کد خبر : 310692
انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ - 09:51
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدیر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

ذخایر سدهای اصفهان ۶۱ میلیون مترمکعب است

ذخایر آب سدهای گلپایگان، حنا، قره‌قاچ، خمیران، باغکل، کمانه و آغچه در استان اصفهان درمجموع ۶۱ میلیون مترمکعب است.

ذخایر سدهای اصفهان ۶۱ میلیون مترمکعب است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ افشین رضایی مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تشریح آخرین وضعیت ذخایر هفت سد این استان، اظهار داشت: ذخیره سد گلپایگان با گنجایش ۳۵/۹ میلیون مترمکعب تا ۲۷ مرداد سال جاری به ۱۸ میلیون مترمکعب رسیده است.

کاهش ۲۶ درصدی ذخیره سد گلپایگان

به نوشته مهر؛ وی با بیان اینکه ذخیره این سد سال گذشته در چنین روزی ۲۵ میلیون مترمکعب و بلند مدت ۱۷.۵ میلیون مترمکعب بود، افزود: حجم کنونی سد گلپایگان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته اما در مقایسه با ذخیره بلندمدت در این تاریخ پنج درصد بیشتر است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: مخزن سد گلپایگان در حال حاضر ۵۱ درصد پرشدگی دارد.

رضایی ادامه داد: ذخیره سد قره قاچ سمیرم با ظرفیت مخزن ۲۳ میلیون مترمکعب، تا روز ۲۷ مرداد، به ۱۸ میلیون مترمکعب رسید.

به گفته وی، ذخیره سد قره‌قاچ سال گذشته در این تاریخ ۱۹.۸ میلیون مترمکعب و در بلندمدت ۱۵.۳۸ میلیون مترمکعب بود و بر همین اساس حجم کنونی سد نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش یافته است.

رضایی با بیان اینکه هم اینک ۷۹ درصد ظرفیت سد قره‌قاچ آب دارد، به وضعیت سد حنای سمیرم اشاره و خاطرنشان کرد: ذخیره این سد با گنجایش ۵۱.۴ میلیون مترمکعب در حال حاضر ۱۵.۶۶ میلیون مترمکعب است در حالی که حجم آن مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۰۸ میلیون مترمکعب و بلند مدت ۱۱.۵۵ میلیون مترمکعب بود.

۳۰ درصد مخزن سد حنا آب دارد

وی افزود: ذخیره امسال سد حنا در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد اما نسبت به دوره بلندمدت ۳۶ درصد افزایش دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: اکنون ۳۰ درصد ظرفیت مخزن سد حنا آب دارد.

رضایی همچنین به وضعیت سد خمیران در مجاورت شهر تیران اشاره کرد و گفت: ذخیره این سد با گنجایش ۷.۱ میلیون مترمکعب هم اینک به ۲.۴ میلیون متر مکعب رسیده در حالی که مدت مشابه سال گذشته حجم سد ۲.۹۸ میلیون مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ درصد سد خمیران پر شدگی دارد، به وضعیت سد باغکل خوانسار اشاره کرد و گفت: این سد با ظرفیت مخزن ۵.۸ میلیون مترمکعب، هم اینک ۲ میلیون مترمکعب آب دارد درحالی که ذخیره این سد مدت مشابه سال گذشته ۲.۲۵ میلیون مترمکعب و در بلند مدت ۲.۰۲ میلیون مترمکعب بود.

رضایی با اشاره به اینکه حجم کنونی سد باغکل نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۱ درصد کاهش دارد اما برابر با ذخیره سد در دوره بلند مدت است، اضافه کرد: این سد هم اینک ۳۵ درصد آب دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ابراز داشت: ذخیره سد کمانه سمیرم با ظرفیت چهار میلیون مترمکعب، تا ۲۷ مرداد به ۳.۳۶ میلیون مترمکعب رسید در حالی که حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته ۳.۳۳ میلیون مترمکعب بود و این سد خاکی اکنون ۸۴ درصد پرشدگی دارد.

رضایی افزود: ذخیره سد آغچه فریدونشهر نیز با ظرفیت ۲.۸ میلیون مترمکعب، به یک میلیون و ۲۶ صدم مترمکعب رسیده است و هم اینک ۴۵ درصد ظرفیت این سد خاکی پرشدگی دارد.

پرشدگی ۴۷ درصد ظرفیت ۷ سد استان اصفهان

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: مجموع ذخایر آبی این هفت سد استان اصفهان به جز سد زاینده‌رود تا ۲۷ مرداد امسال به ۶۱ میلیون مترمکعب رسید در حالی سال آبی گذشته تا این تاریخ حجم سدها به ۷۳ میلیون مترمکعب می‌رسید.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ درصد از ظرفیت مخازن سدهای استان اصفهان آب دارد، ابراز داشت: ذخایر کنونی سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد اما در مقایسه با بلند مدت ۱۳ درصد افزایش دارد.

اخبار مرتبط:
۳۱ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
۳۱ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و دستگیری ۳۱ نفر از محکومان و متهمان متواری در عملیات‌های مأموران انتظامی در سطح حوزه استحفاظی شهرستان خبر داد.

مردم اصفهان سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان در جشن عاطفه‌ها کمک کردند
مردم اصفهان سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان در جشن عاطفه‌ها کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: سال گذشته در جشن عاطفه‌ها بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان از محل کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان جمع‌آوری شد و امسال نیز این سنت حسنه ادامه دارد.

فریدونشهر لرزید
فریدونشهر لرزید

مرکز زلزله نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در مرز دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری حوالی فریدونشهر خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است