کد خبر : 312250
انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۳ - 13:36
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

دستگاه گریل برقی چیست؟

بیشتر ما با دستگاه گریل برقی و کاربردهایش آشنا هستیم. این دستگاه برای گریل کردن انواع گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات استفاده می‌شود. برای پختن غذاهای متنوع و پذیرایی از مهمانان گزینه‌ای عالی است. طعم بی‌نظیر و خوشمزه غذاهای گریل شده‌ای که با این دستگاه آماده می‌شود، مورد پسند همگان است و کمتر کسی می‌تواند با این نظر مخالفت کند.

دستگاه گریل برقی چیست؟

راهنمای خرید گریل برقی

اگر قصد راه‌اندازی یا به‌روزرسانی یک فست فود را دارید، خرید تجهیزات فست فود با کیفیت یکی از مهم‌ترین مراحل است. دستگاه گریل برقی، به عنوان یکی از تجهیزات کلیدی، نقش مهمی در پخت سریع و یکنواخت غذاها ایفا می‌کند. برای دسترسی به بهترین تجهیزات فست فود، از جمله گریل برقی، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر  مانند شف تولز و دیجی صنعت و شکوهی مراجعه کنید و از مشاوره تخصصی برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه‌ها بهره‌مند شوید.

کاربرد دستگاه گریل برقی چیست؟

همه ما تا حدی با دستگاه گریل برقی آشنا هستیم و می‌دانیم که این وسیله برای پخت و آماده‌سازی غذاهای کبابی با کیفیت استفاده می‌شود. روش‌های مختلفی برای آماده‌کردن غذاهای کبابی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را کنار خانواده سرو کرد. اما باید گفت هیچ‌کدام از روش‌های دیگر به اندازه گریل برقی کیفیت ندارند. این دستگاه طوری طراحی شده که بهترین عملکرد را در پخت کباب و اسنک‌های مختلف داشته باشد.

در گذشته، تنها گریل‌های زغالی و گازی برای تهیه غذاهای کبابی وجود داشتند. اما با پیشرفت فناوری، ابزارهای مختلفی برای این منظور در دسترس قرار گرفته‌اند که کارایی و کیفیت بالاتری دارند. گریل برقی یکی از این گزینه‌های جدید است که می‌توان آن را در هر جا و مکانی استفاده کرد. با اینکه مدت زیادی از ورود این نوع گریل به بازار نمی‌گذرد، اما ویژگی‌های مثبت و قابلیت‌های آن باعث شده تا توجه زیادی را به خود جلب کند.

استفاده از گریل برقی نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر بسیار ساده‌تر است و کارایی بیشتری هم دارد. این دستگاه بدون نیاز به روغن و با حرارت ملایم، می‌تواند انواع غذاها را به‌خوبی بپزد. غذاهایی که با گریل برقی تهیه می‌شوند، کاملاً برشته و خوش‌طعم هستند و عطر فوق‌العاده‌ای دارند. به همین دلیل، گریل برقی به یکی از محبوب‌ترین وسایل آشپزی تبدیل شده و در هر آشپزخانه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارد.

چه غذاهایی را می توان با  دستگاه گریل درست کرد؟

جوجه کباب

همان‌طور که اشاره شد، گریل برقی به‌طور ویژه برای کباب کردن طراحی شده است. بنابراین می‌توانید با استفاده از آن انواع کباب‌ها را تهیه کنید. برای درست کردن جوجه‌کباب، کافی است سینه و ران مرغ را به قطعات نازک برش دهید. ضخامت قطعات باید کمتر از قطعاتی باشد که برای کباب زغالی استفاده می‌کنید. سپس تکه‌ها را با آب پیاز، نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های دلخواه خود مزه‌دار کنید. (برای گرفتن آب پیاز، پیاز را رنده کنید و سپس با فشار از صافی عبور دهید) پس از طعم‌دار شدن، تکه‌های مرغ را درون گریل قرار داده و هر طرف را به مدت ۲ تا ۴ دقیقه کباب کنید. اگر گریل برقی شما دارای دو سطح گرم‌کننده باشد، زمان کباب شدن ممکن است کوتاه‌تر شود. برای پخت جوجه کباب روی آتش باید سیخ کباب نیز تهیه فرمایید.

