد کوه منجر به مسدود شده گردنه زنجیرگاه در بخش انارک نائین شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است