کد خبر : 311228
انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ - 09:29
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

بر اساس رتبه‌بندی وزارت کشور

اصفهان رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را کسب کرد

استاندار اصفهان گفت: اصفهان در حوزه جذب طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی و بر اساس رتبه‌بندی وزارت کشور در میان استان‌ها حائز بهترین عملکرد و رتبه نخست شده است.

اصفهان رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را کسب کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روابط عمومی استانداری اصفهان به نقل از سیدرضا مرتضوی افزود: رتبه‌بندی استان‌ها از منظر سرمایه‌گذاری خارجی بر اساس چهار شاخص تعداد طرح‌های مصوب، طرح‌های به بهره‌برداری رسیده و اشتغال ایجاد شده و میزان سرمایه وارده انجام می‌شود.

به نوشته ایرنا؛ وی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به رویکرد و برنامه‌ریزی اصفهان در بخش سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم، بیان کرد: بر اساس رتبه‌بندی ارائه شده از سوی وزارت کشور، استان اصفهان با ۶۶ طرح به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بیشترین مبلغ جذب طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجیِ به بهره‌برداری رسیده را داشته است و در رتبه نخست کشور قرار گرفت.

استاندار اصفهان، توسعه سرمایه‌گذاری و انباشت موجودی سرمایه را از عوامل مهم در تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه هفتم توسعه دانست و عنوان کرد: اقتصاد ایران در دهه ۹۰ به لحاظ سرمایه‌گذاری و موجودی سرمایه با فرصت سوزی مواجه شد اما دولت سیزدهم در سه سال فعالیت خود عملکرد قابل قبولی در نرخ رشد سرمایه‌گذاری داخلی داشته است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: خیز به سمت تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه هفتم توسعه به جهش در سطوح بالای نرخ رشد سرمایه‌گذاری داخلی نیاز دارد که ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شود.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند دستیابی به رشد اقتصادی هدف‌گذاری شده در افق پیش رو را محقق کند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به‌عنوان یک عامل مهم برای توسعه اقتصاد کشور و رونق کسب و کار محسوب می‌شود، گفت: وزارت کشور رصد و پایش عملکرد استان‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی را به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار قرار داده است.

استاندار اصفهان با اشاره به شرایط استان در حوزه محیط زیست و کمبود منابع آب، بیان کرد: از ابتدای فعالیت در استانداری اصفهان همواره مسیرهای متعددی که بتوان با بهره‌مندی از آنها استان را توسعه داد و به رشد اقتصادی کشور کمک کرد مورد بررسی و توجه قرار دادیم و طبق عهدی که با شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بستیم در راستای تبدیل این خطه به بهشت سرمایه‌گذاری کشور تلاش کردیم.

مرتضوی ادامه داد: اقتصاد گردشگری و دانش بنیان را ۲ بال توسعه استان قرار دادیم تا باری به لحاظ آلودگی به اصفهان افزوده نشده و منابع محدود آبی استان تهی نشود که این ۲ رویکرد در عملکرد استان در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی نیز مؤثر بوده است.

اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتُبه آن در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن، اول و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.

این استان پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۹ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط:
جان‌باختن ۲۶ نفر در اصفهان بر اثر غرق‌شدگی
جان‌باختن ۲۶ نفر در اصفهان بر اثر غرق‌شدگی

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: ۲۶ نفر طی پنج ماه ابتدای سال جاری بر اثر غرق‌شدگی در منابع آبی استان جان خود را از دست دادند.

زنگ غنچه‌ها در اصفهان نواخته شد/ ورود۷۰هزار نوآموز به کودکستان‌ها
زنگ غنچه‌ها در اصفهان نواخته شد/ ورود۷۰هزار نوآموز به کودکستان‌ها

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: زنگ غنچه‌ها در ۴۱ منطقه و شهرستان استان اصفهان نواخته شد.

ساعات کار ادارات اصفهان از ابتدای مهرماه شناور می‌شود
ساعات کار ادارات اصفهان از ابتدای مهرماه شناور می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اجرای طرح شناورسازی ساعات کاری ادارات این کلانشهر از ابتدای مهر ماه خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است