سبزیجات کبابی

برخی سبزیجات مانند انواع فلفل، گوجه فرنگی، بادمجان و سیب‌زمینی وقتی به صورت کبابی تهیه می‌شوند، طعم لذیذ و مطبوعی پیدا می‌کنند که علاقه‌مندان زیادی دارد. دستگاه گریل برقی علاوه بر کاربردهای دیگر، گزینه‌ای عالی برای کباب کردن این نوع سبزیجات است. این دستگاه به خوبی از پس انجام این کار برمی‌آید و ضمن حفظ کیفیت و ارزش غذایی سبزیجات، آنها را به بهترین شکل ممکن کبابی می‌کند. به همین دلیل، گریل برقی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تهیه سبزیجات کبابی محسوب می‌شود.

پنکیک

گریل‌های برقی گزینه‌ای عالی برای پخت پنکیک هستند. علاوه بر پنکیک‌های ساده، می‌توانید با اضافه کردن تکه‌های شکلات، گردو یا میوه، پنکیک‌های متنوعی را در گریل برقی آماده کنید. توجه داشته باشید که زمان پخت پنکیک در گریل برقی بسیار کوتاه است و باید با دقت عمل کنید.

استیک و همبرگر

برای چشیدن طعم بی‌نظیر همبرگر و استیک کباب‌شده، نیازی به زغال و آتش نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشت را با ادویه‌ها طعم‌دار کرده و در گریل برقی قرار دهید. برای پخت همبرگر، هر سمت آن را حدود پنج دقیقه حرارت دهید. بهتر است دما را طوری تنظیم کنید که همبرگر و استیک به‌طور کامل مغزپخت شوند. زیرا اگر دمای داخل گوشت به کمتر از ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتی‌گراد برسد، باکتری‌ها و انگل‌های موجود در گوشت ممکن است از بین نروند و بهداشت غذا به خطر بیفتد. برخی از مواد را میتوانید با سرخ کن صنعتی نیز بپزید که گاها کاربرد مشابهی با گریل صنعتی دارد.

غذاهای دریایی

برای پخت ماهی و میگو هم می‌توانید از گریل برقی بهره ببرید. روش کار شبیه به گریل کردن گوشت و استیک است. توصیه می‌شود که در طول پخت، قطعات غذا را به طور منظم بررسی کنید تا از کیفیت پخت مطمئن شوید.

 

اخبار مرتبط:
درباره داریم بیشتر بدانید
درباره داریم بیشتر بدانید

در دنیای خرید آنلاین، فروشگاه داریم به‌ عنوان یکی از پیشروترین مراجع فروش طلا شناخته می‌شود. این فروشگاه آنلاین با هدف ارائه محصولات طلا به‌صورت نقدی و اقساطی تأسیس شده و در آینده‌ای نزدیک، سیستم فروش اقساطی خود را توسعه خواهد داد. در این مقاله، به بررسی دقیق ویژگی‌ها، خدمات و مزایای فروشگاه داریم خواهیم پرداخت.

ویزای توریستی شنگن
ویزای توریستی شنگن

ویزای توریستی شنگن یک ویزا مشترک است که برای سفر به کشورهای عضو شنگن صادر می‌ شود. این ویزا به افراد اجازه می ‌دهد برای مدت زمان معینی به عنوان توریست در کشورهای شنگن اقامت کرده و به گردشگری بپردازند.

لباس فرم اداری در فروش سازمان چه تاثیری دارد؟
لباس فرم اداری در فروش سازمان چه تاثیری دارد؟

آیا تاثیر لباس فرم اداری بر فروش سازمان خود باخبر هستید؟ در این مقاله از ونیک همراه ما باشید تا بررسی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است