کد خبر : 306901
انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۴ - 22:42
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

فرمانده انتظامی اصفهان: ۷۸۰ میلیارد تومان اموال مسروقه در اصفهان کشف شد

فرمانده انتظامي استان اصفهان از انهدام ۵۵ باند سرقت و کشف ۷۸۰ ميليارد تومان اموال مسروقه در اين استان خبر داد.

فرمانده انتظامی اصفهان: ۷۸۰ میلیارد تومان اموال مسروقه در اصفهان کشف شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سردار حمید علینقیان پور، فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: با تلاش خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان در مدت ۴ ماهه سال جاری ۵۵ باند سرقت منهدم و ۸۰۸ فقره سرقت از آنان کشف شده است.

به نوشته مهر؛ وی افزود: در این مدت بالغ بر ۷۸۰ میلیارد تومان اموال مسروقه شامل خودرو، موتورسیکلت، لوازم‌خانگی، طلاجات، سکه، وجوه نقد، لوازم داخل خودرو کشف و پس از طی مراحل قانونی به مال‌باختگان مسترد شده است.

علینقیان‌پور با بیان اینکه بیش از ۶۹ درصد از سرقت‌های استان در ۴ شهرستان اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد رخ می‌دهد، گفت: طرح‌ها و برنامه‌های ویژه و ضربتی را برای پیشگیری و کنترل سرقت در شهرستان‌های هدف به اجرا گذاشتیم که دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این مدت طرح مبارزه با سارقان موتورسیکلت با محوریت پلیس آگاهی استان در دستور کار قرار گرفت که در مجموع ۲۱ سارق دستگیر و ۲۸ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

وی ادامه داد: طرح‌های مقابله با جیب‌بری، قاپ‌زنی، سرقت منزل و طرح مبارزه با خریداران اموال مسروقه نیز اجرا که در مجموع این طرح‌ها ۶۵ نفر سارق دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.
اجرای طرح پایش و کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار

علینقیان‌پور اضافه کرد: نتایج اجرای این طرح‌ها و همکاری مردم با پلیس کاهش ۱۰.۱ درصدی سرقت منزل، ۱۰.۴ درصدی سرقت مغازه، ۴.۴ درصدی سرقت اماکن، ۱۲.۱ درصدی سرقت خودرو، ۲۱.۴ درصدی سرقت موتورسیکلت، ۳۵.۶ درصدی قاپ‌زنی، ۳۷.۱ درصدی سرقت به عنف، ۱۶.۶ درصدی لوازم داخل خودرو، ۹.۷ درصدی سرقت‌های مهمه، ۱۲.۷ درصدی سرقت‌های خرد و کاهش ۲۸.۲ درصدی سرقت‌های خشن را در ۴ ماهه امسال به دنبال داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از طرح‌های موفق پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیری محکومان متواری مراجع قضائی است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲۳ نفر محکوم متواری دستگیر شدند که جرم ۱۶۸ نفر آنان مرتبط با سرقت بود.

وی یکی از اقدامات اثرگذار در خصوص مقابله با سرقت را اجرای طرح پایش و کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار با استفاده از پابندهای الکترونیکی عنوان کرد و افزود: از زمان اجرای این طرح موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده و چندین نفر از سارقان در حین ارتکاب سرقت و با کمترین زمان شناسایی و دستگیر شدند و این موضوع نشان می‌دهد که دیگر مجرمان نمی‌توانند پس از آزادی از زندان به‌راحتی مرتکب جرم شوند.

اخبار مرتبط:
گردنه زنجیرگاه دوباره مسدود شد
گردنه زنجیرگاه دوباره مسدود شد

بخشدارانارک گفت: ریزش مجدد کوه منجر به مسدود شده گردنه زنجیرگاه در بخش انارک نائین شد.

عملیات «خواناسازی بافت تاریخی» اصفهان آغاز شد
عملیات «خواناسازی بافت تاریخی» اصفهان آغاز شد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از اجرای «طراحی، ساخت و نصب تابلوهای معرفی محورهای تاریخی اصفهان» با هدف تسهیل گردشگری در این کلانشهر خبر داد.

با اجرای طرح های ساماندهی، کویر مرنجاب رونق می گیرد
با اجرای طرح های ساماندهی، کویر مرنجاب رونق می گیرد

مدیر اجرایی طرح صیانت فرهنگی اجتماعی مناطق گردشگری آران و بیدگل با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ورودی به کویر مرنجاب برای گردشگران گفت: با اجرای طرح های تشویقی و ساماندهی جاده خاکی کویر، منطقه مرنجاب بیش از پیش رونق می گیرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است