کد خبر : 310770
انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۲ - 14:46
دسته‌بندی : خوزستان، سیاسی
چاپ

سرمایه سوزی در خوزستان به عرف و عادت تبدیل نشود

-

سرمایه سوزی در خوزستان به عرف و عادت تبدیل نشود

✍️عبدالرحمن نیک سرشت

با شروع به کار کابینه ی چهاردهم، بحث انتخاب استاندار جدید خوزستان کم و بیش در فضای مجازی در حال شکل گرفتن است و همچنین گروه ها و طیف های مختلفی، به اظهارنظر در این زمینه می پردازند.
در خوزستان همیشه بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شکل گیری کابینه دولت این بحث ها در نزد ما گرم بوده است.
لذا، چند وقت پیش در فضای مجازی یک عکس نوشته ی تخریبی علیه آقای دکتر کیانوش راد که سیاستمداری فرهیخته و نویسنده ای چیره دست است به اشتراک گذاشته شد که این عمل بسیار غیر اخلاقی و مغرضانه در واقع اهانتی به همه اهل علم و نخبگان خوزستان است که حق کنشگری و فعالیت سیاسی را جزو حقوق شهروندی خود می دانند و لذا، نخبگان و فعالان سیاسی باید صرف نظر از هر اختلاف دیدگاه و تفکری که دارند دلسوز و حامی یکدیگر باشند.
البته، بدون در نظر داشتن جنبه های اخلاقی این گونه بدرفتاری های کینه توزانه، در گذشته نه چندان دور کما فی السابق ما شاهد پایمال شدن حقوق کنشگری همه ی فعالان سیاسی و اجتماعی می باشیم.

به هرحال نباید اجازه داد هر فرد در هر لباس و مقامی در خصوص انتخاب استاندار خوزستان، مانع کنشگری فعالان سیاسی گردد حال آن که کنشگران چه نظری و یا چه مواضعی دارند و یا آن حضرات مدعی موفق بشوند برای دیده شدن گزینه ها خود آن کنشگران را با تهدید، ارعاب و انگ زنی از میدان بدر و منزوی نمایند.
الغرض، نگارنده بسی متعجب می شود که چرا برخی از اشخاص انتظار دارند افراد ریشه داری که در جریانات سیاسی همواره صاحب نظر و محل رجوع بوده و همچنین اهل ریسک و هزینه دادن هستند  نباید اظهارنظر نموده و یا کنشگری فعالی نداشته باشند؟!
القصه، ما باید در عصر وفاق ملی در روند تصمیم گیری از وجود دانشواران سیاسی و صاحبان قلم بهره مند گردیم. بویژه از وجود انسان های بزرگواری چون دکتر کیانوش راد که در میان سران و سرآمدان جبهه اصلاحات و حتی در نزد بزرگان جبهه ی رقیب مورد احترام بوده و دارای اثرگذاری مثبت است و سوابق گذشته ی ایشان بعنوان نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نمایانگر این ادعاست که وی همواره منافع استانی را در تلاقی با منافع ملی مدنظر داشته و نیز تلاش مضاعف ایشان در دهه ی هشتاد در مواردی چون تصویب دودرصد از درآمدهای نفتی و تصویب منطقه آزاد اروند در ذهن ها به یادگار مانده است.

اخبار مرتبط:
یک سوال از کیهان؛ کدام نهاد امنیتی ۴ روزنامه اصلاح‌طلب را همسو با دشمن دانسته؟
یک سوال از کیهان؛ کدام نهاد امنیتی ۴ روزنامه اصلاح‌طلب را همسو با دشمن دانسته؟

روزنامه هم میهن به گزارش روزنامه کیهان که مدعی شده بود برآوردهای یک نهاد امنیتی نشان می‌دهد در تابستان جاری بیشترین محتوای آسیب زننده به عناصر قدرت جمهوری اسلامی را 4 روزنامه شرق، سازندگی، اعتماد و هم‌میهن منتشر کرده‌اند واکنش نشان داد.

احمد زیدآبادی: فائزه هاشمی صدای بی‌صدایان واقعی شد
احمد زیدآبادی: فائزه هاشمی صدای بی‌صدایان واقعی شد

خانم هاشمی باید منتظر تندترین حمله‌های لفظی از هر سو عیله خود باشد، اما شجاعت اخلاقی و سیاسی او که "صدای بی‌صدایان واقعی" شده است، نزد خداوند بی‌اجر نخواهد ماند.

فرمانده کل سپاه: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید
فرمانده کل سپاه: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید

سرلشکر سلامی گفت: ‌مردم فلسطین به زودی طعم شیرین پیروزی را خواهند چشید و اسرائیل و دشمنان نیز به زودی طعم انتقام از شرارت‌هایشان را خواهند چشید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است